Na mijn ringtripje vond de linker aandrijfas het wel genoeg geweest! Ik heb dus een Brightly'tje gedaan.

Opzich geen probleem, nieuwe as erin en gaan met die banaan! Dat was dan ook het plan! Zo gezegd zo gedaan. MAAR:
2 dagen nadat ik de as vervangen had reed ik op de autosnelweg tegen +- 150 en begon de auto weer linksvoor te kloppen en te schudden alsof het wiel los zat. Daarbovenop begon mijn toerenteller raar te doen, kerstboom op het dashboard en de temperatuurmeter schoot in het rood...
Direct naar de pechtstrook gemanouvreerd, motor stilgelegd, uitgestapt en alles nagekeken. As zat er nog perfect in, nergens geen vet o.i.d. te vinden. Motor uitgelezen en ik kwam op de foutcodes in de titel uit.
De abs sensor kabel heeft tijdens het vervangen van de as wel regelmatig onder spanning gestaan dus ik kan best geloven dat deze stuk is. Maar dat verklaart het plotse klop en getrek niet want dat was -denk ik- toch echt iets mechanisch terwijl ik niet snap wat.
Ik heb na een grondige controle mijn reis gewoon kunnen vervolgen en ik heb alle foutcodes uit de ecu gekregen. Ondertussen rijdt het gebakje weer als vanouds. Ik snap er de ballen van!
Ik heb de auto voor ik vertrok wel gewassen en ik heb ergens gelezen dat er vocht bij de bc1 computer kan komen. Dit heb ik nog niet gecontroleerd.
Dat er wat sensoren/kabels stuk zijn en dat mijn teller gek doet vind ik dan nog niet zo erg maar ik wil wel graag weten waarom hij opeens weer begon te kloppen alsof de as weer kapot was. Heb geen zin in een onbestuurbare auto met alle gevolgen die daarbij horen...