Helaas na ruim 4 jaar rammelvrij (en qua kapotte onderdelen alleen een nieuw stuurhuis) te hebben gereden nu toch een rammeltje in het dashboard, ik heb de indruk dat het bij het ventilatierooster dat boven opligt vandaan komt. Ik heb het liggende deel er al afgehaald maar kan niet zo gauw vinden wat er nu precies rammelt, iemand hier ervaring mee? En zoals het altijd gaat met de rammeltjes, de ene dag wel aanwezig en en de andere dag weer niet.
Rob
Rammel in dashboard
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Ik heb al sinds mijn aankoop van de mini glas in mijn dashboard zitten(waarschijnlijk eens de voorruit gesneuveld
), als ik een bocht maak hoor ik het van liks naar rechts schuiven, om gek van te worden.
@ Berthil, hoe krijg je het bovenste deel van het dashboard eraf?? zoals op de foto die je hebt gepost? en is het veel/moeilijk werk?
als ik dat deel eraf kan krijgen, kan ik misschien eens met de stofzuiger dat glas wegnemen

@ Berthil, hoe krijg je het bovenste deel van het dashboard eraf?? zoals op de foto die je hebt gepost? en is het veel/moeilijk werk?
als ik dat deel eraf kan krijgen, kan ik misschien eens met de stofzuiger dat glas wegnemen
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ik begrepen heb is de bovenkant van het dashboard bij een pre-facelift makkelijk te verwijderen maar bij een post-facelift niet. Had toch iets te maken met de passagiersairbag..?
Wij hebben altijd al een rammel/kraak in midden van het dashboard. Als ik dan met me hand het dashboard richting de voorruit duw of het dashboard naar beneden duw bij het ventilatierooster dan is de rammel weg. Heel irritant.... Wellicht is er makkelijk bij te komen als de voorruit een keer vervangen moet worden. Misschien kan ik er dan iets tussen proppen.
Wij hebben altijd al een rammel/kraak in midden van het dashboard. Als ik dan met me hand het dashboard richting de voorruit duw of het dashboard naar beneden duw bij het ventilatierooster dan is de rammel weg. Heel irritant.... Wellicht is er makkelijk bij te komen als de voorruit een keer vervangen moet worden. Misschien kan ik er dan iets tussen proppen.
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Er zitten er zeker ook nog in de ventilatieroosters aan het raam, boven de centrale teller, achter de toerenteller,....
en de andere heb ik ni gevonden, maar zelfs na al deze te verwijderen kwam het maar een klein beetje los (dit was echter wel voldoende om het carbon dash te plaatsen)
Bij de face lift is het inderdaad meer dan de enkele vijsjes in de deurenpeter schreef:Wat ik begrepen heb is de bovenkant van het dashboard bij een pre-facelift makkelijk te verwijderen maar bij een post-facelift niet. Had toch iets te maken met de passagiersairbag..?
Er zitten er zeker ook nog in de ventilatieroosters aan het raam, boven de centrale teller, achter de toerenteller,....
en de andere heb ik ni gevonden, maar zelfs na al deze te verwijderen kwam het maar een klein beetje los (dit was echter wel voldoende om het carbon dash te plaatsen)
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het ook. Vooral bij koud weer is het niet te horen. Dan lijkt het of het chassis van de MINI een beetje tordeert. En bij warm weer weer wel. Maja, dat is karakter van de auto zeggen ze dan
Beetje karton of badstof zoals berthil zeg kan wonderen doen. Misschien ook maar eens aan beginnen

Beetje karton of badstof zoals berthil zeg kan wonderen doen. Misschien ook maar eens aan beginnen

- Snith
- Nieuw Lid
Bericht
Thanks! Dit probleem hadden wij ook. A-technisch als ik ben heb ik toch maar de stap genomen om het dashboard te verwijderen. Ik heb er verknipte stoelviltjes onder gedaan. Even afwachten op het gerammel nu wegblijft, maar ik heb goede hoop! Dashboard verwijderen van een R53 dashboard bleek een piece of cake (zoals ook aangegeven in dit topic).Berthil schreef:Je kan eens beginnen met kartonnetjes onder het bovenste ventilatierooster te duwen (zie foto). Dat hielp niet bij mij en toen heb ik daar een stuk badstof flink hard tussengepropt en nu is het al twee jaar weg.]
Dark Grey Metallic Cooper S 2002 AC Schnitzer tuned 192pk
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors