Fre's Mini 1

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mei 2008, 12:05

Hardere pedaal en meer kracht op de cilinder.

De remleiding is in/onder de auto van staal, behalve het laatste stukje bij de klauw. Om flexibel te zijn (deining vanauto en stuur uitslag) is deze van rubber. De remcilinder wordt bewogen door hydraulic, als de pedaaldruk hoog is kan het rubber gaan uitzetten. Door een stalen ommanteling van dit laatste flexibele stuk kan de leiding niet meer opbollen en wordt de vloeistof tegen de cilinder aangeduwd.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mei 2008, 12:40

Topic over remmen
Zie mijn post op pagina twee waar een en ander wordt uitgelegd.

Ga niet persé voor gegroefde of geperforeerde schijven! Zo kun je beter OEM schijven hebben dan de geperforeerde EBC troep. Nogmaals: het zijn de blokken die het werk doen (de schijven "vastpakken").
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 13:05

Thanks kerel, heb ik echt iets aan 8)

Zal ze thuis wat warm maken voor een rem-upgrade :P
Stan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

08 mei 2008, 14:04

Fred schreef:Thanks kerel, heb ik echt iets aan 8)

Zal ze thuis wat warm maken voor een rem-upgrade :P
De beste rem mod. die toepasbaar is voor de Belgische wetgeving is:
Ferodo DS remblokken samen met Brembo Max ( gegroefde remschijf voor afvoer van warmte gassen ) en Dot 5.1 remolie
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 14:06

Eerst maar eens kijken hoe stalen remleidingen, DS2500 blokken en Dot 5.1 remolie het voor mij doen. Remschijven kan ik dan nog altijd vervangen
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 14:07

Brembo schijven zouden wel mooi staan achter mijn velgen :), kan ik ook ineens mijn remklauwen in het geel verven 8)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mei 2008, 18:30

Fred schreef:Brembo schijven zouden wel mooi staan achter mijn velgen :), kan ik ook ineens mijn remklauwen in het geel verven 8)
Je gaat zoiets toch niet doen voor de sier!? :s
Brembo Sport of Brembo Max?

Klauwen verven... ze gaan er niet beter van remmen. :roll:
Koop dan een BBK in die kleur!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 18:35

Nee niet voor sier, maar het is aardig meegenomen dat je er kan op kijken toch? Ik vernoem het enkel omdat mijn velgen tamelijk open zijn en je mijn schijven nu al goed kunt zien. In België is trouwens enkel brembo max toegestaan voor de keuring.

Maar als je begint over optische schijn kan je ver gaan he ... Dan dient die striping van je ook nergens voor ... Elk doet wat hij/zij mooi vindt. Maar ik weet helemaal nog niet of ik andere schijven wil steken, dus no worries.
coendek
Stoepsleutelaar

08 mei 2008, 18:38

Ik zeg.... MOOIE schijven... zijn DIK... en dat ze beter remmen.. mooi meegenomen :lol:

echt een gezeik trouwens altijd met dat keuren in belgie :s
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mei 2008, 18:39

Idd, ik snap nu echt niet waarom daar nu een heisa rond is. Beter remmen kan de veiligheid toch maar ten goede komen denk ik zo?
coendek
Stoepsleutelaar

08 mei 2008, 18:43

zou je haast wel denken jah :s
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mei 2008, 20:32

Fred schreef:Maar als je begint over optische schijn kan je ver gaan he ... Dan dient die striping van je ook nergens voor ... Elk doet wat hij/zij mooi vindt. Maar ik weet helemaal nog niet of ik andere schijven wil steken, dus no worries.
Klopt, heb je gelijk in. Maar als je mijn auto bekijkt is daar wat styling betreft niet zoveel aangedaan. Ik bedoel dat je kunt overdrijven en sommige dingen al snel sjonnie-style worden. Iedereen moet natuurlijk lekker zelf weten wat ze doen, de look van de auto wijzigen om 'm mooier te maken vind ik juist top maar snap niet waarom zoveel mensen willen faken.
Reed vandaag nog achter een oude 3-serie met een ///M logo achterop... in hemelsnaam waarom???

Jouw MINI vindt ik juist een mooie auto. Basic, nice and clean, helemaal in balans; een MINI

Er zijn mensen die werkelijk waar gaatjes in hun schijven gingen boren, dit omdat het er dan zo stoer uitziet. Dit is echt het slechtste wat je kunt doen, je ruïneert hiermee de stijfheid en stevigheid van de schijf. Door het boren komen de moleculen in het staal anders te liggen waardoor ze de verbinding met elkaar verliezen en de schijf gaat scheuren. Net zoals je in de bouw nooit zomaar aan een stalen balk moet gaan lassen iod.
Fred schreef:Idd, ik snap nu echt niet waarom daar nu een heisa rond is. Beter remmen kan de veiligheid toch maar ten goede komen denk ik zo?
Er is in ieder geval een reden: achterliggend verkeer verwacht niet dat je zo snel remt...
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 01:13

Net een nieuwe mod geïnstalleerd, maar het lijkt erop dat het me niet meezit. Ik heb namelijk de carbon strut van jbcola overgenomen, het ziet er niet alleen heel mooi uit, maar wat rijdt dat ding strak nu :shock:. Wat een wereld van een verschil zeg!

Al heb ik nu een probleem, mijn motorkap wil niet sluiten. De monteerpunten steken te ver uit en duwen mijn motorkap omhoog. Waardoor ik nu twee builtjes in mijn motorkap heb. Ik zou er graag een oplossing voor vinden want het rijdt echt te lekker. En bij jbcola ging het perfect, dus bij mij moet het ook maar gaan lukken.

Coen heeft me ondertussen al aardig geholpen, maar heeft jammer genoeg nog niet geholpen. Heb er de isolatiekap helemaal uitgehaald en natgespoten, terug gemonteerd maar heeft niets uitgehaald. Het is trouwens vooral links dat em duwt. Ik denk dus dat het mushromen is zoals je zei. Valt daar iets aan te doen?

:surrender
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 01:29

Mijn boite begint trouwens ook kuren te krijgen, lekker kraken van 1e naar 2e. Alleen heb ik het enkel voor als ik goed doortrek.

:(
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 01:37

Rondtoeren met je kap half in het slot is ook niet echt geruststellend :|, ik heb namelijk niet direct gerief bij me om die strut eraf te halen. Op slechte wegen zie je die kap dan echt voortdurend slaan :s
Laatst gewijzigd door Fred op 12 mei 2008, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show your ride”