Zit er nog aan te denken om m mét kat erop te laten tunen.. is toch net ff de tegendruk die nodig is en miss levert het nog wat op
R53; Goodbye my friend! P97
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
tunen ga ik idd pas als de spruit binnen is en er uiteraard op zit 
Zit er nog aan te denken om m mét kat erop te laten tunen.. is toch net ff de tegendruk die nodig is en miss levert het nog wat op
Zit er nog aan te denken om m mét kat erop te laten tunen.. is toch net ff de tegendruk die nodig is en miss levert het nog wat op
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Nou.. ik ben bij de tunert geweest voor de 0-meting!
Het resultaat:

162,8PK en 180Nm
Is toch wel een beetje minder dan ik had verwacht!
Binnenkort is er een dag bij Beek, eens kijken wat die ervan vinden
Beek test namelijk statisch en waar ik ben geweest maken ze een dynamische meting.
De reden dat het vermogen niet hoger is dan standaard is volgens de tunert doordat de ECU zich niet kan aanpassen op de aanpassingen en zich eigenlijk dus gaat begrenzen op bepaalde waarden.
Iets wat ik al eens eerder heb gehoord.
Daarbij draaide ik eerst 10,5PSI druk.
Na instaleren van de GP-IC iets minder maar nog wel rond de 10PSI.
Vandaag kwam ik net boven de 9PSI.. dusss
Ik denk dat het ook wel aan de km-stand kan liggen..
onderweg naar de HellendoornRally:

Ik ga nog eens even dubben..
Miss voor een Gen5 Eaton of toch gewoon deze blijven houden en gewoon gaaaaan!
Het resultaat:

162,8PK en 180Nm
Is toch wel een beetje minder dan ik had verwacht!
Binnenkort is er een dag bij Beek, eens kijken wat die ervan vinden
Beek test namelijk statisch en waar ik ben geweest maken ze een dynamische meting.
De reden dat het vermogen niet hoger is dan standaard is volgens de tunert doordat de ECU zich niet kan aanpassen op de aanpassingen en zich eigenlijk dus gaat begrenzen op bepaalde waarden.
Iets wat ik al eens eerder heb gehoord.
Daarbij draaide ik eerst 10,5PSI druk.
Na instaleren van de GP-IC iets minder maar nog wel rond de 10PSI.
Vandaag kwam ik net boven de 9PSI.. dusss
Ik denk dat het ook wel aan de km-stand kan liggen..
onderweg naar de HellendoornRally:

Ik ga nog eens even dubben..
Miss voor een Gen5 Eaton of toch gewoon deze blijven houden en gewoon gaaaaan!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Ik denk dat het gewoon een bank is die laag uitvalt, laat hem daar maar eens chippen na je 17% pulley en meet dan nog maar eens, zal dan ook lager uitvallen dan Beek. Als je hem dan na het chippen bij Beek op de bank zet, weet je de verschillen - wel rekening ermee gehouden dat de omstandigheden hetzelfde moeten zijn
Die 1,5 PSI doet dat denk ik niet, want je IAT is veel beter en je zou dus meer vermogen moeten hebben door een betere flow in je kop en een beter behoud van je timing door de betere IATBMX schreef:Nou.. ik ben bij de tunert geweest voor de 0-meting!
Het resultaat:
162,8PK en 180Nm
Is toch wel een beetje minder dan ik had verwacht!
Binnenkort is er een dag bij Beek, eens kijken wat die ervan vinden
Beek test namelijk statisch en waar ik ben geweest maken ze een dynamische meting.
De reden dat het vermogen niet hoger is dan standaard is volgens de tunert doordat de ECU zich niet kan aanpassen op de aanpassingen en zich eigenlijk dus gaat begrenzen op bepaalde waarden.
Iets wat ik al eens eerder heb gehoord.
Daarbij draaide ik eerst 10,5PSI druk.
Na instaleren van de GP-IC iets minder maar nog wel rond de 10PSI.
Vandaag kwam ik net boven de 9PSI.. dusss
Ik denk dat het ook wel aan de km-stand kan liggen..
onderweg naar de HellendoornRally:
Ik ga nog eens even dubben..
Miss voor een Gen5 Eaton of toch gewoon deze blijven houden en gewoon gaaaaan!
Ik denk dat het gewoon een bank is die laag uitvalt, laat hem daar maar eens chippen na je 17% pulley en meet dan nog maar eens, zal dan ook lager uitvallen dan Beek. Als je hem dan na het chippen bij Beek op de bank zet, weet je de verschillen - wel rekening ermee gehouden dat de omstandigheden hetzelfde moeten zijn
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ja idd..
Helaas kon ik zelf niet bij de meting aanwezig zijn.. iets verzekeningstechnisch.. vooruit dan maar. Ik heb dus geen gegevens van IAT ed.
Er zijn 4 runs gemaakt en alle 4 gaven ze hetzelfde. Hij heeft 5% en 20% rem gebruikt maar alles bleef hetzelfde.
temperaturen en luchtdruk staan vermeld op de sheet, dus zal m goed bewaren en hopen dat we enigzins kunnen vergelijken.
Dus op naar volgende maand, op naar Beek!
Helaas kon ik zelf niet bij de meting aanwezig zijn.. iets verzekeningstechnisch.. vooruit dan maar. Ik heb dus geen gegevens van IAT ed.
Er zijn 4 runs gemaakt en alle 4 gaven ze hetzelfde. Hij heeft 5% en 20% rem gebruikt maar alles bleef hetzelfde.
temperaturen en luchtdruk staan vermeld op de sheet, dus zal m goed bewaren en hopen dat we enigzins kunnen vergelijken.
Dus op naar volgende maand, op naar Beek!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb misschien 30Nm minder koppel op ht hoogtepunt (4k-rpm)
Maar ik heb wel 180Nm tot aan 6000rpm! Dat heb je normaal niet..
Ik heb dus iets minder, maar wel altijd beschikbaar
Maar ik heb wel 180Nm tot aan 6000rpm! Dat heb je normaal niet..
Ik heb dus iets minder, maar wel altijd beschikbaar
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Wat ik me trouwens afvroeg, zijn het WIEL-pk's of KRUKAS-pk's..
Beek heeft op zn uitdraaien namelijk altijd krukas-staan, wat de fabrikanten ook als maat aanhouden. 1320 meet wielpk's dus heeft ook grafieken op wielpk's.
Zo heb ik bijvoorbeeld maar 255 pk's - echter, wel op de wielen, en rekening houdend met een verlies van ongeveer 15% is dat ongeveer 295 pk
163 zou dan.. 186 pk op de krukas zijn - wat logischerwijs iets beter in de buurt zou komen
Beek heeft op zn uitdraaien namelijk altijd krukas-staan, wat de fabrikanten ook als maat aanhouden. 1320 meet wielpk's dus heeft ook grafieken op wielpk's.
Zo heb ik bijvoorbeeld maar 255 pk's - echter, wel op de wielen, en rekening houdend met een verlies van ongeveer 15% is dat ongeveer 295 pk
163 zou dan.. 186 pk op de krukas zijn - wat logischerwijs iets beter in de buurt zou komen
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik heb even een mailtje de deur uit gedaan 
Want 180Nm * 1,15 = 207 .. komt idd ook in de buurt van de 210Nm die mn ride zou moeten hebben..
Ben benieuwd!
Erg Scherp Davy! thnx
Want 180Nm * 1,15 = 207 .. komt idd ook in de buurt van de 210Nm die mn ride zou moeten hebben..
Ben benieuwd!
Erg Scherp Davy! thnx
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
En wat was de reactie van de rollerboer?
Oh en volgens mij mag hier weer een update komen of niet
Oh en volgens mij mag hier weer een update komen of niet
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Raj
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Foto's volgen zodra ik mijn camera weer terug heb van Canon 
Samen met de andere mods denk ik zo..
Samen met de andere mods denk ik zo..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors
















