R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 sep 2012, 12:43

tunen ga ik idd pas als de spruit binnen is en er uiteraard op zit :)
Zit er nog aan te denken om m mét kat erop te laten tunen.. is toch net ff de tegendruk die nodig is en miss levert het nog wat op :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

24 sep 2012, 15:22

Nou.. ik ben bij de tunert geweest voor de 0-meting!
Het resultaat:
Afbeelding
162,8PK en 180Nm

Is toch wel een beetje minder dan ik had verwacht!
Binnenkort is er een dag bij Beek, eens kijken wat die ervan vinden :P
Beek test namelijk statisch en waar ik ben geweest maken ze een dynamische meting.

De reden dat het vermogen niet hoger is dan standaard is volgens de tunert doordat de ECU zich niet kan aanpassen op de aanpassingen en zich eigenlijk dus gaat begrenzen op bepaalde waarden.
Iets wat ik al eens eerder heb gehoord.

Daarbij draaide ik eerst 10,5PSI druk.
Na instaleren van de GP-IC iets minder maar nog wel rond de 10PSI.
Vandaag kwam ik net boven de 9PSI.. dusss

Ik denk dat het ook wel aan de km-stand kan liggen..
onderweg naar de HellendoornRally:
Afbeelding

Ik ga nog eens even dubben..
Miss voor een Gen5 Eaton of toch gewoon deze blijven houden en gewoon gaaaaan! :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

24 sep 2012, 15:27

BMX schreef:Nou.. ik ben bij de tunert geweest voor de 0-meting!
Het resultaat:
Afbeelding
162,8PK en 180Nm

Is toch wel een beetje minder dan ik had verwacht!
Binnenkort is er een dag bij Beek, eens kijken wat die ervan vinden :P
Beek test namelijk statisch en waar ik ben geweest maken ze een dynamische meting.

De reden dat het vermogen niet hoger is dan standaard is volgens de tunert doordat de ECU zich niet kan aanpassen op de aanpassingen en zich eigenlijk dus gaat begrenzen op bepaalde waarden.
Iets wat ik al eens eerder heb gehoord.

Daarbij draaide ik eerst 10,5PSI druk.
Na instaleren van de GP-IC iets minder maar nog wel rond de 10PSI.
Vandaag kwam ik net boven de 9PSI.. dusss

Ik denk dat het ook wel aan de km-stand kan liggen..
onderweg naar de HellendoornRally:
Afbeelding

Ik ga nog eens even dubben..
Miss voor een Gen5 Eaton of toch gewoon deze blijven houden en gewoon gaaaaan! :D
Die 1,5 PSI doet dat denk ik niet, want je IAT is veel beter en je zou dus meer vermogen moeten hebben door een betere flow in je kop en een beter behoud van je timing door de betere IAT

Ik denk dat het gewoon een bank is die laag uitvalt, laat hem daar maar eens chippen na je 17% pulley en meet dan nog maar eens, zal dan ook lager uitvallen dan Beek. Als je hem dan na het chippen bij Beek op de bank zet, weet je de verschillen - wel rekening ermee gehouden dat de omstandigheden hetzelfde moeten zijn
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

24 sep 2012, 15:36

Ja idd..
Helaas kon ik zelf niet bij de meting aanwezig zijn.. iets verzekeningstechnisch.. vooruit dan maar. Ik heb dus geen gegevens van IAT ed.
Er zijn 4 runs gemaakt en alle 4 gaven ze hetzelfde. Hij heeft 5% en 20% rem gebruikt maar alles bleef hetzelfde.

temperaturen en luchtdruk staan vermeld op de sheet, dus zal m goed bewaren en hopen dat we enigzins kunnen vergelijken.

Dus op naar volgende maand, op naar Beek! :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

24 sep 2012, 16:09

boris_brznjef schreef:ik zou me eerder druk maken om die koppel daling. Dat is wel even wat minder dan standaard.
Uhm, nee, daar hebben er een hele hoop last van
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

24 sep 2012, 16:20

Ik heb misschien 30Nm minder koppel op ht hoogtepunt (4k-rpm)
Maar ik heb wel 180Nm tot aan 6000rpm! Dat heb je normaal niet..

Ik heb dus iets minder, maar wel altijd beschikbaar
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

24 sep 2012, 17:31

Wat ik me trouwens afvroeg, zijn het WIEL-pk's of KRUKAS-pk's..

Beek heeft op zn uitdraaien namelijk altijd krukas-staan, wat de fabrikanten ook als maat aanhouden. 1320 meet wielpk's dus heeft ook grafieken op wielpk's.

Zo heb ik bijvoorbeeld maar 255 pk's - echter, wel op de wielen, en rekening houdend met een verlies van ongeveer 15% is dat ongeveer 295 pk

163 zou dan.. 186 pk op de krukas zijn - wat logischerwijs iets beter in de buurt zou komen
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

24 sep 2012, 18:22

Ik heb even een mailtje de deur uit gedaan :)

Want 180Nm * 1,15 = 207 .. komt idd ook in de buurt van de 210Nm die mn ride zou moeten hebben..

Ben benieuwd!
Erg Scherp Davy! thnx :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

05 okt 2012, 11:44

En wat was de reactie van de rollerboer?

Oh en volgens mij mag hier weer een update komen of niet ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

05 okt 2012, 12:48

Ik ga niet spelbreken maar die cleane bumper is nice! :mrgreen:
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

05 okt 2012, 13:28

Haha idd, ziet er goed uit. Nu wachten tot de foto hier verschijnt ;)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

05 okt 2012, 20:10

Foto's volgen zodra ik mijn camera weer terug heb van Canon ;)
Samen met de andere mods denk ik zo..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”