Dutchy's Cooper

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

29 sep 2010, 20:11

Yes!!! (shakeit) Het kentekenbewijs is vandaag binnen gekomen :)

Toch nog allemaal best snel, BPM centen heeft de belastingdienst afgelopen maandag gekregen, vandaag de groene papieren al in de bus. Morgen na tienen kan ik de "opgelegde" kentekenplaten gaan ophalen bij de vrienden van BMW/Mini in Echt.

Vrijdag mijn eerste dag op mijn nieuwe job, kan ik daar meteen met de Mini naartoe rijden! :rijden
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 sep 2010, 20:38

hoi
Mijn Duits is een stuk slechter dan dat van jou, maar volgens mij geeft de dealer de banden de schuld.
Is het dan zo dat ze onregelmatig zijn afgesleten, of bijvoorbeeld last hebben van "cupping"?
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 746#266746
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 2197#22197
Als dat cupping het geval is, lees ik in de bovenstaande posts dat een wielwissel voor <> achter een oplossing kan zijn.

In een heel extreem voorbeeld heeft de auto heel lang stilgestaan (bij de dealer) en zijn de banden niet meer rond (doorgezakt). Dat merk je dan ook wel tijdens het rijden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

29 sep 2010, 20:55

Dankjewel voor de links, de bovenste had ik nog niet gevonden.

De dealer gaf de schuld aan de "lucht tussen de banden", want ze zijn toch zo breed. :s Op de Z3 coupe rijd ik achter met 255-40-17 en daar hoor ik de lucht tussen de banden ook niet.

Maar wat je zegt over cupping klopt inderdaad. Ik heb op dit forum en op internet gezocht en daar wat gelezen over cupping. Ook even de banden op de auto gevoeld en die hebben inderdaad licht "zaagvormige" profielblokken op de achterbanden.

Aangezien de Dunlop's geen richtingsgebonden profiel hebben (dus alleen een kant met "outside" en geen "rotation") kan ik ze dus van rechts naar links omhangen, zodat de zaagtand de andere kant op wijst. Dit zou na een aantal 1000 kilometers wellicht de "zaagtand" kunnen afslijten, zodat ze gaandeweg stiller worden.

Nu alleen nog de slotboutadapter van de dealer krijgen, zodat ik de banden ook kan wisselen :roll:
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 sep 2010, 21:33

Het kan beginnen......... :lol:

........................het rijden in de MINI. :P

Veel plezier en succes vrijdag met je nieuwe baan :) :D
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 sep 2010, 22:56

veel plezier met je mini
Kees en Annet
Racende reporter

30 sep 2010, 09:20

Heel veel plezier met de mini.

Annet
Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

01 okt 2010, 21:16

Vandaag de eerste dag onderweg geweest met de Mini.

Is een heel andere ervaring dan mijn 1 serie, die heeft veel meer "Laufruhe" de Mini is ongekend wendbaar en kort. Ook is het interieur heel erg licht door het panoramadak.

We hebben bij de Mini dealer in Echt nog een aantal accessoires besteld (mattenset, zonneschermen achterom, extra opbergvak tussen versnellingspook en handrem), dat komt volgende week ergens binnen.

Ook besloten (na het zien van "The Italian Job" :) ) dat onze Mini toch zwarte bonnet stripes gaat krijgen, dan is ie wel ongeveer zoals we hem willen hebben.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

20 nov 2010, 17:30

Zo de Mini is nu al bijna twee maanden de meest favoriete auto bij ons thuis! :D Tijd voor wat updates.

Al vrij snel nadat we 'm hadden merkten we dat er na het rijden een klein plasje "vloeistof" onder de auto lag, vooraan aan de passagierskant. Eerst denk je dan aan condensvocht van de airco, maar zoveel hadden we die nu ook weer niet gebruikt. Het bleek koelvloeistof te zijn. Op een ritje van 100 km ging het niveau in het expansievat van precies op "MAX" naar bijna "MIN".

Contact gehad met Mini in Düsseldorf, waar 'm hebben gekocht. Zij konden het onderzoeken/repareren of we konden onder Europlus bij onze locale Mini dealer in Echt terecht. Voor het laatste gekozen omdat we daar de Z3 coupe ook al een aantal keer hebben gehad en ik mijn 1 serie er ook heb gekocht. Eerst diagnose-afspraak gemaakt, er zat een klein lek in de radiator, er moest een nieuwe in.

Werd gedekt door garantie (met uitzondering van een paar slangen en klemmen twv een paar tientjes) en afgelopen week heeft ie een nieuwe radiator en thermostaat (uit voorzorg) gekregen. Er ligt nu in ieder geval geen "plasje" meer na een rit, dus dat is ok. Ook goed dat we in ieder geval die garantie hadden.

Wat is er verder nog gebeurd? Hij heeft een kleinere antenne gekregen, zodat ie wat minder uitziet als een "RC car"

Afbeelding

Het blijft een top karretje
Afbeelding

Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

20 nov 2010, 18:51

Verder was het vandaag voor het eerst sinds lange tijd een beetje fatsoenlijk weer om wat te klussen.

Ik had al een maandje een CD speler liggen waarvoor ik de aux-in kabel had gemaakt. Alleen nog geen tijd gehad om het geheel in te bouwen.

Eerst maar eens middenconsole vrij gemaakt
Afbeelding

Kabel (gemaakt van een of andere kabel die ik ooit bij een videokaart had gekregen) geprobeerd, de magische letters "AUX" verschenen op het display bij het koppelen van mijn iPod. De "stekkers" heb ik gewoon op de juiste pinnen geprikt.
Afbeelding
De CD speler zelf doet het jammergenoeg niet (maakt luid krakend geluid bij het opstarten, alsof ie een CD probeert te laden of zo). Na vijf seconden herrie is ie van menig dat er "no disc" is en houdt ie verder ook op met herrie maken. Jammer dat dat niet werkt, maar we hebben de CD wisselaar achterin nog en natuurlijk de iPod.

Ik wilde ook twee losse voedingen aftakken van het 12V net, een voor de tomtom en een voor de iPod. In de Z3 coupe heb ik zoiets ook gedaan met van dit soort "lasklemmen" waarmee je in een bestaande kabel een aftakking kan maken zonder de originele kabel eerst te knippen. Erg handig.
Afbeelding
Ik wilde een geschakelde voeding, dus heb ik de lasklem in de geschakelde 12V kabel van de stekker van de radio geknepen (in mijn geval was het een paarse kabel)
Afbeelding
De massa kabel heb ik gewoon onder het dashboard onder een schroef vastgezet op het blanke metaal van het dashboardframe.

Dit is de constructie die de twee voedingen van stroom gaat voorzien. Een "splitter" van de automaterialentoko die van een extra stukje kabel is voorzien.
Afbeelding
Een van die "doppen" komt in het dasboard met de voeding voor de iPod. De andere "dop" komt bungelend onder het dashboard aan de passagierskant, voor de TomTom.

Alles netjes vastgemaakt met tiewraps en de handel weer in elkaar geschroefd. De ipod ligt nu in het dashboardkastje, waar nu de 3,5mm jack ligt voor de Aux in en de voedingskabel voor de iPod. Deze konden perfect door een klein rechthoekig openingetje helemaal links in het dasboard (zat een blind plaatje in). Waarschijnlijk bedoeld voor de OEM Aux kabel denk ik?
Afbeelding

De CD speler oogt een stuk strakker dan de cassettespeler in de middenconsole.
Afbeelding Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

20 nov 2010, 18:55

Toen alles weer in elkaar zat de iPod netjes aangesloten. Wat bleek: zodra de iPod aan de voeding gaat, schakelt de radio de "AUX" af en gaat naar de CD wisselaar. :s

Als ik dan de radio weer even uit zet. De iPod er vanaf haal (zowel voeding als geluid). De radio weer aan, iPod audio plug erin, bron naar "AUX", dan draait alles. Plug ik de voeding in gaat het weer uit.

Natuurlijk niet handig. Ik had juist die voeding in het dashboard gebouwd om nooit te hoeven denken aan het opladen van de iPod.

Ik heb ergens in het Aux-kabel-hobby draadje iets gelezen van een weerstandje wat dit op zou kunnen lossen. Eens proberen. Voorlopig doet de iPod het in ieder geval wel als ie niet aan de lader hangt.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2010, 19:09

zo, lekker aan het klussen! lekkere mini ook, in de mooiste kleurstelling 8)
ben benieuwd naar dat extra opbergvak tussen handrem en versnellingspook, heb je hier wellicht een foto van?

Die cassette unit zat er voorheen bij mij ook in, snap echt niet dat dat anno 2002 nog geleverd werd door BMW notabene :s
CD unit oogt stukken beter!!
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

20 nov 2010, 19:15

Laatste update: ik heb een "date" met een Countryman gehad. Een actie van Mini Nederland waarbij je een Countryman meekrijgt van 13:00 op een dag en deze op 9:00 de volgende dag terug moet brengen. In de tussentijd kun je dus rijden wat je wil, als ie maar volgetankt terug komt. Ik was heel benieuwd naar de Countryman, dus een date geregeld.

Deze True Blue Mini Cooper Countryman Chili was mijn date:
Afbeelding

Leuk uitgerust (maar ook weer niet onnozel - geen navi of leer of zo), het prijskaartje kwam op een totaal van € 36.877 :s
Afbeelding

De grootste posten waren het Chili Pakket en het hele gebeuren rondom de "Visual Boost" radio en de MP3-USB BT connectiviteit. Erg mooi, en werkte perfect.
Afbeelding

Om wat te kunnen rijden zijn we met de kids naar de McDonalds geweest, eerst onze eigen Mini opgehaald bij de dealer (kreeg daar een nieuw wiellager onder Europlus garantie, gone are the galloping days!!).
Afbeelding
Meteen van de Countryman overstappen in de Mini doet je beseffen dat de Countrman echt niet meer zo "mini" is. De Mini rijdt veel korter, compacter, maar ook stuiteriger. Maar dat is net waar hij voor gekocht is. Dus de Mini Cooper gaat geen plaats maken voor een andere auto.

Daarbij is de 122pk van de Cooper Countryman voor mijn gevoel "net aan". Je komt overal goed mee, kan zelfs met gemak best wel hard. Maar het is niet het lichte, directe wat ik van een Mini verwacht. Misschien is de 112pk Diesel een betere keus vanwege het koppel onderin, of zelfs de Cooper S. Maar dan gaat de prijs al rap richting 40K en daarvoor moet je toch echt wel helemaal weg zijn van deze auto!
Laatst gewijzigd door Dutchy op 14 feb 2011, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

20 nov 2010, 19:27

Shag schreef:zo, lekker aan het klussen! lekkere mini ook, in de mooiste kleurstelling 8)
Thanks! :D
Shag schreef:ben benieuwd naar dat extra opbergvak tussen handrem en versnellingspook, heb je hier wellicht een foto van?
Nee, jammergenoeg niet. Zijn niet meer leverbaar.

Ik had zowel het bakje voor tussen handrem en pook en pook en dashboard besteld.
Afbeelding
Beide "werksseitig nicht mehr lieferbar" :(

Ik heb wel een Engelse mini onderdelentoko gevonden die het nog had liggen, maar die weigeren te leveren buiten de UK. :(
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 nov 2010, 21:08

okay, thanks! ik wist van het bestaan van dat bakje achter de aansteker maar die tussen de handrem/schakelpook is ook wel hang..
Balen dat het niet meer leverbaar is...vandaar dat ik m niet kon vinden tussen de mini accessoires. heb helaas ook geen contact in de UK anders had ik het wel geweten. :cry:
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

21 nov 2010, 16:59

Net de Cooper op de "appeltaart" R86 winterwielen van Berend Jan gezet. Ziet er meteen een stuk minder "butch" uit dan de 17" Crown Spokes.

Afbeelding

Afbeelding

Maar om eerlijk te zijn stuurt het wel fijner met 6 centimeter minder rubber op de straat. Ook is 15" toch een stuk comfortabeler dan 17" (duh, open deur ). Berend Jan gaf ook al aan dat het verbruik nu wat gunstiger uit zou pakken, we zullen zien. Laat die sneeuw nu in ieder geval maar komen!

Terug naar “Show your ride”