Rammel in dashboard

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

Rammel in dashboard

31 okt 2007, 20:30

Helaas na ruim 4 jaar rammelvrij (en qua kapotte onderdelen alleen een nieuw stuurhuis) te hebben gereden nu toch een rammeltje in het dashboard, ik heb de indruk dat het bij het ventilatierooster dat boven opligt vandaan komt. Ik heb het liggende deel er al afgehaald maar kan niet zo gauw vinden wat er nu precies rammelt, iemand hier ervaring mee? En zoals het altijd gaat met de rammeltjes, de ene dag wel aanwezig en en de andere dag weer niet.
Rob
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

31 okt 2007, 22:28

Je kan eens beginnen met kartonnetjes onder het bovenste ventilatierooster te duwen (zie foto). Dat hielp niet bij mij en toen heb ik daar een stuk badstof flink hard tussengepropt en nu is het al twee jaar weg.

Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

31 okt 2007, 22:36

Ik heb al sinds mijn aankoop van de mini glas in mijn dashboard zitten(waarschijnlijk eens de voorruit gesneuveld :evil: ), als ik een bocht maak hoor ik het van liks naar rechts schuiven, om gek van te worden.

@ Berthil, hoe krijg je het bovenste deel van het dashboard eraf?? zoals op de foto die je hebt gepost? en is het veel/moeilijk werk?
als ik dat deel eraf kan krijgen, kan ik misschien eens met de stofzuiger dat glas wegnemen
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2007, 22:42

Kamiel, om bovenste dashboardkap eraf te halen:

Afbeelding
Kapjes zoals op deze foto zowel rechter- als linkerzijkant afnemen, dan aan beide kanten de 2 zichtbare schroeven losdraaien en de kap ligt los, dan neem je hem er zo af.

(met dank aan MR voor deze foto :roll: )
kamiel
Be Mini
Be Mini

31 okt 2007, 22:48

:shock: :shock: :shock: is het zo simpel? als ik dat had geweten, dan had ik mij niet al een half jaar hoeven ergeren aan het gerammel en geschuif in het dashboard.
Ik ga het gelijk komend weekend regelen.
Frankie bedankt voor de tip :-))
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2007, 23:04

Speelgoedautotje he :mrgreen: :mrgreen:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 nov 2007, 09:24

ik ga ook gelijk kijken :wink:

bedankt voor de tips jongens 8)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2007, 11:53

Wat ik begrepen heb is de bovenkant van het dashboard bij een pre-facelift makkelijk te verwijderen maar bij een post-facelift niet. Had toch iets te maken met de passagiersairbag..?

Wij hebben altijd al een rammel/kraak in midden van het dashboard. Als ik dan met me hand het dashboard richting de voorruit duw of het dashboard naar beneden duw bij het ventilatierooster dan is de rammel weg. Heel irritant.... Wellicht is er makkelijk bij te komen als de voorruit een keer vervangen moet worden. Misschien kan ik er dan iets tussen proppen.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 nov 2007, 11:58

peter schreef:Wat ik begrepen heb is de bovenkant van het dashboard bij een pre-facelift makkelijk te verwijderen maar bij een post-facelift niet. Had toch iets te maken met de passagiersairbag..?
Bij de face lift is het inderdaad meer dan de enkele vijsjes in de deuren
Er zitten er zeker ook nog in de ventilatieroosters aan het raam, boven de centrale teller, achter de toerenteller,....
en de andere heb ik ni gevonden, maar zelfs na al deze te verwijderen kwam het maar een klein beetje los (dit was echter wel voldoende om het carbon dash te plaatsen)
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!

01 nov 2007, 18:01

Dank Berthil,

ik zal dat gelijk gaan doen, ik had al het vermoeden dat het uit die buurt vandaan komt.
Groet,
Rob
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 apr 2008, 21:12

weet iemand hoe je een facelift dashboard los krijgt helemaal? Is er misschien een DIY op het internet?
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2008, 22:01

Ik heb het ook. Vooral bij koud weer is het niet te horen. Dan lijkt het of het chassis van de MINI een beetje tordeert. En bij warm weer weer wel. Maja, dat is karakter van de auto zeggen ze dan ;)

Beetje karton of badstof zoals berthil zeg kan wonderen doen. Misschien ook maar eens aan beginnen :D
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 apr 2008, 23:01

quattro gmbh schreef:Op het moment zit er bij mij een rammel in de buurt van het dashboardkastje :?
En die in het dak is er zoals altijd :s

Gewoon een Milltek kopen en je hoort het niet meer 8)
:lachuh

marss
Snith
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 jun 2011, 13:03

Berthil schreef:Je kan eens beginnen met kartonnetjes onder het bovenste ventilatierooster te duwen (zie foto). Dat hielp niet bij mij en toen heb ik daar een stuk badstof flink hard tussengepropt en nu is het al twee jaar weg.]
Thanks! Dit probleem hadden wij ook. A-technisch als ik ben heb ik toch maar de stap genomen om het dashboard te verwijderen. Ik heb er verknipte stoelviltjes onder gedaan. Even afwachten op het gerammel nu wegblijft, maar ik heb goede hoop! Dashboard verwijderen van een R53 dashboard bleek een piece of cake (zoals ook aangegeven in dit topic).
Dark Grey Metallic Cooper S 2002 AC Schnitzer tuned 192pk

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”