My Mini Cooper S

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MCS Floris
Be Mini
Be Mini

Re: My Mini Cooper S

03 jan 2017, 21:17

Wachten wordt beloond, Jos.
Nu dan 'eindelijk' de Wagner.
Dan de stage 1. Goed bezig! :icon_top:

BR, Krumm, zou ik mij aansluiten bij de woorden van Milco. Al ken ik niet alle ins-&-outs...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

03 jan 2017, 21:29

Lohen heeft nu 10% korting op Manic tuning....
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini

03 jan 2017, 21:38

Nice die Wagner. Zoals je weet waren wij erg happy met BR performance. Ze wekten echt wel vertrouwen. Wat je zegt, iedereen heeft zijn eigen ervaring. Kies vooral zelf je plan. Tot nog toe werkt dat goed voor je. Keep on modding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jan 2017, 07:48

Schroefie schreef: Je zou Daiel of Richard eens kunnen vragen of je een stukje in 1 van hun bolides mag rijden om de BR tuning te ervaren.
Heb ik m al aangeboden :mrgreen: :))
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 jan 2017, 08:00

Niet iedereen kan bij een bedrijf tevreden zijn, net als ik ontevreden was bij Beek en Peter nu bij BR.
Ik heb tot op heden de indruk dat de tuning echt top is want het loopt gewoon fantastisch en de service vind ik ook heel goed.
Misschien hebben ze een fout gemaakt bij Peter zijn auto maar je hoort ook heel veel positieve dingen en ik ben ook erg tevreden.
Een bedrijf kan niet een 100% tevreden score hebben want waar mensen werken worden fouten gemaakt en het gaat misschien dan niet eens zozeer om het probleem maar hoe het opgelost wordt, gebeurt dat niet naar wens dan heb je een ontevreden klant en dat gebeurt natuurlijk wel is.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 jan 2017, 08:02

Ik woon een eindje uit de buurt maar rijden mag je altijd om het is uit te testen

Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2017, 09:19

Baseman schreef:
Zitten wel echt gigantische prijsverschillen tussen de 1 of de ander pffff #notnormale :O
Daarnaast zegt de 1 blow off valve demonteren en de ander zegt laat maar zitten :?

Stage 1

Krumm
€1200

BR
€680 normaal, nu januari aanbieding €590

Stage 2

Krumm
€2700

BR
€+/- 1400 afhankelijk wat voor downpipe ik kies. Ik heb nu de intercooler al, dus die hoef ik niet meer te kopen, dan is het alleen de downpipe en de tuning zelf.

Als je echt geld zat hebt of zelf giga handig bent zal het maken van keuzen wellicht makelijker zijn dan het voor mij is.
Dit ondanks alle positieve en meer dan goed bedoelde input van jullie allemaal, waarvoor echt oprechte en gemeende dank mannen :icon_top:
Het grootste verschil in prijs zit hem denk ik in de totaal oplossing die Krumm heeft.
Want er komen bij iedere stage ook nog een aantal extra onderdelen bij. Luchtfilter, dingen om de luchtstroom en koeling etc beter te regelen. Stage 2 zit nog een IC, Akrapovic Downpipe en een volle dag werk.

Maar idd, er zit een behoorlijk prijs verschil in, en ik weet ook niet wat er te spenderen valt.
Als ik zelf het geld had en er aan uit kon geven was ik persoonlijk naar Krumm gegaan.
Weet verder ook niet of er een mogelijkheid is dat je zegt, hey ik heb al een x aantal dingen erop zitten. Dan hoeven hun dat niet meer te doen en kunnen ze misschien ergens tijdwinst halen en misschien wat aan de prijs doen?

Maar hoe dan ook. Het is belangrijk dat je je goed inleest in alles en niet voor verassingen komt te staan.
Alleen dat komt wel goed haha.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 jan 2017, 09:22

Wat ik wel een nadeel zou vinden als je zo ver weg naar een tuner gaat is dat als er problemen zouden zijn je niet ff makkelijk terug kunt...
Of is Krumm niet zo ver?

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2017, 10:01

Net onder Köln.
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

04 jan 2017, 13:07

Laat ik beginnen met dank jullie wel allemaal te zeggen, voor het delen van jullie meningen en bevindingen, of van jullie personlijke ervaringen / gevoel.
Een naam geven kan ik het niet, maar om 1 of andere reden neig ik al vanaf het tuning idee van mijn MINI naar Krumm, dit ondanks de hogere prijs.
Verwachting is dat de MINI tussen nu en eind februari daar getuned gaat worden.
Waarom niet morgen? Tja, onderstaande Wagner kwam dank zij het tippen door Che en Daiël nog op mijn pad en die wilde ik toch wel heel graag hebben. Maar aangezien daar ook een prijskaartje aan hing en ik maar een eenvoudige koekenbakker ben, moet Krumm nog heel even wachten.

Vanmorgen naar Garage Martijn Schols in Beringe gereden en hij heeft de intercooler ingebouwd.
Na het inbouwen de MINI aan de computer gehangen om zoals het hoort de adaptieven te resetten, bleek er nog een foutmelding in de BC te staan die ergens bij km stand 63K ontstaan is.
Bij 72K heeft de MINI nog een grote beurt gehad bij van Laarhoven in verband met einde MINI next garantie, beetje vreemd dat deze foutmelding er door de dealer niet uithaalt is. Maar goed, dit is gelukkig nu wel gebeurd.
Martijn zal voor een aantal van jullie geen onbekende zijn, maar ik denk voor het gros wel.
Hij is zelf vervent MINI rijder en heeft een volledig ingerichte werkplaats met 2 bruggen.
Ik heb een grand tour door zijn domein gekregen en o.a. zijn eigen toekomstige project gezien :-))

Het was voor mij de eerste keer dat ik mijn MINI aan Martijn toevertrouwde, onder het sleutelen goed gekeken en geluisterd, daarnaast veel gekletst, en ik ben heel aangenaam verrast.
Ik heb hier mijn toekomstige MINI garage gevonden.
Relatief dichtbij en hij heeft echt verstand van MINI's :icon_top:
Het was een nuttige dag vandaag !!

Plaatjes bij de praatjes.
De standaard setup / intercooler

Afbeelding

De nieuwe Wagner intercooler is er voor in de plaats gekomen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Baseman op 04 jan 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

04 jan 2017, 13:10

speedy schreef:Wat ik wel een nadeel zou vinden als je zo ver weg naar een tuner gaat is dat als er problemen zouden zijn je niet ff makkelijk terug kunt...
Of is Krumm niet zo ver?

Van hieruit goed te berijden Daiël, ongeveer anderhalf uur reistijd.
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

04 jan 2017, 13:36

BMX schreef:
Schroefie schreef: Je zou Daiel of Richard eens kunnen vragen of je een stukje in 1 van hun bolides mag rijden om de BR tuning te ervaren.
Heb ik m al aangeboden :mrgreen: :))
Dank voor jullie aanbod Richard & Daiël :-))
Geloof meteeen dat het (heel) rap is :rijden
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jan 2017, 13:46

Rap is eigenlijk niet precies het punt waar je op zou moeten beoordelen, maar drivebility. Het moet voelen alsof het zo uit de fabriek zou kunnen komen. Maar ook bij Krumm gaat dat vast goed komen :icon_top:
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

04 jan 2017, 13:53

De 12de kun je ook wel rondje in de roadster doen...
Pboy_007
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 jan 2017, 00:06

Je bent weer lekker op dreef Jos. Mooi hoor die IC :icon_top:
My Thunder Grey!
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”