zo'n oil catch can heeft weinig nut. olie dampen gaan zowieso door de intercooler en je krijgt toch olie aanslag aan de binnenkant van de ic.
als je af entoe teveel olie erin kwakt dan heeft ie meer nut :-P
verschil is totaal niet merkbaar en naar mijn mening is het alleen geschikt voor mensen die van bling houden onder de motorkap.
als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.
Peter's PW R53...new ride..pag 336
- X-treme Mini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik rij zonder
Moet toch zsm een tweede Mini komen voor de dagelijkse km's, dus ik blijf de smoes "bumper is net nieuw" zitten nog geen gaten in gewoon een hele lange tijd volhouden
En als ze daar niet intrappen, dan hang ik hem 4 cm naar beneden door twee stukjes pijp toe te voegen en langere bouten te gebruiken. Pa verzint daar wel weer iets op
Moet toch zsm een tweede Mini komen voor de dagelijkse km's, dus ik blijf de smoes "bumper is net nieuw" zitten nog geen gaten in gewoon een hele lange tijd volhouden

En als ze daar niet intrappen, dan hang ik hem 4 cm naar beneden door twee stukjes pijp toe te voegen en langere bouten te gebruiken. Pa verzint daar wel weer iets op
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht

Wat de IC betreft denk ik dat we het allemaal wel eens zijn: meer koelvermogen is fijn en sneller 'herstellen van een hoge bedrijfstemperatuur' heeft nogal voorkeur.
Dan dus oliekoelers: 19 rijen is inderdaad wel fors, heb net even de maten erbij gezocht. Waar moet je die kwijt? 13 rijen is meer dan 10 en dat moet net passen, ongeveer op de plek waar Davy hem ook heeft lijkt me wel mooi. Een beetje extra uitgeven voor de thermostaat is een nuttige uitgave zo beredeneer ik. Gevlochten kabels ben ik wel duidelijk over geweest
Hoe zit het dan met die samco slangen voor de inlaat enzo? Die zijn ook niet goedkoop te noemen immers
Ik heb er wel een mening over, maar ben benieuwd naar die van jullie.
Ik ben ze ook nog niet in race-auto's tegengekomen of op vrachtwagens ofzo. Althans: niet bewustX-treme Mini schreef:zo'n oil catch can heeft weinig nut. olie dampen gaan zowieso door de intercooler en je krijgt toch olie aanslag aan de binnenkant van de ic.
als je af entoe teveel olie erin kwakt dan heeft ie meer nut :-P
verschil is totaal niet merkbaar en naar mijn mening is het alleen geschikt voor mensen die van bling houden onder de motorkap.
als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.

Wat de IC betreft denk ik dat we het allemaal wel eens zijn: meer koelvermogen is fijn en sneller 'herstellen van een hoge bedrijfstemperatuur' heeft nogal voorkeur.

Dan dus oliekoelers: 19 rijen is inderdaad wel fors, heb net even de maten erbij gezocht. Waar moet je die kwijt? 13 rijen is meer dan 10 en dat moet net passen, ongeveer op de plek waar Davy hem ook heeft lijkt me wel mooi. Een beetje extra uitgeven voor de thermostaat is een nuttige uitgave zo beredeneer ik. Gevlochten kabels ben ik wel duidelijk over geweest

Hoe zit het dan met die samco slangen voor de inlaat enzo? Die zijn ook niet goedkoop te noemen immers

Ik heb er wel een mening over, maar ben benieuwd naar die van jullie.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die Samco slang voor de inlaat heb ik puur voor de bling. Dat gladdere aan de binnenkant heeft niet veel toegevoegde waarde denk ik, maar het staat zo leuk!
(smaal note.. die dingen hebben een pasvorm van een draak, daar moeten echt cm's vanaf gesneden worden om ze pasmaat te krijgen
)
Die bij de IC ga ik monteren zodra mijn GRS MS IC erop gaat. Ze zijn veel stugger dan gewone en met mijn overboosted SC vind ik dat wel een fijn idee
(smaal note.. die dingen hebben een pasvorm van een draak, daar moeten echt cm's vanaf gesneden worden om ze pasmaat te krijgen

Die bij de IC ga ik monteren zodra mijn GRS MS IC erop gaat. Ze zijn veel stugger dan gewone en met mijn overboosted SC vind ik dat wel een fijn idee
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar de IC-slangen schijnen wel sneller te scheuren. Of is dat toch niet helemaal waar?
Volgens mij is de invloed van de inlaatslang minimaal, ze zijn allemaal namelijk nogal overbemeten
Volgens mij is de invloed van de inlaatslang minimaal, ze zijn allemaal namelijk nogal overbemeten

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Niet zo'n heel sterk argument als het gaat over mods als oliekoelers, grotere ic's, betere nokkenassen etc. die sowieso niet in de standaard fabrieks af MINI's zittenX-treme Mini schreef:als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.

- GreyCooperS
- Forum Junky
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
LOLfrankie schreef:Niet zo'n heel sterk argument als het gaat over mods als oliekoelers, grotere ic's, betere nokkenassen etc. die sowieso niet in de standaard fabrieks af MINI's zittenX-treme Mini schreef:als het echt onwijs veel nut had gehad dan zaten ze wel standaard fabrieks af in auto's.![]()
burn rubber not your soul

- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors