Challenge MINI R53
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ik ga je vanmiddag even bellen vriend, heb een paar vraagjes...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zojuist een hele tijd aan de telefoon gehangen met Engeland..
Aangezien Michel en ik zaterdag hebben besloten dat we de auto volledig FIA en VLN spec goedgekeurd willen hebben heb ik me daar een beetje in verdiept en na het telefoongesprek van zojuist ook weer een HOOP wijzer geworden.
Enkele dingen staan nu in elk geval vast:
- Turbo gaat een GT2860 worden, 400 pk is makkelijk haalbaar ermee
- OEM drijfstangen gaan we gebruiken, aangezien die oersterk zijn en enkel de zuigers niet bestand zouden zijn tegen de doelpk's. Standaard drijfstangen kunnen tot 600 pk aan tot ze kapot gaan. Scheelt meteen ook weer kosten. Balanceren is echter wel belangrijk, dus de krukas, drijfstangen, koppeling, vliegwiel e.d. gaan gebalanceerd worden
- Zuigers worden Wossners
- Er komt een lichte krukaspulley op, aangezien alles gebalanceerd wordt kan dat geen kwaad meer, en scheelt het flink wat gewicht. Ook hoeft deze niet groter te worden omdat enkel de waterpomp en dynamo aangedreven worden
- Er worden een heel aantal onderdelen van de cooper gebruikt. Mechanische waterpomp, geeft minder problemen. Riemspanner, riem en dynamo omdat alles 1,2,3 op het S blokje geschroeft kan worden zonder veel aanpassingen.
- 550 cc injectoren zijn de maat om mee in zee te gaan
- Radiateur blijft vooraan zitten, een upgrade is wel nodig, een iets dikkere, maar omdat de kachel er helemaal uitgaat, en de lijnen naar het oliehuis weg kunnen blijven wordt het hele systeem korter en dus ook lichter. Samen met een (al bestelde) 75 graden thermostaat zou dat goed genoeg moeten functioneren (al dan niet met de mogelijkheid om de fan zelf aan te kunnen zetten) Hoogstwaarschijnlijk radiateur en IC van GRS
- Uitlaat wordt 2.75 inch vanaf de turbo met een catalysator (100 cpi) ongeveer 50 cm van de turbo af
- Gasklep van een BMW 530 (+/- 80 mm groot ipv 58..)
- Foam luchtfilter met 3 inch opening
- Dog box en sequentieel schakelen is bijna niet werkend te krijgen, dat blijft dus gewoon een FaceLift bak, met een zware koppeling - Competition Clutch
- Magnetisch oliefilter
- One skirts waren een goede optie, de drag wordt er lager van
- A panelen worden niet open gemaakt, ook hier speelt de aerodynamica een rol
- Waarschijnlijk wordt het hele dak van de auto af geknipt en zal er samen met Richard van Orranje een glasfiber dak gemaakt gaan worden
- Er komt maar 1 stoel in te staan in plaats van twee, dit gaat een Cobra Evolution worden met head-support
- FIA brandstoftank
- Voorste stabi gewoon van een Cooper S
Woensdag ophalen, zin in!
Aangezien Michel en ik zaterdag hebben besloten dat we de auto volledig FIA en VLN spec goedgekeurd willen hebben heb ik me daar een beetje in verdiept en na het telefoongesprek van zojuist ook weer een HOOP wijzer geworden.
Enkele dingen staan nu in elk geval vast:
- Turbo gaat een GT2860 worden, 400 pk is makkelijk haalbaar ermee
- OEM drijfstangen gaan we gebruiken, aangezien die oersterk zijn en enkel de zuigers niet bestand zouden zijn tegen de doelpk's. Standaard drijfstangen kunnen tot 600 pk aan tot ze kapot gaan. Scheelt meteen ook weer kosten. Balanceren is echter wel belangrijk, dus de krukas, drijfstangen, koppeling, vliegwiel e.d. gaan gebalanceerd worden
- Zuigers worden Wossners
- Er komt een lichte krukaspulley op, aangezien alles gebalanceerd wordt kan dat geen kwaad meer, en scheelt het flink wat gewicht. Ook hoeft deze niet groter te worden omdat enkel de waterpomp en dynamo aangedreven worden
- Er worden een heel aantal onderdelen van de cooper gebruikt. Mechanische waterpomp, geeft minder problemen. Riemspanner, riem en dynamo omdat alles 1,2,3 op het S blokje geschroeft kan worden zonder veel aanpassingen.
- 550 cc injectoren zijn de maat om mee in zee te gaan
- Radiateur blijft vooraan zitten, een upgrade is wel nodig, een iets dikkere, maar omdat de kachel er helemaal uitgaat, en de lijnen naar het oliehuis weg kunnen blijven wordt het hele systeem korter en dus ook lichter. Samen met een (al bestelde) 75 graden thermostaat zou dat goed genoeg moeten functioneren (al dan niet met de mogelijkheid om de fan zelf aan te kunnen zetten) Hoogstwaarschijnlijk radiateur en IC van GRS
- Uitlaat wordt 2.75 inch vanaf de turbo met een catalysator (100 cpi) ongeveer 50 cm van de turbo af
- Gasklep van een BMW 530 (+/- 80 mm groot ipv 58..)
- Foam luchtfilter met 3 inch opening
- Dog box en sequentieel schakelen is bijna niet werkend te krijgen, dat blijft dus gewoon een FaceLift bak, met een zware koppeling - Competition Clutch
- Magnetisch oliefilter
- One skirts waren een goede optie, de drag wordt er lager van
- A panelen worden niet open gemaakt, ook hier speelt de aerodynamica een rol
- Waarschijnlijk wordt het hele dak van de auto af geknipt en zal er samen met Richard van Orranje een glasfiber dak gemaakt gaan worden
- Er komt maar 1 stoel in te staan in plaats van twee, dit gaat een Cobra Evolution worden met head-support
- FIA brandstoftank
- Voorste stabi gewoon van een Cooper S
Woensdag ophalen, zin in!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Mooie plannen inderdaad 

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
erg kicken dit!
en nu trekhaak op je EB? om deze van track naar track te slepen?
Ik neem aan dat deze niet op de openbare weg terecht komt
en nu trekhaak op je EB? om deze van track naar track te slepen?
Ik neem aan dat deze niet op de openbare weg terecht komt

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
No way dat deze op de openbare weg komt, absoluut niet.
Mijn pa heeft een kennis met een truckje met vlakke laadklep die we ten alle tijden mogen lenen zodat we de auto altijd mee kunnen nemen. Scheelt namelijk een berg kosten, verzekering, APK, invoeren, wegenbelasting en de benzine om overal naar toe te rijden
Mijn pa heeft een kennis met een truckje met vlakke laadklep die we ten alle tijden mogen lenen zodat we de auto altijd mee kunnen nemen. Scheelt namelijk een berg kosten, verzekering, APK, invoeren, wegenbelasting en de benzine om overal naar toe te rijden
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
hoppa! 
Veel succes en plezier op de trip!

Veel succes en plezier op de trip!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors