Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

29 dec 2009, 09:31

Goeie reis gehad Berthil?
Je mag me gerust een beetje gek maken met een paar leuke foto's hoor!! :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

29 dec 2009, 09:44

Anders mij wel...
Costa Rica = altijd mooie foto's 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

29 dec 2009, 11:56

:o Costa Rica 8) ... ben benieuwd Berthil

Uhm, iets heel anders ...

Ergens rond pagina 20 kwam ik iets fraais tegen maar kon niet achterhalen waar je het gekocht had, namelijk: de zwarte inserts voor bij de mistlampen

Afbeelding

Weet je nog waar?
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

29 dec 2009, 11:58

@ Door... ik heb ze laatst ook gekocht, gewoon bij de dealer. Volgens mij kosten ze 47 euro per set van 2
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

29 dec 2009, 12:02

Oh, serieus! Okay dank je :wink:

... Alleen :wat: 47 euries voor 2 stukken plastiek ... help. Nou ja, ik vraag het wel aan ze .. het oog wil ook wat, het staat 8)

Edit: Getzz het klopt helemaal ... bijna 50 euries. Iets voor het nieuwe jaar ....
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

29 dec 2009, 12:51

Door, je kunt daar misschien ook een sticker opplakken... Zal alleen wel gevoelig zijn voor steenslag.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

29 dec 2009, 13:07

of spuiten...
Maar je hebt toch een mk2 (R56)?
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1274
Lid geworden op: 10 mar 2008, 19:50

29 dec 2009, 13:41

@ Marcel: stickeren is idd een idee 8)

@ Mini Poeper: We hebben er twee :wink:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 dec 2009, 18:11

De twee zwarte stukjes die eenvoudig plastic lijken zijn vrij dik en hebben geen last van steenslag. Eigenlijk zijn ze een groot deel van de 50 Euro wel waard.

Foto's en film van Costa Rica volgen nog, het was prachtig :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

30 dec 2009, 22:56

Hoeveel heeft de MINI nu Berthil?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

30 dec 2009, 23:07

Theoretisch ietsje minder dan 255pk omdat ik van de 102% crank pulley ben afgestapt. Daardoor is er wat minder compressordruk.

Maar op zich is dat niet merkbaar geweest omdat een te hoge compressordruk contraproduktief werkt omdat de compressor teveel vermogen wegsnoept om die compressordruk te bereiken afgezien van de te hoog oplopende inlaatluchttemperatuur door de hoge luchtcompressie om die druk te bereiken.

Ik durf zelfs te beweren dat de Mini nu sneller is door de laatste gewichtsbesparingen maar dat zie je niet terug op een testbank want daar speelt voertuiggewicht geen rol.

Een accu van 7,5 kg is ook bestelt. Dat scheelt ongeveer 15 kg t.o.v. een normale accu!
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

31 dec 2009, 03:21

Berthil schreef:
Een accu van 7,5 kg is ook bestelt. Dat scheelt ongeveer 15 kg t.o.v. een normale accu!

:shock:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

31 dec 2009, 11:59

Dat is interessant voor de Cooper D met het zware front.
Kun je er wat meer over schrijven?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

31 dec 2009, 12:22

Op aanraden van een Duitser die hem ook gebruikt (de GP met boven de 300pk) heb ik de Deka ETX20L bij ISA Racing besteld. Hij rijd er al 2 jaar zonder problemen maar bijna niet in de winter zoals bij mij nu ook het geval is.

Zo'n droge accu heeft geen lood maar werkt op een andere chemische basis (Absorption Glass Mat oftewel glasvezel). Dat scheelt dus in gewicht. De startcapaciteit is ook nog hoger dan een loodaccu. Natuurlijk is er ook een nadeel. Ze hebben minder capaciteit op de lange duur en het is beter niet met teveel stroomverbruikers aan te rijden (airco). De auto wassen en de radio 2 uur aan laten staan kan dus niet. De Blauwe heeft geen radio (en geen airco) meer dus dat is niet erg :)
Dat is trouwens wel mogelijk als je een droge accu neemt met een hele hoge capaciteit maar die zijn bijna 400 Euro geven dan minder gewichtsvoordeel (zoals de Redtop 60)
Google schreef:AGM (Absorption Glass Mat) sealed battery technology was originally developed in 1985 for military aircraft where power, weight, safety, and reliability were paramount considerations.

AGM battery technology has continued to develop and offer improvements over other sealed battery technologies. AGM technology has become the next step in the evolution of both starting and deep cycle sealed batteries for marine, RV, and aviation applications. This "next generation" technology delivers increased safety, performance, and service life over all other existing sealed battery types, including gel technology.

In AGM sealed batteries, the acid is absorbed between the plates and immobilized by a very fine fiberglass mat. No silica gel is necessary. This glass mat absorbs and immobilizes the acid while still keeping the acid available to the plates. This allows a fast reaction between acid and plate material.

The AGM battery has an extremely low internal electrical resistance. This, combined with faster acid migration, allows the AGM batteries to deliver and absorb higher rates of amperage than other sealed batteries during discharging and charging. In addition, AGM technology batteries can be charged at normal lead-acid regulated charging voltages, therefore, it is not necessary to recalibrate charging systems or purchase special chargers.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

03 jan 2010, 11:44

15 kg kwijt.... :shock: 8)
over een goede investering gesproken :lol:
Moet je die dan tijdens de winter met een druppellader bijladen?

Terug naar “Show your ride”