Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 13:28

Ja, de cat gaat er deze week onderuit.. Even een decat-pijpje bestellen :mrgreen:
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

06 nov 2011, 13:33

Daveke schreef:Dit is van zojuist..

Afbeelding

:mrgreen:
:shock: lijkt mij niet echt goed toch ? dat spul wat erin zit zit er niet voor niks :?
MCS 2004
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 13:35

Om je Co weg te vangen ja,

Ga ik voorlopig dus niet meer aan doen, en dan een standaard 400 cell OEM cat er tussen

De vrij hete R53 blokken vreten een cat op als je het blokje maar ver genoeg getuned hebt..
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

06 nov 2011, 16:06

Decat is toch slecht geen enkele tegendruk.......iemand zei dat tegen me :wink:

dus why no 200 cell van janspeed zelf
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 16:14

franklyn85 schreef:Decat is toch slecht geen enkele tegendruk.......iemand zei dat tegen me :wink:

dus why no 200 cell van janspeed zelf
Omdat ik die weer oprook/smelt/aan gort rij

Ik rij ook TIJDELIJK met een decat-pijp en ga daarna een 400 cell OEM-cat eropzetten omdat ik al heb gelezen dat bijna alle catalysatoren smelten op een stevig getunede R53 en de standaard gewoon kwalitatief de beste kat is en ik geen zin heb om continu op open programma te rijden
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

06 nov 2011, 16:17

Daveke schreef:
franklyn85 schreef:Decat is toch slecht geen enkele tegendruk.......iemand zei dat tegen me :wink:

dus why no 200 cell van janspeed zelf
Omdat ik die weer oprook/smelt/aan gort rij

Ik rij ook TIJDELIJK met een decat-pijp en ga daarna een 400 cell OEM-cat eropzetten omdat ik al heb gelezen dat bijna alle catalysatoren smelten op een stevig getunede R53 en de standaard gewoon kwalitatief de beste kat is en ik geen zin heb om continu op open programma te rijden
Ahah oke nou duidelijk ga dit ook ff neerleggen bij de TJOENER :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Fabian
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 2296
Lid geworden op: 17 mar 2009, 18:42

06 nov 2011, 16:19

Davy,

Het is natuurlijk al veel gezegd, maar wat een auto!!! Heb hem gister eindelijk real life gezien, maar ow ow ow wat dik!!! 8) 8)

Wel jammer dat er geen tijd meer was om de GP te waxen... :wink: Volgende keer misschien... :D
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 16:20

Fabian schreef:Davy,

Het is natuurlijk al veel gezegd, maar wat een auto!!! Heb hem gister eindelijk real life gezien, maar ow ow ow wat dik!!! 8) 8)

Wel jammer dat er geen tijd meer was om de GP te waxen... :wink: Volgende keer misschien... :D
Tuurlijk, doen we de volgende keer direct!
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

06 nov 2011, 16:46

Ik mis een wow-factor bij het uiterlijk van je ride, Dave.. Misschien is het omda'k hem nog niet goed in het echt heb bekeken, maar op foto lijkt ie zo braaf.

Ochja, het is wel een superdikke uberride :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 16:48

De Aeroskirts liggen al een tijd bij de spuiter, dat gaat nog wel wat doen denk ik.

Ida had ook nog een ideetje voor striping, dus dat is iets voor deze winter

Buiten dat, nog ideetjes o.i.d?
Ik sta altijd open voor meer nl :mrgreen:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

06 nov 2011, 16:54

Moar low en dikkere wielen? ;)

Striping en aeroskirts zullen wel al hun ding doen ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 16:56

Moar low kan geregeld worden.. Dikkere wielen niet, deze gaan absoluut blijven
Ik ben echt gek op de look van de auto met deze wielen. Absoluut geen 18 inch meer voor mij, en de schraap-look past gewoon niet bij het karakter van de auto. Tegen de tijd dat ik camberlinks monteer en nieuwe banden nodig heb laat ik het hele zootje uitlijnen en uitwegen bij Beek
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

06 nov 2011, 16:58

Ik was meer aan breder aan het denken, 17" is good enough ;)

Schraaplook? Beenhard onderstel is toch goed voor op circuit ofzo en lager is beter voor de aerodynamica? :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 nov 2011, 17:08

Ik ga me over dat hele spacer-verhaal nog eens bedenken... Maar dan alleen achter! Voor staat ie goed in mijn ogen
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 nov 2011, 17:12

Daveke schreef:Ik rij ook TIJDELIJK met een decat-pijp en ga daarna een 400 cell OEM-cat eropzetten omdat ik al heb gelezen dat bijna alle catalysatoren smelten op een stevig getunede R53 en de standaard gewoon kwalitatief de beste kat is en ik geen zin heb om continu op open programma te rijden
Ik gebruik de OEM kat ook al een tijd en heb de MTH kat op reserve.
De OEM kat is tot nu toe de enige die bij mij heel blijft.
Wel even de pre-kat er uit halen.

Terug naar “Show your ride”