Zojuist de MINI weer naar Ekris gebracht om een van de stuurhuishoezen(?) te vervangen aangezien die lek bleek, is APK afkeur. Wordt ie gelijk uitgelijnd. Laat ze ook de airco checken aangezien deze niet heel warm meer is. Straks weer ophalen, kan die weer 25.000 km vooruit!
Shag's Pure Silver R53
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
A.s. zondag zijn we er wel!
Zojuist de MINI weer naar Ekris gebracht om een van de stuurhuishoezen(?) te vervangen aangezien die lek bleek, is APK afkeur. Wordt ie gelijk uitgelijnd. Laat ze ook de airco checken aangezien deze niet heel warm meer is. Straks weer ophalen, kan die weer 25.000 km vooruit!
Zojuist de MINI weer naar Ekris gebracht om een van de stuurhuishoezen(?) te vervangen aangezien die lek bleek, is APK afkeur. Wordt ie gelijk uitgelijnd. Laat ze ook de airco checken aangezien deze niet heel warm meer is. Straks weer ophalen, kan die weer 25.000 km vooruit!
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Je airco niet meer warm? Dat is toch goed?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Heb een goed adresje voor je airco
60 tientjes....
60 tientjes....
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
Geen idee, hoogstwaarschijnlijk moet ie alleen ff afgevuld worden inderdaad. Begreep dat dit om de 2 á 3 jaar nagekeken/bijgevuld zou moeten worden. Ik heb de MINI nu ruim 2.5 jaar en naar de airco is nog nooit gekeken, dus dikke kans dat ie leeg is.. als er teweinig in zou zitten zou een of andere autom. pomp ook niet meer aanspringen ofzo..
verwacht elk moment telefoontje, zodra ik zeker weet wat het is drop ik het!
Als het een duur geintje wordt laat ik dat wel door een derde partij doen, als het enkel afvullen is laat ik de dealer lekker z'n gang gaan nu de auto er toch staat.. kan niet 123 weer ergens anders heen aangezien ik doordeweeks op kantoor zit, vandaar.
for the time being een 3 serie touring mee..316.. degelijke kar, redelijk aangekleed (volleder, navigatie, parkeersensoren etc.). maar mis wel het directe gevoel van de MINI!
verwacht elk moment telefoontje, zodra ik zeker weet wat het is drop ik het!
for the time being een 3 serie touring mee..316.. degelijke kar, redelijk aangekleed (volleder, navigatie, parkeersensoren etc.). maar mis wel het directe gevoel van de MINI!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ben dan benieuwd met welke prijzen jij zometeen komt. (OEM
) Geloof nooit dat je onder de 60 klaar bent.
Ik heb het ook over compleet vullen (vanaf leeg) en reinigen.
Ik heb het ook over compleet vullen (vanaf leeg) en reinigen.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Shag
- Volledig MINI minded!

Bericht
De MINI afgelopen week opgehaald, gelukkig op tijd voor de Maasrit zoals jullie gemerkt hadden
MINI heeft een motorolieservice inc. extra service gehad + 12 punten check. Ook APK. Bleek dus een stofhoes lek te zijn o.i.d.. apk afkeur. Gelijk laten vervangen. Moest ie opnieuw uitgelijnd worden, dat is ook weer voor elkaar, echter niet zonder slag of stoot! Spoorstangen zaten muur en muurvast. Bleek lang terug al eens schoot me later te binnen, bij m'n vorige velgen kon de lokale bandeboer hem niet uitlijnen vanwege hetzelfde euvel. Ik had toen zoiets van "joh zal wel, laat de dealer er t.z.t. wel eens naar kijken".. zelfde verhaal dus.
Uiteindelijk hebben ze die met een brander en grof geweld los weten te krijgen, ook meteen maar vervangen. Niet heel verstandig om met zo'n toegetakelde spoorstang verder te gaan. voor- en achteras (voor zover mogelijk) weer piekfijn afgesteld. Uitijnrapport erbij, aanzienlijke verbeteringen dus was kennelijk wel nodig
Aircosysteem ook weer aangepakt, kreeg alleen nog maar warme lucht. Afgevuld, koudemiddel erbij, PAG olie(?
) en fluor aircovulling (om lekken op te sporen heb ik begrepen). Eind van het verhaal: hij wordt weer ijs & ijskoud!!
MINI kan weer 25.000 kilometer vooruit. De laatste keer dat ie in de garage stond was voor de vorige beurt, 30.000 km geleden in juni 2010.. oftewel: lekker degelijk! als ik weer 25.000 probleemloze km's kan rijden ben ik tevreden. Wederom uitstekend geholpen door de mensen van Ekris Arnhem, werkelijk topservice daar. Zeer vriendelijk en opnieuw lekkere heldere communicatie, dus geen verrassingen achteraf. Werken echt liefhebbers, dat merk je wel.
Binnenkort wel de remklauw rechtsachter aanpakken. Twijfel nu of ik gelijk de hele remmenset laat vervangen of niet. Weet wel dat als ik dit laat doen, er aan de voorzijde een OEM R53 Works set op zal komen. Achter blijft stock, dat is bij een Works immers hetzelfde als op een normale R53.
Ook wil ik na afgelopen Maasrit die witte achterlichten eens proberen.. was er vroeger geen fan van, nu met aero smoelt het wel erg lekker op PS heb ik gezien... dus als iemand zo'n set (in goede staat!!) heeft liggen..

MINI heeft een motorolieservice inc. extra service gehad + 12 punten check. Ook APK. Bleek dus een stofhoes lek te zijn o.i.d.. apk afkeur. Gelijk laten vervangen. Moest ie opnieuw uitgelijnd worden, dat is ook weer voor elkaar, echter niet zonder slag of stoot! Spoorstangen zaten muur en muurvast. Bleek lang terug al eens schoot me later te binnen, bij m'n vorige velgen kon de lokale bandeboer hem niet uitlijnen vanwege hetzelfde euvel. Ik had toen zoiets van "joh zal wel, laat de dealer er t.z.t. wel eens naar kijken".. zelfde verhaal dus.
Uiteindelijk hebben ze die met een brander en grof geweld los weten te krijgen, ook meteen maar vervangen. Niet heel verstandig om met zo'n toegetakelde spoorstang verder te gaan. voor- en achteras (voor zover mogelijk) weer piekfijn afgesteld. Uitijnrapport erbij, aanzienlijke verbeteringen dus was kennelijk wel nodig
Aircosysteem ook weer aangepakt, kreeg alleen nog maar warme lucht. Afgevuld, koudemiddel erbij, PAG olie(?
MINI kan weer 25.000 kilometer vooruit. De laatste keer dat ie in de garage stond was voor de vorige beurt, 30.000 km geleden in juni 2010.. oftewel: lekker degelijk! als ik weer 25.000 probleemloze km's kan rijden ben ik tevreden. Wederom uitstekend geholpen door de mensen van Ekris Arnhem, werkelijk topservice daar. Zeer vriendelijk en opnieuw lekkere heldere communicatie, dus geen verrassingen achteraf. Werken echt liefhebbers, dat merk je wel.
Binnenkort wel de remklauw rechtsachter aanpakken. Twijfel nu of ik gelijk de hele remmenset laat vervangen of niet. Weet wel dat als ik dit laat doen, er aan de voorzijde een OEM R53 Works set op zal komen. Achter blijft stock, dat is bij een Works immers hetzelfde als op een normale R53.
Ook wil ik na afgelopen Maasrit die witte achterlichten eens proberen.. was er vroeger geen fan van, nu met aero smoelt het wel erg lekker op PS heb ik gezien... dus als iemand zo'n set (in goede staat!!) heeft liggen..
- Manick
- Sponsor
Bericht
[quote="Shag"] Afgevuld, koudemiddel erbij, PAG olie(?
) en fluor aircovulling (om lekken op te sporen heb ik begrepen). Eind van het verhaal: hij wordt weer ijs & ijskoud!!
/quote]
PAG olie is voor je airco compressor en rubbere afsluit ringen ook nog evt voor je expansieventiel
Gr. Manick
/quote]
PAG olie is voor je airco compressor en rubbere afsluit ringen ook nog evt voor je expansieventiel
Gr. Manick
Onze sponsors















