Voor iemand die niet om auto's geeft rijdt ie toch een behoorlijk leuke auto Jammer dat de wrap op het dak niet gelukt is. Het paneel aan de zijkant ziet er wel goed uit. Succes met de trainingen!
Voor iemand die niet om auto's geeft rijdt ie toch een behoorlijk leuke auto Jammer dat de wrap op het dak niet gelukt is. Het paneel aan de zijkant ziet er wel goed uit. Succes met de trainingen!
Hallo allemaal. T is weer ff geleden, moest goed zoeken naar mn topic. Binnekort maar weer eens updaten.
Maar ik zit met een probleem. De motor loopt niet meer fatsoenlijk stationair als deze het al doet. Ook tijdens t rijden als ik de koppeling in trap valt de motor uit.
Krijg deze foutcode nadat ik hem heb uitgelezen. Een paar dagen terug deze code al verwijderd. Maar nu 2 dagen later is ie er weer... Ook met het uitvallen van de motor. Heb hier een half jaar geleden ook al last van gehad. Toen zeiden ze bij de garage dat het kwam doordat er te weinig olie in de motor zat. Dit is nu zeker niet het geval. Iemand tips??
P0012 “A” Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1)
Zover was ik al via de amerikaanse fora.
The camshaft position sensor, is located on the valve cover on the right hand side (as you look at the engine) over the Inlet camshaft.
Having said that, your problem will not be with the sensor itself, your problem will probably be that the timing will be slightly out, due to wear (stretch) of the timing chain, this will all be linked to the overall cold start issue and the timing position.
Even with the timing slightly out, the engine will continue to run and perform quite well, most folks don't even feel the slight difference!
So get yourself to the dealer and get that timing checked, or push for the full fix for the cold start timing issue.
Nee klopt. Maar denk heeft iemand hier t zelfde problem gehad??
En ben ook al verhalen tegen gekomen dat halve motoren uit elkaar moesten enzo.... Dus ik hoop op t beste..
De dieselratel (waar het volgens mij over gaat in dat stukje van het Us-forum) betreft alleen de Cooper S. Heb er ook nog niet eerder van gehoord bij een Cooper.
Sepp had ook een kapotte nokkenassensor op z'n Cooper dus ik denk eerder dat het probleem daar zit. Je zou iig de eerste zijn met de dieselratel op een Cooper..
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Ja er zit wel een tik in de motor bij koud stationair draaien. Als ie het fatsoenlijk doet iig... Maar dinsdag gaat ie naar de garage. Hopelijk weten ze nu wel iets