Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jul 2010, 11:10

oh wauw, B, heb alleen filmpje 1 nog maar gezien ... maar daar wil ik ook wel heen zeg. Welke tijd was je daar en is dat regen seizoen? Wij waren al op Bali en Phuket en zo, maar dit is toch wel weer heel wat anders :), super mooi!! Dit jaar curacao, mn vrouw dr keus (ze wilde niet al te lang vliegen), volgend jaar kies ik weer :)

nu ook door filmpje 2 :) Mooi hoor... hoe is het duiken daar, t snorkelen is wel kleur en goed zicht, maar weinig koraal en zo... hoeveel duiken heb je gemaakt? Ik moet ook mn advance nog even afmaken.... super mooi B!

JJ
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jul 2010, 11:28

We waren in December in Costa Rica (kerstboom :) ).
Dan is het geen regentijd maar er valt wel af en toe een buitje in het natte gedeelte van Costa Rica aan de Caribische kust. Aan de Stille Zuidzee is het droog en altijd mooi weer.

We hebben nu 8 duiken gedaan. Begin volgend jaar hopen we terug te gaan naar St. Eustatius en ook de advanced te doen. In die periode zijn er dan ook walvissen.
jbcola
Brugse zot

10 jul 2010, 21:11

Dat zijn mooie herinneringen!! 8) 8)
iDarkDesign
Transformer

11 jul 2010, 01:00

Berthil schreef: We hebben nu 8 duiken gedaan.
Amateurs! :mrgreen:

Ik kan maar 1 ding zeggen. Je duikbrevet blijft je altijd bij. Het opent zoveel meer mogelijkheden en het brengt je op zulke mooie plekken! Blijf voorzichtig, maar neem vooral de tijd om alles in je op te nemen. Ook al moet je daar soms de regels wat voor buigen.

iDD
Marcel Always Open
Cabrio-King

11 jul 2010, 09:24

mooie vakantie... 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jul 2010, 22:51

Vandaag weer even naar de Ring geweest.

Afbeelding

Ging lekker maar net voor het einde kon ik een laatste ronde niet meer doen, remblokken lampje aan en herrie rechtsachter dus er zal wel een remblokje versleten zijn. De buitenste zijn nog goed want die controleer ik altijd, maar de binnenste zijn zo niet te zien. Gelukkig heb ik al nieuwe blokken en ook het gereedschap om de klauwen in te drukken dus 1 augustus komt niet in gevaar :)

Tot dan toe dus lekkere rondjes gedraaid en een Renault R26 nog even laten zie wie er de snelste is. Verder 3 ronden achter een Lotus Exige met 260 pk en semi-slicks gezeten maar de eerste 2 ronden was hij net wat te ver weg en teveel verkeer ertussen om er goed bij te komen. De 3de ronde heb ik ervoor gezorgd dat we samen door het poortje gingen. Die 260 pk en zijn gewichtsvoordeel waren goed te zien op de rechte stukken maar ik was toch duidelijk sneller in de bochten. Tot aan Pflanzgarten 2 heb ik hem flink op zitten duwen en ik maak me net klaar om hem er eens naast te zetten na de bochten van Pflanzgarten 2 maar toen was ik getuige van een bijna heftig ongeval.

De Exige krijgt ruimte van een Brit net voor de flinke hobbel en hij zet hem er naast. En opeens komt die Brit naar binnen en ze raken elkaar. De Brit raakt bijna in een slip met 130 km/h en zijn auto vol passagiers. Die heeft echt mazzel gehad. De Exige rijder sprak ik later (vandaar dat ik weet dat hij 260 pk heeft) en die had slechts enkele krasjes die wel weg te poetsen waren. Volgens hem had zijn voorwiel de grootste tik opgevangen.

Ondanks het bijgeluid bij remmen daarna toch lekker door de Eifel naar huis geknald. Mijn nieuwste modificatie kwam daarbij heel goed van pas dus ik hoop dat er vandaag wat Ringfoto's zijn gemaakt om die te laten zien :)
jbcola
Brugse zot

17 jul 2010, 22:59

Ik ben benieuwd! 8)
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2010, 23:05

Mooi verhaal! Wel gaaf om te zien dat je een fanatieke ring rijder bent :mrgreen:

Staat jouw mini op Semi-slicks?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jul 2010, 23:17

Aantje schreef:Staat jouw mini op Semi-slicks?
Ja. Lekker veel grip maar de rest moet er ook op aangepast zijn (remmen, onderstel etc.).
Als je de rest hebt aangepast en je rijdt op gewone banden dan rij je die aan gort in een paar rondjes ring, ook zonde.

Ik moet nu na 50 rondjes nieuwe voorbanden hebben, de achterste gaan al lang mee.
Ik zit nog te twijfelen of ik nieuwe voorbanden moet doen voor 1 augustus of dat ik even uitprobeer hoe ver je door kan rijden totdat het canvas zichtbaar is. Ik heb gehoord dat er nog een best dikke rubberlaag op zit als het profiel weg is en dat de banden dan op zijn best zijn :mrgreen:
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2010, 23:33

Berthil schreef:
Aantje schreef:Staat jouw mini op Semi-slicks?
Ja. Lekker veel grip maar de rest moet er ook op aangepast zijn (remmen, onderstel etc.).
Als je de rest hebt aangepast en je rijdt op gewone banden dan rij je die aan gort in een paar rondjes ring, ook zonde.

Ik moet nu na 50 rondjes nieuwe voorbanden hebben, de achterste gaan al lang mee.
Ik zit nog te twijfelen of ik nieuwe voorbanden moet doen voor 1 augustus of dat ik even uitprobeer hoe ver je door kan rijden totdat het canvas zichtbaar is. Ik heb gehoord dat er nog een best dikke rubberlaag op zit als het profiel weg is en dat de banden dan op zijn best zijn :mrgreen:
Welke semi's gebruik je Berthil,toyo's?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jul 2010, 23:42

Inderdaad de Toyo R888.
De meest hardcore semi-slick met EU keurmerk (en TUV) voor de openbare weg.

Afbeelding

Ik ben nog op zoek naar 2dehands Team Dynamics 1.2 velgen 17 inch.
Die mogen beschadigd zijn want ik ga ze wit maken. Kleur maakt dus ook niet uit.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2010, 23:45

Berthil schreef:Inderdaad de Toyo R888.
De meest hardcore semi-slick met EU keurmerk (en TUV) voor de openbare weg.

Ik ben nog op zoek naar 2dehands Team Dynamics 1.2 velgen 17 inch.
Die mogen beschadigd zijn want ik ga ze wit maken. Kleur maakt dus ook niet uit.
Zijn ze hier makkelijk te verkrijgen,blijkbaar is er in de UK een serieus probleem met de stock van TOYO semislicks
jbcola
Brugse zot

17 jul 2010, 23:45

Wat gebeurt er dan met die BBS'en?? Ikke wil!! :wink:

Ik denk dat ik ze zo kan bestellen Tom :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jul 2010, 23:49

BBS-en ga ik dan verkopen.
Maar ik heb geen zin om meer dan 800 Euro neer te tellen voor nieuwe velgen dus ik zoek tweedehands (voor een prikje) :wink:
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 jul 2010, 23:54

jbcola schreef:Wat gebeurt er dan met die BBS'en?? Ikke wil!! :wink:

Ik denk dat ik ze zo kan bestellen Tom :wink:
Tja waar kun jij niet aangeraken... 8),een idee van de prijs voor 16'?Heb er geen nodig maar gewoon uit interesse :mrgreen:,heb net YOKO semi slicks gekocht voor een prikje :mrgreen: ,maar wil wel weten wat die Toyo's gaan..

Terug naar “Show your ride”