R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mar 2012, 15:43

marcel700 schreef:Ziet er super uit man!:icon_top: Nu die verlaagt is zien de spokes er ook stukken beter uit.
De wielen lijken idd ook wat groter.. ik wilde eerst voor 18"gaan maar dat moet ik nog eens goed gaan bekijken :)
Kan je misschien een beetje uit leggen waarom je camber niet kan verstellen zonder het te demonteren?
Hier ga ik op terug komen met een foto.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2012, 15:44

BMX schreef: Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!
Maar het staat wel veel beter...... :roll: :roll:

En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mar 2012, 18:05

frankie schreef:
BMX schreef: Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!

En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.
In het geval van een D2-set is dat niet van toepassing. Je draait het schroefdraad in het onderste deel, daarmee zakt de auto. Er steekt niets uit :)
Ik heb nu 5mm en dat zie je niet.. Raymong gaat voor 10mm dacht ik? Maar hij heeft ook andere velgen.. duss
Maargoed.. alles voor een dikkere ride 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2012, 18:54

glimt weer lekker! 8)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2012, 00:57

BMX schreef:
frankie schreef:

In het geval van een D2-set is dat niet van toepassing. Je draait het schroefdraad in het onderste deel, daarmee zakt de auto. Er steekt niets uit :)
Ik heb nu 5mm en dat zie je niet.. Raymongd gaat voor 10mm dacht ik? Maar hij heeft ook andere velgen.. duss
Maargoed.. alles voor een dikkere ride 8)
Indeed. Uit de poll kwam zelfs 12 en 15mm. Had ik niet verwacht. Ik kijk eerst de 10mm aan. Staat met Spokes ook prima denk ik(winter setting)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 14:00

Wat een gruwelijk lekker weer!
kortom: klusdag!

Vanochtend ff naar de bandenboer gereden, ff de brug op om wat boutjes los te draaien omdat ik thuis geen hefboom kan maken op de stoep :)
Er werd een flinke sleutel bij gehaald en dat was toch niet genoeg! De luchtsleutel kreeg m uiteindelijk wel los.. weer een beetje vastgezet en naar huis gereden..

Eenmaal thuis gingen de wielen er makkelijk af, dit keer wel! (lang leve kopervet)
Afbeelding

ff het verschil met de 2..
Afbeelding

Voor ieder die dit nog zelf gaat doen.. Vergeet de torsiestang niet eerst los te maken!
Ik zat dus met mn hoofd boven de remschijf.. schiet de bout van de schokdemper los.. bijna mn hoofd eraf! :|
Gelukkig leunde ik met mn armen erop :) dus schade is een blauwe kin en wat schaafplekken op mn armen :P

Dat was niet mn enige heldere momentje hoor.. ik heb de achterst schokdempers op elkaar afgestemd maar niet eerst ff vóór gemeten wat ik daar voor een afstand heb (in zoverre die verband hebben)
Dus achter heb ik nu 3,2cm tussen de stelringen.. denk dat dit binnenkort naar de 5.2 moet :lol:
Want het ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Tuurlijk kan ik vóór nog omlaag doen ter compensatie.. maar achter zal nog een 1cm zakken in de loop van de week gok ik zo.. de voorkant deed dit iig.
Voor vind ik m precies goed zo! :)
Dus morgen? .. is het toch weer goed weer :)
Dan ff kijken of ik die op een betere hoogte kan krijgen..

en dan nog ff een foto van de chaos die achterbleef:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 14:03

haha, goed bezig...bijna jezelf vermoord, maar alles voor een dikke MINI :mrgreen:

Keep it coming!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

26 mar 2012, 15:52

:lol: ...idd goed bezig!

Erg gaaf dat je het lekker op je stoepie doet, en al doende leert.. :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 16:24

GreyCooperS schreef::lol: ...idd goed bezig!

Erg gaaf dat je het lekker op je stoepie doet, en al doende leert.. :lol:
Lekker op de stoep en in het zonnetje 8)

Net weer ff langs de bandenboer gereden en gevraagd wat t kost om uit te lijnen.. maar dan meteen het camber voor enzo. Uitgelegd dat het veel tijd kost door de manier van verstellen.. Was allemaal geen probleem! Tijdens kantooruren kon ik zolang komen klooien als ik wil :lol:

Morgen definitief de achterkant iets omhoog.. niet op de stoep maar op de brug! :D
De bandenboer stelde dat voor :lol: Vond die wel leuk om mee te klussen :)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 16:28

Netjes gedaan man! :icon_top: Nu de boel nog even finetunen en hij staat heerlijk op z'n wieltjes. 8)
Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 21:33

Doe je netjes ( op die gapende wonden na dan )
Ik begin er maar niet aan, regel het wel anders.
De achterkant zit prima laag op de veertjes, nu de voorkant nog :D
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 21:39

Hahaha lekker bezig geweest.
Achter staat idd wel heel erg laag. Dik :D

Netjes dat je het zelf doet.
R53 MCS HB / Pepper White
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 21:42

Haha best gevaarlijk dus zo'n setje monteren! Goed dat de schade beperkt is gebleven.. Wie mooi wilt zijn.. :lol:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

26 mar 2012, 21:55

Die torisestangetjes moet je er inderdaad uit halen door je wiel wat op te krikken zodat er geen spanning meer op staat. Dan gaat het heel gemakkelijk, ook zonder je hoofd er tussen te steken :)
Wel goed dat je dit zel fgedaan hebt, een bikkel ben je als je dit bij minus 5 doet :mrgreen:

Zelf ook dit weekend een momentje gehad. De voorkant eerst links opgekrikt en er een assteun onder en wiel er af. Daarna rechts opkrikken en knalt gewoon die assteun links in 4 stukken uiteen. Ik heb die dingen nooit vertrouwd dus ik had er nog een 'los' bij onder gezet voor de zekerheid. Die heeft het opgevangen. Had erger kunnen aflopen! Altijd oppassen dus.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 21:59

Knap gedaan hoor!!

Terug naar “Show your ride”