Shag's Pure Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 10:21

A.s. zondag zijn we er wel! :lol:

Zojuist de MINI weer naar Ekris gebracht om een van de stuurhuishoezen(?) te vervangen aangezien die lek bleek, is APK afkeur. Wordt ie gelijk uitgelijnd. Laat ze ook de airco checken aangezien deze niet heel warm meer is. Straks weer ophalen, kan die weer 25.000 km vooruit! :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 mei 2012, 10:47

Je airco niet meer warm? Dat is toch goed?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 11:40

:mrgreen: koud bedoel ik.. :lol:

* gaat meteen koffie halen
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 12:27

Heb een goed adresje voor je airco
60 tientjes....
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 12:31

sander_r53 schreef:Heb een goed adresje voor je airco
60 tientjes....
60 tientjes? Wat een geld krijg je dan een volledige nieuwe airco?
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 13:28

Wat is er mis met je airco dan? Even afvullen weer? In Groesbeek zit n bedrijf meen ik die doet het voor €25.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 14:33

Geen idee, hoogstwaarschijnlijk moet ie alleen ff afgevuld worden inderdaad. Begreep dat dit om de 2 á 3 jaar nagekeken/bijgevuld zou moeten worden. Ik heb de MINI nu ruim 2.5 jaar en naar de airco is nog nooit gekeken, dus dikke kans dat ie leeg is.. als er teweinig in zou zitten zou een of andere autom. pomp ook niet meer aanspringen ofzo..

verwacht elk moment telefoontje, zodra ik zeker weet wat het is drop ik het! :D Als het een duur geintje wordt laat ik dat wel door een derde partij doen, als het enkel afvullen is laat ik de dealer lekker z'n gang gaan nu de auto er toch staat.. kan niet 123 weer ergens anders heen aangezien ik doordeweeks op kantoor zit, vandaar.

for the time being een 3 serie touring mee..316.. degelijke kar, redelijk aangekleed (volleder, navigatie, parkeersensoren etc.). maar mis wel het directe gevoel van de MINI!
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 14:53

Ben dan benieuwd met welke prijzen jij zometeen komt. (OEM ;) ) Geloof nooit dat je onder de 60 klaar bent.
Ik heb het ook over compleet vullen (vanaf leeg) en reinigen.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 15:30

zal ongetwijfeld meer zijn ja, zou zoiets normaliter ook door een 'regular' garage laten doen, maar komt nu gewoon 10x handiger uit aangezien de auto er nu toch staat. Ben benieuwd.. hoop dat 't meevalt :lol:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2012, 20:50

De MINI afgelopen week opgehaald, gelukkig op tijd voor de Maasrit zoals jullie gemerkt hadden :P

MINI heeft een motorolieservice inc. extra service gehad + 12 punten check. Ook APK. Bleek dus een stofhoes lek te zijn o.i.d.. apk afkeur. Gelijk laten vervangen. Moest ie opnieuw uitgelijnd worden, dat is ook weer voor elkaar, echter niet zonder slag of stoot! Spoorstangen zaten muur en muurvast. Bleek lang terug al eens schoot me later te binnen, bij m'n vorige velgen kon de lokale bandeboer hem niet uitlijnen vanwege hetzelfde euvel. Ik had toen zoiets van "joh zal wel, laat de dealer er t.z.t. wel eens naar kijken".. zelfde verhaal dus.

Uiteindelijk hebben ze die met een brander en grof geweld los weten te krijgen, ook meteen maar vervangen. Niet heel verstandig om met zo'n toegetakelde spoorstang verder te gaan. voor- en achteras (voor zover mogelijk) weer piekfijn afgesteld. Uitijnrapport erbij, aanzienlijke verbeteringen dus was kennelijk wel nodig :lol:

Aircosysteem ook weer aangepakt, kreeg alleen nog maar warme lucht. Afgevuld, koudemiddel erbij, PAG olie(? :lol: ) en fluor aircovulling (om lekken op te sporen heb ik begrepen). Eind van het verhaal: hij wordt weer ijs & ijskoud!! :yeah

MINI kan weer 25.000 kilometer vooruit. De laatste keer dat ie in de garage stond was voor de vorige beurt, 30.000 km geleden in juni 2010.. oftewel: lekker degelijk! als ik weer 25.000 probleemloze km's kan rijden ben ik tevreden. Wederom uitstekend geholpen door de mensen van Ekris Arnhem, werkelijk topservice daar. Zeer vriendelijk en opnieuw lekkere heldere communicatie, dus geen verrassingen achteraf. Werken echt liefhebbers, dat merk je wel.

Binnenkort wel de remklauw rechtsachter aanpakken. Twijfel nu of ik gelijk de hele remmenset laat vervangen of niet. Weet wel dat als ik dit laat doen, er aan de voorzijde een OEM R53 Works set op zal komen. Achter blijft stock, dat is bij een Works immers hetzelfde als op een normale R53.

Ook wil ik na afgelopen Maasrit die witte achterlichten eens proberen.. was er vroeger geen fan van, nu met aero smoelt het wel erg lekker op PS heb ik gezien... dus als iemand zo'n set (in goede staat!!) heeft liggen.. 8) 8)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2012, 20:59

Thanks chef! :icon_top: de huidige achterlichten doe ik niet weg, vind ze nog steeds erg dik.. en komt er ook niet zo makkelijk aan. Kan ik van tijd tot tijd variëren :P
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2012, 21:20

jaja.. eigenlijk... :mrgreen:
Manick
Sponsor

29 mei 2012, 22:01

[quote="Shag"] Afgevuld, koudemiddel erbij, PAG olie(? :lol: ) en fluor aircovulling (om lekken op te sporen heb ik begrepen). Eind van het verhaal: hij wordt weer ijs & ijskoud!! :yeah

/quote]

PAG olie is voor je airco compressor en rubbere afsluit ringen ook nog evt voor je expansieventiel

Gr. Manick

Terug naar “Show your ride”