Adriaan's R53 - update en ringtripjes
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben ook benieuwd Shag! Volgens beek maakt een andere luchtfilter geen verschil...Shag schreef:hmm ik heb dat ook wel eens, dat ik bij aardig gassen warme lucht door de ventilatiekanalen naar binnen voel komen zelfs als alles uit staat... wat maken een IC en grotere luchtfilter dan voor verschil? "dicht is dicht" zeker te simpel gedacht?

- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ah ik had het enkel over dat vermogensverlies, weet niet of dat enig verschil zal uitmaken op die warme lucht in je interieur...
Had ik met mijn one ook, je kreeg het letterlijk en figuurlijk wel es behoorlijk warm met die auto
. Eigen aan dat model, kan enkel aan isolatie liggen denk ik dan?
Had ik met mijn one ook, je kreeg het letterlijk en figuurlijk wel es behoorlijk warm met die auto

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
vreemde is dat er ook "koele" lucht, of althans, gewoon lucht van buiten naar binnen komt als ik rij terwijl alles uit staat. warm is meer als je hem inderdaad in de toeren jaagt. isolatie zou kunnen, al lijkt me dit wel snor zitten als ik zo onder de kap kijk.. m'n lupo met 105 PK had vrijwel geen isolatie onder de kap en daar had ik dit niet. Luchtfilter lijkt me wel in theorie wat extra vermogen geven, maar hier is sprake van verlies.. dan zou in theorie een nieuwe (doch originele) luchtfilter voldoende moeten zijn? kan het me alleen niet voorstellen.
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Moet je wel geen openluchtfilter plaatsen maar een CAI, dan kan je spreken van "winst". In de praktijk resulteert dat in een vlotter opnemen, hoger toerentalbereik en een lekker geluidje
Wat ik ook heb ondervonden in mijn geval was dat ik ook na een lang stuk spelen, weinig tot geen vermogenverlies had door de warmte. Hetgeen ik nu wel ondervindt met mijn clubman die nog de standaard luchtfilter zitten heeft...

Wat ik ook heb ondervonden in mijn geval was dat ik ook na een lang stuk spelen, weinig tot geen vermogenverlies had door de warmte. Hetgeen ik nu wel ondervindt met mijn clubman die nog de standaard luchtfilter zitten heeft...
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben wsl niet de juiste man om die vraag aan te stellen
... Er zitten hier zoveel mensen die uit ervaring kunnen spreken. Grotere IC is een mod waar je in principe niets van voelt, maar die wel nodig is eens je S'je wat extra vitamientjes gekregen heeft. Luchtfilter is een leuke eerste stap en iets waar je plezier aan hebt. Lag het aan mij dan zou ik wsl kiezen voor de luchfilter...

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Een grotere IC zorgt er voor dat de koeling van je blok beter voor elkaar is. Het levert dus geen extra vermogen op...Maar de meerwaarde ligt in het behouden van je huidige vermogen bij intensiever gebruik van je auto...als de boel dus nu warm loopt verlies je als het ware PK's...met een grote IC behoud je die dus.
Een luchtfilter kun je eventueel vervangen door een ander, aftermarket (ITG bv) maar daar je al een Works filter hebt (neem ik aan) is dat eigenlijk al voldoende. Je kunt eventueel ook een Cold Air Intake (CAI) nemen. Hierdoor wordt er koudere lucht naar je blok gevoerd...dat kan wat PK's schelen, maar verwacht er geen wonderen van..ook hier is het meer behoud van wat je hebt..
Een openlucht filter is (wat mij betreft) een no-no, want die zuigt vaak warme lucht en dat is dus niet de bedoeling. Klinkt overigens vaak wel lekker...
Een luchtfilter kun je eventueel vervangen door een ander, aftermarket (ITG bv) maar daar je al een Works filter hebt (neem ik aan) is dat eigenlijk al voldoende. Je kunt eventueel ook een Cold Air Intake (CAI) nemen. Hierdoor wordt er koudere lucht naar je blok gevoerd...dat kan wat PK's schelen, maar verwacht er geen wonderen van..ook hier is het meer behoud van wat je hebt..
Een openlucht filter is (wat mij betreft) een no-no, want die zuigt vaak warme lucht en dat is dus niet de bedoeling. Klinkt overigens vaak wel lekker...
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan wordt het eerst een andere luchtfilter... Welke CAI is het beste: M7 of ALTA?
Het is een Prefacelift Works, die heeft geen Works luchtfilter... Ik heb er in ieder geval geen in zitten helaas.GreyCooperS schreef:Een grotere IC zorgt er voor dat de koeling van je blok beter voor elkaar is. Het levert dus geen extra vermogen op...Maar de meerwaarde ligt in het behouden van je huidige vermogen bij intensiever gebruik van je auto...als de boel dus nu warm loopt verlies je als het ware PK's...met een grote IC behoud je die dus.

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Volgens mij zit er niet veel verschil tussen. Behalve de prijs dan
Gewoon de goedkoopste nemen...

Gewoon de goedkoopste nemen...
Onze sponsors