Hier ga ik op terug komen met een foto.marcel700 schreef:Ziet er super uit man!:icon_top: Nu die verlaagt is zien de spokes er ook stukken beter uit.De wielen lijken idd ook wat groter.. ik wilde eerst voor 18"gaan maar dat moet ik nog eens goed gaan bekijken
Kan je misschien een beetje uit leggen waarom je camber niet kan verstellen zonder het te demonteren?
R53; Goodbye my friend! P97
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.
Maar het staat wel veel beter......BMX schreef: Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!


En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht

Ik heb nu 5mm en dat zie je niet.. Raymong gaat voor 10mm dacht ik? Maar hij heeft ook andere velgen.. duss
Maargoed.. alles voor een dikkere ride
In het geval van een D2-set is dat niet van toepassing. Je draait het schroefdraad in het onderste deel, daarmee zakt de auto. Er steekt niets uitfrankie schreef:Maar het staat wel veel beter......BMX schreef: Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!![]()
![]()
En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.

Ik heb nu 5mm en dat zie je niet.. Raymong gaat voor 10mm dacht ik? Maar hij heeft ook andere velgen.. duss
Maargoed.. alles voor een dikkere ride

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Indeed. Uit de poll kwam zelfs 12 en 15mm. Had ik niet verwacht. Ik kijk eerst de 10mm aan. Staat met Spokes ook prima denk ik(winter setting)BMX schreef:In het geval van een D2-set is dat niet van toepassing. Je draait het schroefdraad in het onderste deel, daarmee zakt de auto. Er steekt niets uitfrankie schreef:Maar het staat wel veel beter......BMX schreef: Stiekem vraag ik het me af of je spacers nodig hebt.. bij veel sets is de winding van de veer heel groot, deze is echt heel klein. Maar het zekere voor het onzekere!![]()
![]()
En meestal is de veer niet het probleem, maar de stelschroef om de hoogte mee af te stellen.
Ik heb nu 5mm en dat zie je niet.. Raymongd gaat voor 10mm dacht ik? Maar hij heeft ook andere velgen.. duss
Maargoed.. alles voor een dikkere ride
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Wat een gruwelijk lekker weer!
kortom: klusdag!
Vanochtend ff naar de bandenboer gereden, ff de brug op om wat boutjes los te draaien omdat ik thuis geen hefboom kan maken op de stoep
Er werd een flinke sleutel bij gehaald en dat was toch niet genoeg! De luchtsleutel kreeg m uiteindelijk wel los.. weer een beetje vastgezet en naar huis gereden..
Eenmaal thuis gingen de wielen er makkelijk af, dit keer wel! (lang leve kopervet)

ff het verschil met de 2..

Voor ieder die dit nog zelf gaat doen.. Vergeet de torsiestang niet eerst los te maken!
Ik zat dus met mn hoofd boven de remschijf.. schiet de bout van de schokdemper los.. bijna mn hoofd eraf!
Gelukkig leunde ik met mn armen erop
dus schade is een blauwe kin en wat schaafplekken op mn armen 
Dat was niet mn enige heldere momentje hoor.. ik heb de achterst schokdempers op elkaar afgestemd maar niet eerst ff vóór gemeten wat ik daar voor een afstand heb (in zoverre die verband hebben)
Dus achter heb ik nu 3,2cm tussen de stelringen.. denk dat dit binnenkort naar de 5.2 moet
Want het ziet er nu zo uit:


Tuurlijk kan ik vóór nog omlaag doen ter compensatie.. maar achter zal nog een 1cm zakken in de loop van de week gok ik zo.. de voorkant deed dit iig.
Voor vind ik m precies goed zo!
Dus morgen? .. is het toch weer goed weer
Dan ff kijken of ik die op een betere hoogte kan krijgen..
en dan nog ff een foto van de chaos die achterbleef:

kortom: klusdag!
Vanochtend ff naar de bandenboer gereden, ff de brug op om wat boutjes los te draaien omdat ik thuis geen hefboom kan maken op de stoep

Er werd een flinke sleutel bij gehaald en dat was toch niet genoeg! De luchtsleutel kreeg m uiteindelijk wel los.. weer een beetje vastgezet en naar huis gereden..
Eenmaal thuis gingen de wielen er makkelijk af, dit keer wel! (lang leve kopervet)

ff het verschil met de 2..

Voor ieder die dit nog zelf gaat doen.. Vergeet de torsiestang niet eerst los te maken!
Ik zat dus met mn hoofd boven de remschijf.. schiet de bout van de schokdemper los.. bijna mn hoofd eraf!

Gelukkig leunde ik met mn armen erop


Dat was niet mn enige heldere momentje hoor.. ik heb de achterst schokdempers op elkaar afgestemd maar niet eerst ff vóór gemeten wat ik daar voor een afstand heb (in zoverre die verband hebben)
Dus achter heb ik nu 3,2cm tussen de stelringen.. denk dat dit binnenkort naar de 5.2 moet

Want het ziet er nu zo uit:


Tuurlijk kan ik vóór nog omlaag doen ter compensatie.. maar achter zal nog een 1cm zakken in de loop van de week gok ik zo.. de voorkant deed dit iig.
Voor vind ik m precies goed zo!

Dus morgen? .. is het toch weer goed weer

Dan ff kijken of ik die op een betere hoogte kan krijgen..
en dan nog ff een foto van de chaos die achterbleef:

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
haha, goed bezig...bijna jezelf vermoord, maar alles voor een dikke MINI
Keep it coming!

Keep it coming!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht

Net weer ff langs de bandenboer gereden en gevraagd wat t kost om uit te lijnen.. maar dan meteen het camber voor enzo. Uitgelegd dat het veel tijd kost door de manier van verstellen.. Was allemaal geen probleem! Tijdens kantooruren kon ik zolang komen klooien als ik wil
Morgen definitief de achterkant iets omhoog.. niet op de stoep maar op de brug!
De bandenboer stelde dat voor
Vond die wel leuk om mee te klussen
Lekker op de stoep en in het zonnetjeGreyCooperS schreef:...idd goed bezig!
Erg gaaf dat je het lekker op je stoepie doet, en al doende leert..

Net weer ff langs de bandenboer gereden en gevraagd wat t kost om uit te lijnen.. maar dan meteen het camber voor enzo. Uitgelegd dat het veel tijd kost door de manier van verstellen.. Was allemaal geen probleem! Tijdens kantooruren kon ik zolang komen klooien als ik wil

Morgen definitief de achterkant iets omhoog.. niet op de stoep maar op de brug!

De bandenboer stelde dat voor


MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Die torisestangetjes moet je er inderdaad uit halen door je wiel wat op te krikken zodat er geen spanning meer op staat. Dan gaat het heel gemakkelijk, ook zonder je hoofd er tussen te steken 
Wel goed dat je dit zel fgedaan hebt, een bikkel ben je als je dit bij minus 5 doet
Zelf ook dit weekend een momentje gehad. De voorkant eerst links opgekrikt en er een assteun onder en wiel er af. Daarna rechts opkrikken en knalt gewoon die assteun links in 4 stukken uiteen. Ik heb die dingen nooit vertrouwd dus ik had er nog een 'los' bij onder gezet voor de zekerheid. Die heeft het opgevangen. Had erger kunnen aflopen! Altijd oppassen dus.

Wel goed dat je dit zel fgedaan hebt, een bikkel ben je als je dit bij minus 5 doet

Zelf ook dit weekend een momentje gehad. De voorkant eerst links opgekrikt en er een assteun onder en wiel er af. Daarna rechts opkrikken en knalt gewoon die assteun links in 4 stukken uiteen. Ik heb die dingen nooit vertrouwd dus ik had er nog een 'los' bij onder gezet voor de zekerheid. Die heeft het opgevangen. Had erger kunnen aflopen! Altijd oppassen dus.
Onze sponsors