Hardere pedaal en meer kracht op de cilinder.
De remleiding is in/onder de auto van staal, behalve het laatste stukje bij de klauw. Om flexibel te zijn (deining vanauto en stuur uitslag) is deze van rubber. De remcilinder wordt bewogen door hydraulic, als de pedaaldruk hoog is kan het rubber gaan uitzetten. Door een stalen ommanteling van dit laatste flexibele stuk kan de leiding niet meer opbollen en wordt de vloeistof tegen de cilinder aangeduwd.
Fre's Mini 1
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Topic over remmen
Zie mijn post op pagina twee waar een en ander wordt uitgelegd.
Ga niet persé voor gegroefde of geperforeerde schijven! Zo kun je beter OEM schijven hebben dan de geperforeerde EBC troep. Nogmaals: het zijn de blokken die het werk doen (de schijven "vastpakken").
Zie mijn post op pagina twee waar een en ander wordt uitgelegd.
Ga niet persé voor gegroefde of geperforeerde schijven! Zo kun je beter OEM schijven hebben dan de geperforeerde EBC troep. Nogmaals: het zijn de blokken die het werk doen (de schijven "vastpakken").
- Stan
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Oostende
Bericht
Ferodo DS remblokken samen met Brembo Max ( gegroefde remschijf voor afvoer van warmte gassen ) en Dot 5.1 remolie
De beste rem mod. die toepasbaar is voor de Belgische wetgeving is:Fred schreef:Thanks kerel, heb ik echt iets aan![]()
Zal ze thuis wat warm maken voor een rem-upgrade
Ferodo DS remblokken samen met Brembo Max ( gegroefde remschijf voor afvoer van warmte gassen ) en Dot 5.1 remolie
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Brembo Sport of Brembo Max?
Klauwen verven... ze gaan er niet beter van remmen.
Koop dan een BBK in die kleur!
Je gaat zoiets toch niet doen voor de sier!?Fred schreef:Brembo schijven zouden wel mooi staan achter mijn velgen, kan ik ook ineens mijn remklauwen in het geel verven

Brembo Sport of Brembo Max?
Klauwen verven... ze gaan er niet beter van remmen.

Koop dan een BBK in die kleur!
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Nee niet voor sier, maar het is aardig meegenomen dat je er kan op kijken toch? Ik vernoem het enkel omdat mijn velgen tamelijk open zijn en je mijn schijven nu al goed kunt zien. In België is trouwens enkel brembo max toegestaan voor de keuring.
Maar als je begint over optische schijn kan je ver gaan he ... Dan dient die striping van je ook nergens voor ... Elk doet wat hij/zij mooi vindt. Maar ik weet helemaal nog niet of ik andere schijven wil steken, dus no worries.
Maar als je begint over optische schijn kan je ver gaan he ... Dan dient die striping van je ook nergens voor ... Elk doet wat hij/zij mooi vindt. Maar ik weet helemaal nog niet of ik andere schijven wil steken, dus no worries.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Reed vandaag nog achter een oude 3-serie met een ///M logo achterop... in hemelsnaam waarom???
Jouw MINI vindt ik juist een mooie auto. Basic, nice and clean, helemaal in balans; een MINI
Er zijn mensen die werkelijk waar gaatjes in hun schijven gingen boren, dit omdat het er dan zo stoer uitziet. Dit is echt het slechtste wat je kunt doen, je ruïneert hiermee de stijfheid en stevigheid van de schijf. Door het boren komen de moleculen in het staal anders te liggen waardoor ze de verbinding met elkaar verliezen en de schijf gaat scheuren. Net zoals je in de bouw nooit zomaar aan een stalen balk moet gaan lassen iod.
Klopt, heb je gelijk in. Maar als je mijn auto bekijkt is daar wat styling betreft niet zoveel aangedaan. Ik bedoel dat je kunt overdrijven en sommige dingen al snel sjonnie-style worden. Iedereen moet natuurlijk lekker zelf weten wat ze doen, de look van de auto wijzigen om 'm mooier te maken vind ik juist top maar snap niet waarom zoveel mensen willen faken.Fred schreef:Maar als je begint over optische schijn kan je ver gaan he ... Dan dient die striping van je ook nergens voor ... Elk doet wat hij/zij mooi vindt. Maar ik weet helemaal nog niet of ik andere schijven wil steken, dus no worries.
Reed vandaag nog achter een oude 3-serie met een ///M logo achterop... in hemelsnaam waarom???
Jouw MINI vindt ik juist een mooie auto. Basic, nice and clean, helemaal in balans; een MINI
Er zijn mensen die werkelijk waar gaatjes in hun schijven gingen boren, dit omdat het er dan zo stoer uitziet. Dit is echt het slechtste wat je kunt doen, je ruïneert hiermee de stijfheid en stevigheid van de schijf. Door het boren komen de moleculen in het staal anders te liggen waardoor ze de verbinding met elkaar verliezen en de schijf gaat scheuren. Net zoals je in de bouw nooit zomaar aan een stalen balk moet gaan lassen iod.
Er is in ieder geval een reden: achterliggend verkeer verwacht niet dat je zo snel remt...Fred schreef:Idd, ik snap nu echt niet waarom daar nu een heisa rond is. Beter remmen kan de veiligheid toch maar ten goede komen denk ik zo?
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Bericht
Net een nieuwe mod geïnstalleerd, maar het lijkt erop dat het me niet meezit. Ik heb namelijk de carbon strut van jbcola overgenomen, het ziet er niet alleen heel mooi uit, maar wat rijdt dat ding strak nu
. Wat een wereld van een verschil zeg!
Al heb ik nu een probleem, mijn motorkap wil niet sluiten. De monteerpunten steken te ver uit en duwen mijn motorkap omhoog. Waardoor ik nu twee builtjes in mijn motorkap heb. Ik zou er graag een oplossing voor vinden want het rijdt echt te lekker. En bij jbcola ging het perfect, dus bij mij moet het ook maar gaan lukken.
Coen heeft me ondertussen al aardig geholpen, maar heeft jammer genoeg nog niet geholpen. Heb er de isolatiekap helemaal uitgehaald en natgespoten, terug gemonteerd maar heeft niets uitgehaald. Het is trouwens vooral links dat em duwt. Ik denk dus dat het mushromen is zoals je zei. Valt daar iets aan te doen?


Al heb ik nu een probleem, mijn motorkap wil niet sluiten. De monteerpunten steken te ver uit en duwen mijn motorkap omhoog. Waardoor ik nu twee builtjes in mijn motorkap heb. Ik zou er graag een oplossing voor vinden want het rijdt echt te lekker. En bij jbcola ging het perfect, dus bij mij moet het ook maar gaan lukken.
Coen heeft me ondertussen al aardig geholpen, maar heeft jammer genoeg nog niet geholpen. Heb er de isolatiekap helemaal uitgehaald en natgespoten, terug gemonteerd maar heeft niets uitgehaald. Het is trouwens vooral links dat em duwt. Ik denk dus dat het mushromen is zoals je zei. Valt daar iets aan te doen?

- Fred
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Ingelmunster
Onze sponsors