Je mag me gerust een beetje gek maken met een paar leuke foto's hoor!!
Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Anders mij wel...
Costa Rica = altijd mooie foto's
Costa Rica = altijd mooie foto's
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Door, je kunt daar misschien ook een sticker opplakken... Zal alleen wel gevoelig zijn voor steenslag.
Gr, Marcel
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Theoretisch ietsje minder dan 255pk omdat ik van de 102% crank pulley ben afgestapt. Daardoor is er wat minder compressordruk.
Maar op zich is dat niet merkbaar geweest omdat een te hoge compressordruk contraproduktief werkt omdat de compressor teveel vermogen wegsnoept om die compressordruk te bereiken afgezien van de te hoog oplopende inlaatluchttemperatuur door de hoge luchtcompressie om die druk te bereiken.
Ik durf zelfs te beweren dat de Mini nu sneller is door de laatste gewichtsbesparingen maar dat zie je niet terug op een testbank want daar speelt voertuiggewicht geen rol.
Een accu van 7,5 kg is ook bestelt. Dat scheelt ongeveer 15 kg t.o.v. een normale accu!
Maar op zich is dat niet merkbaar geweest omdat een te hoge compressordruk contraproduktief werkt omdat de compressor teveel vermogen wegsnoept om die compressordruk te bereiken afgezien van de te hoog oplopende inlaatluchttemperatuur door de hoge luchtcompressie om die druk te bereiken.
Ik durf zelfs te beweren dat de Mini nu sneller is door de laatste gewichtsbesparingen maar dat zie je niet terug op een testbank want daar speelt voertuiggewicht geen rol.
Een accu van 7,5 kg is ook bestelt. Dat scheelt ongeveer 15 kg t.o.v. een normale accu!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Op aanraden van een Duitser die hem ook gebruikt (de GP met boven de 300pk) heb ik de Deka ETX20L bij ISA Racing besteld. Hij rijd er al 2 jaar zonder problemen maar bijna niet in de winter zoals bij mij nu ook het geval is.
Zo'n droge accu heeft geen lood maar werkt op een andere chemische basis (Absorption Glass Mat oftewel glasvezel). Dat scheelt dus in gewicht. De startcapaciteit is ook nog hoger dan een loodaccu. Natuurlijk is er ook een nadeel. Ze hebben minder capaciteit op de lange duur en het is beter niet met teveel stroomverbruikers aan te rijden (airco). De auto wassen en de radio 2 uur aan laten staan kan dus niet. De Blauwe heeft geen radio (en geen airco) meer dus dat is niet erg
Dat is trouwens wel mogelijk als je een droge accu neemt met een hele hoge capaciteit maar die zijn bijna 400 Euro geven dan minder gewichtsvoordeel (zoals de Redtop 60)
Zo'n droge accu heeft geen lood maar werkt op een andere chemische basis (Absorption Glass Mat oftewel glasvezel). Dat scheelt dus in gewicht. De startcapaciteit is ook nog hoger dan een loodaccu. Natuurlijk is er ook een nadeel. Ze hebben minder capaciteit op de lange duur en het is beter niet met teveel stroomverbruikers aan te rijden (airco). De auto wassen en de radio 2 uur aan laten staan kan dus niet. De Blauwe heeft geen radio (en geen airco) meer dus dat is niet erg
Dat is trouwens wel mogelijk als je een droge accu neemt met een hele hoge capaciteit maar die zijn bijna 400 Euro geven dan minder gewichtsvoordeel (zoals de Redtop 60)
Google schreef:AGM (Absorption Glass Mat) sealed battery technology was originally developed in 1985 for military aircraft where power, weight, safety, and reliability were paramount considerations.
AGM battery technology has continued to develop and offer improvements over other sealed battery technologies. AGM technology has become the next step in the evolution of both starting and deep cycle sealed batteries for marine, RV, and aviation applications. This "next generation" technology delivers increased safety, performance, and service life over all other existing sealed battery types, including gel technology.
In AGM sealed batteries, the acid is absorbed between the plates and immobilized by a very fine fiberglass mat. No silica gel is necessary. This glass mat absorbs and immobilizes the acid while still keeping the acid available to the plates. This allows a fast reaction between acid and plate material.
The AGM battery has an extremely low internal electrical resistance. This, combined with faster acid migration, allows the AGM batteries to deliver and absorb higher rates of amperage than other sealed batteries during discharging and charging. In addition, AGM technology batteries can be charged at normal lead-acid regulated charging voltages, therefore, it is not necessary to recalibrate charging systems or purchase special chargers.
Onze sponsors