Adriaan's R53 - update en ringtripjes

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2010, 16:07

hmm ik heb dat ook wel eens, dat ik bij aardig gassen warme lucht door de ventilatiekanalen naar binnen voel komen zelfs als alles uit staat... wat maken een IC en grotere luchtfilter dan voor verschil? "dicht is dicht" zeker te simpel gedacht?
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2010, 17:11

Shag schreef:hmm ik heb dat ook wel eens, dat ik bij aardig gassen warme lucht door de ventilatiekanalen naar binnen voel komen zelfs als alles uit staat... wat maken een IC en grotere luchtfilter dan voor verschil? "dicht is dicht" zeker te simpel gedacht?
Ik ben ook benieuwd Shag! Volgens beek maakt een andere luchtfilter geen verschil... :s
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2010, 18:05

Ah ik had het enkel over dat vermogensverlies, weet niet of dat enig verschil zal uitmaken op die warme lucht in je interieur...

Had ik met mijn one ook, je kreeg het letterlijk en figuurlijk wel es behoorlijk warm met die auto :mrgreen:. Eigen aan dat model, kan enkel aan isolatie liggen denk ik dan?
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2010, 18:41

Aha, en een luchtfilter, wat voor effect heeft dat? En welke is aan te raden?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 01:33

vreemde is dat er ook "koele" lucht, of althans, gewoon lucht van buiten naar binnen komt als ik rij terwijl alles uit staat. warm is meer als je hem inderdaad in de toeren jaagt. isolatie zou kunnen, al lijkt me dit wel snor zitten als ik zo onder de kap kijk.. m'n lupo met 105 PK had vrijwel geen isolatie onder de kap en daar had ik dit niet. Luchtfilter lijkt me wel in theorie wat extra vermogen geven, maar hier is sprake van verlies.. dan zou in theorie een nieuwe (doch originele) luchtfilter voldoende moeten zijn? kan het me alleen niet voorstellen.
Garta
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 sep 2010, 12:41

Ik heb dit ook, grappig is: zet je airco maar een op high en zet je airco dan uit komt er alsnog warme lucht naar binnen, als je airco op low zet en dat uit komt er buiten temp lucht naar binnen ;)

Op high zal je moterwarme klep ofzo staan denk ik.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 12:58

Moet je wel geen openluchtfilter plaatsen maar een CAI, dan kan je spreken van "winst". In de praktijk resulteert dat in een vlotter opnemen, hoger toerentalbereik en een lekker geluidje :wink:

Wat ik ook heb ondervonden in mijn geval was dat ik ook na een lang stuk spelen, weinig tot geen vermogenverlies had door de warmte. Hetgeen ik nu wel ondervindt met mijn clubman die nog de standaard luchtfilter zitten heeft...
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 13:10

Ok thnx voor de input allemaal!

Fred, wat raad jij me aan, een GP intercooler of andere luchtfilter (Welke filter ist beste?)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 20:26

Ik ben wsl niet de juiste man om die vraag aan te stellen :)... Er zitten hier zoveel mensen die uit ervaring kunnen spreken. Grotere IC is een mod waar je in principe niets van voelt, maar die wel nodig is eens je S'je wat extra vitamientjes gekregen heeft. Luchtfilter is een leuke eerste stap en iets waar je plezier aan hebt. Lag het aan mij dan zou ik wsl kiezen voor de luchfilter...
GreyCooperS
Forum Junky

14 sep 2010, 20:35

Een grotere IC zorgt er voor dat de koeling van je blok beter voor elkaar is. Het levert dus geen extra vermogen op...Maar de meerwaarde ligt in het behouden van je huidige vermogen bij intensiever gebruik van je auto...als de boel dus nu warm loopt verlies je als het ware PK's...met een grote IC behoud je die dus.

Een luchtfilter kun je eventueel vervangen door een ander, aftermarket (ITG bv) maar daar je al een Works filter hebt (neem ik aan) is dat eigenlijk al voldoende. Je kunt eventueel ook een Cold Air Intake (CAI) nemen. Hierdoor wordt er koudere lucht naar je blok gevoerd...dat kan wat PK's schelen, maar verwacht er geen wonderen van..ook hier is het meer behoud van wat je hebt..

Een openlucht filter is (wat mij betreft) een no-no, want die zuigt vaak warme lucht en dat is dus niet de bedoeling. Klinkt overigens vaak wel lekker...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 23:01

GreyCooperS schreef:Een grotere IC zorgt er voor dat de koeling van je blok beter voor elkaar is. Het levert dus geen extra vermogen op...Maar de meerwaarde ligt in het behouden van je huidige vermogen bij intensiever gebruik van je auto...als de boel dus nu warm loopt verlies je als het ware PK's...met een grote IC behoud je die dus.

Een luchtfilter kun je eventueel vervangen door een ander, aftermarket (ITG bv) maar daar je al een Works filter hebt (neem ik aan) is dat eigenlijk al voldoende. Je kunt eventueel ook een Cold Air Intake (CAI) nemen. Hierdoor wordt er koudere lucht naar je blok gevoerd...dat kan wat PK's schelen, maar verwacht er geen wonderen van..ook hier is het meer behoud van wat je hebt..

Een openlucht filter is (wat mij betreft) een no-no, want die zuigt vaak warme lucht en dat is dus niet de bedoeling. Klinkt overigens vaak wel lekker...
Het is een Prefacelift Works, die heeft geen Works luchtfilter... Ik heb er in ieder geval geen in zitten helaas. :s Dan wordt het eerst een andere luchtfilter... Welke CAI is het beste: M7 of ALTA?
GreyCooperS
Forum Junky

14 sep 2010, 23:38

Volgens mij zit er niet veel verschil tussen. Behalve de prijs dan :lol:
Gewoon de goedkoopste nemen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2010, 18:56

De M7 CAI dus;)

Iemand een geluidsopname van de extra herrie? :D
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2010, 19:30

herrie? muziek... :)

moet je naar de tukkertocht komen, zijn er meerdere...
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2010, 10:08

Haha!!

Helaas gaat het hem zondag niet worden...

Terug naar “Show your ride”