Duncan's R53 JCW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Duncan's R53 JCW

22 apr 2015, 09:55

Man man man wat een randdebielen lopen er toch rond zeg. Tijd terug was ook de Mini van m'n zus te grazen genomen. Ramen ingetikt, dakraam ingetikt en bekrast. Niets eruit gehaald, puur slopen om het slopen... :evil:

Good luck met het (laten) herstellen, een voordeel is wel dat die kap straks helemaal steenslag vrij zal zijn! :icon_top:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2015, 09:20

Wat een debielen heb je toch he, kunnen niet van je auto afblijven....

Dat andere nieuws is wel leuk koppieflowen en die acl lagers heb ik ook in het hele blok.
burn rubber not your soul

Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

26 apr 2015, 21:41

Cheek-O schreef:jeeezzuusss
echt niet leuk meer om te lezen al dat vandalisme....:S
zuur word ik er van....
Ja ik helaas ook, hopen dat dit het laatste is..
Shag schreef:Man man man wat een randdebielen lopen er toch rond zeg. Tijd terug was ook de Mini van m'n zus te grazen genomen. Ramen ingetikt, dakraam ingetikt en bekrast. Niets eruit gehaald, puur slopen om het slopen... :evil:

Good luck met het (laten) herstellen, een voordeel is wel dat die kap straks helemaal steenslag vrij zal zijn! :icon_top:
Idiote.. Viel mijn schade nog wel mee in vergelijking met die van je zus! Laat gelijk alles aanpakken, de deur waar ook een kras op gemaakt is wordt ook gespoten, motorkap en voorbumper, de koplampringen dan waarschijnlijk ook gelijk in kleur laten spuiten. :roll:
franklyn85 schreef:Wat een debielen heb je toch he, kunnen niet van je auto afblijven....

Dat andere nieuws is wel leuk koppieflowen en die acl lagers heb ik ook in het hele blok.
Ja inderdaad Franklyn, is gewoon jammer.. Blokkie is zeker leuk, ben ook bezig met het onderstel, hier van de week meer over!
voor mijn SYR; viewtopic.php?f=3&t=35793
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

29 apr 2015, 19:02

zoals beloofd een update,

het onderstel, na de verlagingsveren was ik er eigenlijk nooit helemaal tevreden mee, ik moest en zou wielvlucht (camber) kunnen afstellen en voor vond ik hem te hoog staan, achter weer te laag met de 18inch velgen, met de 17inch bullitspokes was ik er tevreden mee.
dus.. maar is een schroefset aangeschaft! is een D2 geworden, wellis waar een gebruikte maar in prima staat

Afbeelding

dat deze week maar eens monteren en goed uitlijnen, ga hem zo hoog/laag doen dat ik net de banden nog zie, niks extreems dus, ben een beetje klaar met kruipen over drempels haha

nog iets anders, ik heb van Raj een spruitstuk overgenomen, hier moest het een en ander aan gebeuren en ligt nu dus bij een maatje van me die lasser is, er wordt een 200cels sportkatalystor opgelast en de flensen worden verwijdert om er 1 geheel van de maken, het zelfde idee als een miltek spruitstuk met katalysator dus!

gisteren ook nog in Den Haag geweest, bij Beek-Autoracing, gaaf bedrijf, hele rondleiding gehad van Klaas zelf :icon_top:
helaas niet voor een tuning maar voor nieuwe remblokken, was nogsteeds niet helemaal tevreden over de remmen en de blokken die er nu nog inzitten zijn zo goed als op, ik had compound 110, dit is de meest simpele achteraf gezien.. en heb nu compound 114, dit is voor straat/race gebruik.
schijven zijn nog prima, achter lijkt het wel of het niet slijt, nog helemaal prima dus haha.

morgen waarschijnlijk foto's na de D2 schroefset :rijden
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2015, 00:12

zit het er al onder?! :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

30 apr 2015, 05:51

Heel benieuwd naar het resultaat Duncan, kom maar op met die :Foto
Compound 114, onthouden Jos :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

03 mei 2015, 16:34

Baseman schreef:Heel benieuwd naar het resultaat Duncan, kom maar op met die :Foto
Compound 114, onthouden Jos :icon_top:
bij deze de foto's!
Cheek-O schreef:zit het er al onder?! :D
jaja eindelijk :D

eerst een verhaal erbij, ik had de schroefset er gelijk onder gedaan, bleek ik andere reactie armen nodig te hebben, 5cm korter, volgens Manick kon ik de OEM simpelweg een 5cm stuk tussen vandaan halen en daarna weer aan elkaar lassen en werkte dat ook prima, dit dus gedaan, toen aan het stoeien geweest met de hoogte, ben er nu helemaal tevreden mee :D
maar waarom duurde het dan zo lang..? het uitlijnen.
spoorstangen zaten weer muurvast, was een paar keer niet tevreden met de wielvlucht voor en achter was het al helemaal drama.. kwam er steeds net niet bij op de uitlijnbrug, dus brug op brug af de heletijd, uiteindelijk gelukt natuurlijk; voor -1,5grade wielvlucht en achter -3,5grade :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dan nog even over het spruitstuk, hiervan ben ik nogsteeds op het flexibele deel aan het wachten.. wil het hele spruitstuk van RVS hebben en dus ook het flexibele deel, alleen schijnt dat erg lastig te zijn..
daar eerdaags weer wat meer over, dan ooook wat meer over de remblokken, deze blokken zijn iets 'happeriger' als de 110, echter heb ik nog niet vol geremd omdat ze er net onder zitten..

:rijden
Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

03 mei 2015, 19:45

Loon naar werken Duncan, hij staat er heel mooi bij !!
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mei 2015, 19:49

Ik zou dat camber heel snel anders instellen, dit gaat je wegligging niet ten goede komen.

Voor zou ik op 2 tot max 2,5 graad negatief zetten
Achter zou ik op 1,5 graad negatief zetten
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

15 mei 2015, 21:01

Baseman schreef:Loon naar werken Duncan, hij staat er heel mooi bij !!
Bedankt!
Daveke schreef:Ik zou dat camber heel snel anders instellen, dit gaat je wegligging niet ten goede komen.

Voor zou ik op 2 tot max 2,5 graad negatief zetten
Achter zou ik op 1,5 graad negatief zetten
oke duidelijk Davy, bedankt voor de tip, heb voor nu op -1,75 staan en achter op -1,5 omdat die met -1,0 wat ik mooier bij elkaar zou vinden passen te hoog voor moet staan, dan zou ik dus aan verstelbare dwarsarmen gaan denken en dat zie ik niet zo zitten.

nog een update trouwens, van mn maatje Jos een hele set Powerflex overgenomen, helemaal nieuw, was voor zijn Mini bedoelt maar daar bleek het al onder te zitten!
modbuget is wat minder geworden omdat ik voor lagers inter van de motor aan t sparen ben, wil alles reviseren of nieuw hebben in het blok, dan tunen en niet eerst tunen en dan alles naar de klote rijden zoals vaak gebeurd..

mod's die er aan zitten te komen of nog gemonteerd moeten worden;
- spaghetti spruitstuk, custom made, 4-1 constructie met 200cels kat.
- powerflex onderstel
- custom made bekleed stuur van Cheek-O
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mei 2015, 13:41

even een update,,

uitlaatje ligt er nu zo bij, vanmiddag even verder mee gaan;
Afbeelding

komt nu nog een buis op, eerst een bocht, dan een klein stukje rechtdoor, dan de 200cels katalysator erop en dan vlak daarna de flens.
vanavond meer hierover, ook nog even over het verhaal met betrekking tot spuiten, ik ben eerst bezig met extra beveiliging voor de deur, wil opvallende camera's zodat als die nog een keer bekrast wordt oid. het op beeld staat en ik dus verzekeringstechnisch geld krijg, wat ik nu dus niet heb gehad.

naja straks/vanavond meer foto's dus!
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

28 mei 2015, 09:36

even een update, bocht erop gelast, 200cels katalysator er tussen en nog een stukje buis waar de flens nog op moet, hoe de flens moet weer ik nog niet precies dus dat doe ik als die onder de auto zit.

foto's;

Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje van de 200cels katalysator;
Afbeelding
Afbeelding
Brana.b
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 mei 2015, 09:38

Goed bezig! Ben benieuwd
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

29 mei 2015, 11:09

Brana.b schreef:Goed bezig! Ben benieuwd
Bedankt! ik zelf inmiddels ook haha
Afbeelding
Duncan023
4 op een rij!
4 op een rij!

29 mei 2015, 11:15

ben jullie trouwens nog wat foto's verschuldigd hoe die nu staat na het wederom afstellen en uitlijnen na de tip van Davy, auto is wel erg vies voor mijn doen maar staat er nu zo bij;

Afbeelding

Afbeelding

het liefst zou ik nog camberarms willen achter maar helaas laat dit het budget even niet toe omdat de Mini eerdaags gespoten wordt.. misschien daarna!
ook mn stuur is nog in de maak dus even wachten tot mn mods binnen zijn en dan daarvan genieten en dan weer sparen voor andere mods, heb er nog genoeg in gedachte, motorisch, onderstel en optisch gezien haha :icon_top:
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”