Grommend geluid links voor
- christel
- Nieuw Lid
Bericht
Grommend geluid links voor
ik heb sinds een paar weken last van een rauw/grommend geluid, linksvoor van mijn mini one uit 2004, welke het meest te horen is bij de toerentellerstand 2 en 3. Wie kent dit probleem en of heeft suggesties...? Bij korte afstanden is het geluid hard te horen als je verre afstanden rijdt hoor je het geluid heel zacht en moet je goed luisteren om het te herkennen.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
- christel
- Nieuw Lid
Bericht
auto staat bij de garage, kunnen niets vinden en of horen. monteur heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken wat hij morgen doet kwa geluid tijdens het rijden met een koude motor.
Dat terwijl hij het elke dag bij mij wel doet..
Ben je er vrij zeker van dat het in de versnellingsbak zit? Ik heb nl. nog een maand garantie op de moter en de versnellingsbak...men dacht eerst even aan een aandrijvingsas.....mij kun je alles wijsmaken...
mini7benno schreef:Versnellingsbak.
O,ja, welkom hier.........
auto staat bij de garage, kunnen niets vinden en of horen. monteur heeft hem nu mee naar huis genomen om te kijken wat hij morgen doet kwa geluid tijdens het rijden met een koude motor.
Dat terwijl hij het elke dag bij mij wel doet..
Ben je er vrij zeker van dat het in de versnellingsbak zit? Ik heb nl. nog een maand garantie op de moter en de versnellingsbak...men dacht eerst even aan een aandrijvingsas.....mij kun je alles wijsmaken...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
versnellingsbak is wel een zwak punt van dit type MINI, dus zou goed kunnen zijn. Is ook een topic over: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6543
Succes met dit probleem. En stel je even voor in het voorsteltopic...
Succes met dit probleem. En stel je even voor in het voorsteltopic...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- christel
- Nieuw Lid
Bericht
hoi Roy,
Hij staat al weer bij de garage van degene waar ik hem van gekocht heb. Mijn garage hier in ons dorp heeft er al twee keer naar gekeken en denkt ook dat het in de versnellingsbak zit, of een aandrijvingsas, ze hebben alles al gecontroleerd, maar gaven aan dat het beter was omdat ik nog een maand garantie heb terug te gaan naar de verkoper. Deze heeft alleen geen garage maar koopt alleen geimporteerde mini's uit duitsland in en verkoopt deze weer. In principe verkoopt hij de mini's zonder garantie maar ik heb er drie maanden bijgekregen op de bak en de moter.De mini staat nu bij de garage welke alle mini's van hem apk keurt...Het enige is dat ze aangeven is dat ze het geluid niet meer horen...hetgeen op zich vreemd is omdat hij bij mij dagelijks het geluid maakt..Ik vind het erg lastig ook omdat ik de eerste weken al meer pech met deze auto gehad heb en al behoorlijk veel geld kwijt ben. Ik heb nog steeds vertrouwen in de verkoper dat hij zich aan zijn woord houdt het op te willen lossen, ik heb nog steeds een goed gevoel bij hem.
Hij staat al weer bij de garage van degene waar ik hem van gekocht heb. Mijn garage hier in ons dorp heeft er al twee keer naar gekeken en denkt ook dat het in de versnellingsbak zit, of een aandrijvingsas, ze hebben alles al gecontroleerd, maar gaven aan dat het beter was omdat ik nog een maand garantie heb terug te gaan naar de verkoper. Deze heeft alleen geen garage maar koopt alleen geimporteerde mini's uit duitsland in en verkoopt deze weer. In principe verkoopt hij de mini's zonder garantie maar ik heb er drie maanden bijgekregen op de bak en de moter.De mini staat nu bij de garage welke alle mini's van hem apk keurt...Het enige is dat ze aangeven is dat ze het geluid niet meer horen...hetgeen op zich vreemd is omdat hij bij mij dagelijks het geluid maakt..Ik vind het erg lastig ook omdat ik de eerste weken al meer pech met deze auto gehad heb en al behoorlijk veel geld kwijt ben. Ik heb nog steeds vertrouwen in de verkoper dat hij zich aan zijn woord houdt het op te willen lossen, ik heb nog steeds een goed gevoel bij hem.
- JorisD
- Be Mini
Bericht
Geen lekker begin zo Christel. Hopelijk lost ie het allemaal netjes op zo. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan kun je als z'n beloften niet nakomt altijd nog actie ondernemen.. Maar hopelijk is dat niet nodig en tuf je binnenkort zonder zodner zorgen rond zoals het hoort...
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Als jij nog garantie hebt moet ie het ook oplossen.
Als jij dat geluid elke dag hoort dan moet hij het ook kunnen/willen horen.
Als je samen met de verkoper een stuk rijd dan kun je toch samen het geluid horen???
Kom je er helemaal niet uit, kan ik je mss wel helpen.
De verkoper heeft er natuurlijk niet zo veel zin aan want een bak kost hem al gauw meer dan
€ 1000,- aan kosten in het goedkoopste geval, maar ja dat is nou eenmaal het risiko als je een auto verkoopt.
Hoezo ben je al meer geld kwijt ivm problemen??? Je hebt toch garantie???
Succes en ben benieuwd hoe het afloopt.
Gr Roy
Als jij nog garantie hebt moet ie het ook oplossen.
Als jij dat geluid elke dag hoort dan moet hij het ook kunnen/willen horen.
Als je samen met de verkoper een stuk rijd dan kun je toch samen het geluid horen???
Kom je er helemaal niet uit, kan ik je mss wel helpen.
De verkoper heeft er natuurlijk niet zo veel zin aan want een bak kost hem al gauw meer dan
€ 1000,- aan kosten in het goedkoopste geval, maar ja dat is nou eenmaal het risiko als je een auto verkoopt.
Hoezo ben je al meer geld kwijt ivm problemen??? Je hebt toch garantie???
Succes en ben benieuwd hoe het afloopt.
Gr Roy
- christel
- Nieuw Lid
Bericht
grommend geluid
nou de garage is er uit...probleem zit in de versnellingsbak....Ik ben mijn auto nog een week kwijt maar ben blij dat de verkoper deze reparatie onder garantie laat verhelpen...Hopenlijk rijd ik volgende week vrijdag weer met een dikke smile in mijn leuke bakkie! Ik houd julie op de hoogte...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors