Bart's R56 SSM, The end...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2012, 17:16

Voor iemand die niet om auto's geeft rijdt ie toch een behoorlijk leuke auto :D Jammer dat de wrap op het dak niet gelukt is. Het paneel aan de zijkant ziet er wel goed uit. Succes met de trainingen! :wink:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2012, 17:17

Voor iemand die niet om auto's geeft rijdt ie toch een behoorlijk leuke auto :D Jammer dat de wrap op het dak niet gelukt is. Het paneel aan de zijkant ziet er wel goed uit. Succes met de trainingen! :wink:
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 sep 2012, 18:08

Nee idd. Is de ouwe auto van ons mam. Dus vandaar.

Dus dan ga ik hem maar een beetje modden ;)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 09:27

Hallo allemaal. T is weer ff geleden, moest goed zoeken naar mn topic. Binnekort maar weer eens updaten.

Maar ik zit met een probleem. De motor loopt niet meer fatsoenlijk stationair als deze het al doet. Ook tijdens t rijden als ik de koppeling in trap valt de motor uit.

Krijg deze foutcode nadat ik hem heb uitgelezen. Een paar dagen terug deze code al verwijderd. Maar nu 2 dagen later is ie er weer... Ook met het uitvallen van de motor. Heb hier een half jaar geleden ook al last van gehad. Toen zeiden ze bij de garage dat het kwam doordat er te weinig olie in de motor zat. Dit is nu zeker niet het geval. Iemand tips??

P0012 “A” Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)

Zover was ik al via de amerikaanse fora.

The camshaft position sensor, is located on the valve cover on the right hand side (as you look at the engine) over the Inlet camshaft.

Having said that, your problem will not be with the sensor itself, your problem will probably be that the timing will be slightly out, due to wear (stretch) of the timing chain, this will all be linked to the overall cold start issue and the timing position.

Even with the timing slightly out, the engine will continue to run and perform quite well, most folks don't even feel the slight difference!

So get yourself to the dealer and get that timing checked, or push for the full fix for the cold start timing issue.
Afbeelding

frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 10:01

Verhaal van de Amerikaanse fora lijkt me vrij helder toch?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 nov 2012, 10:19

Dat word de vrinden in Eindhoven opzoeken :roll:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 10:23

Nee klopt. Maar denk heeft iemand hier t zelfde problem gehad??
En ben ook al verhalen tegen gekomen dat halve motoren uit elkaar moesten enzo.... Dus ik hoop op t beste..
Afbeelding

BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 nov 2012, 10:40

Mooi moment voor een S-blok swap dat toch? :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 12:26

Idd, weet jij toevallig wat de motor code is. type enzo van de nieuwe s

Deze lijkt me wel redelijk toch ;)

http://www.ebay.nl/itm/Motor-MINI-COOPE ... 2319925ea4
Afbeelding

BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 nov 2012, 12:45

Batje schreef:Idd, weet jij toevallig wat de motor code is. type enzo van de nieuwe s

Deze lijkt me wel redelijk toch ;)

http://www.ebay.nl/itm/Motor-MINI-COOPE ... 2319925ea4
Eindigd binnen een uur.. doe een leuk voorstel aan de persoon ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 12:54

De dieselratel (waar het volgens mij over gaat in dat stukje van het Us-forum) betreft alleen de Cooper S. Heb er ook nog niet eerder van gehoord bij een Cooper.

Sepp had ook een kapotte nokkenassensor op z'n Cooper dus ik denk eerder dat het probleem daar zit. Je zou iig de eerste zijn met de dieselratel op een Cooper..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 13:28

Ja er zit wel een tik in de motor bij koud stationair draaien. Als ie het fatsoenlijk doet iig... Maar dinsdag gaat ie naar de garage. Hopelijk weten ze nu wel iets
Afbeelding

BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 nov 2012, 13:30

Ik zou wel weer om een JCW voor de leen vragen ;)
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2012, 13:41

Haha er waren alleen nog maar 3 en 5 series beschikbaar. Maar die als leenauto zijn niet goedkoop...
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”