MINI Cooper S R53 motor tuning NEW
- koopman
- One wheel wonder
Bericht
Net weer terug van mosselman turbo systems.
Auto gaat 2 dagen weg naar mosselman turbo systems.
Er komen 4 pots brembo remmen op met een 2 delelige geboord schijf van 320 mm met ferodo remblokken compound DS2500, voor tracks day verwissel ik ze naar een andere compound voor een betere bite.
Ook gaan de nokkenas eruit en daar komt eem schrick nokkenas voor terug, omdat we dan al een stukje onderweg zijn gaat ook de distributieketting vervangen worden samen met de spanner en geleiders.
Daarna wordt hij opnieuw op de dyno gezet om de software weer aan te passen voor een optimaal resultaat.
Mede mogelijk gemaakt door MOSSELMAN TURBO SYSTEMS
Auto gaat 2 dagen weg naar mosselman turbo systems.
Er komen 4 pots brembo remmen op met een 2 delelige geboord schijf van 320 mm met ferodo remblokken compound DS2500, voor tracks day verwissel ik ze naar een andere compound voor een betere bite.
Ook gaan de nokkenas eruit en daar komt eem schrick nokkenas voor terug, omdat we dan al een stukje onderweg zijn gaat ook de distributieketting vervangen worden samen met de spanner en geleiders.
Daarna wordt hij opnieuw op de dyno gezet om de software weer aan te passen voor een optimaal resultaat.
Mede mogelijk gemaakt door MOSSELMAN TURBO SYSTEMS
- koopman
- One wheel wonder
Bericht
Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW
Zo 23 July de auto weg brengen naar MOSSELMAN TURBO SYSTEMS om de brembo remmen te laten monteren en de schrick nokkenassen en daarna weer alles afstellen op de dyno.
- koopman
- One wheel wonder
Bericht
Ook weer mooie nieuwe plannen op te tafel liggen voor de winter.
MOSSELMAN TURBO SYSTEMS gaat een cosworth kop monteren en een sprintex compressor.
Om te zorgen dat de pk's rond de 300 uitgaat komen. het toerental wordt ook een stuk verlengd tot een max van 8500 toeren.
Erg veel zin in om dit straks te kunnen rijden en testen !!
Als dit allemaal gemonteerd is gaan we verder werken dat de auto nog beter plakt aan de weg !
MOSSELMAN TURBO SYSTEMS gaat een cosworth kop monteren en een sprintex compressor.
Om te zorgen dat de pk's rond de 300 uitgaat komen. het toerental wordt ook een stuk verlengd tot een max van 8500 toeren.
Erg veel zin in om dit straks te kunnen rijden en testen !!
Als dit allemaal gemonteerd is gaan we verder werken dat de auto nog beter plakt aan de weg !
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
- koopman
- One wheel wonder
Bericht
Weet niet of het een zweed was maar de setup wordt iets anders. de nokkenas die in het andere blok zat waren volgens MOSSELMAN iets te heftig scherp. en daardoor het vermogen veelste laat vrij kwam. en daardoor er 280 pk haalbaar was / is.
We gaan 23 juli om de tafel zitten om alles ver te bespreken en een planning te maken wanneer we dit jaar het gaan plaatsen.
Kijk er erg naar uit.
We gaan 23 juli om de tafel zitten om alles ver te bespreken en een planning te maken wanneer we dit jaar het gaan plaatsen.
Kijk er erg naar uit.
Wilcoos schreef:Ha, zelfde setup als die zweed?
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zeg ken jijjjjjj.... de.....marcel700 schreef:Uhmmm... Het is me nog niet geheel duidelijk naar welke tuner ga je?.... : |

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
8500 toeren? Is je kop daar gegarandeerd geschikt voor?
Laat duidelijk zijn dat het single groove kleppen moeten zijn en geen multi groove. Die kunnen bij 7500 toeren vallen en veel schade veroorzaken. Gesmeedde zuigers? Drijfstangen? ARP bouten in je blok?
Zoek je nog een sprintex of heb je die al gekocht? De mijne gaat nl binnenkort weg, heeft al een 60 mm pulley er op zitten en de 70 als reserve. De inlaatbuis is ook al groter gemaakt zodat er weer een restrictie weg is. De unit zelf is onder garantie vervangen en heeft nog niet veel km gedraaid..
Hoe ga je de sprintex koelen? Want warmte gaat je grootste vijand zijn.. Ik heb evt ook nog een water injectie systeem te koop straks.
Laat duidelijk zijn dat het single groove kleppen moeten zijn en geen multi groove. Die kunnen bij 7500 toeren vallen en veel schade veroorzaken. Gesmeedde zuigers? Drijfstangen? ARP bouten in je blok?
Zoek je nog een sprintex of heb je die al gekocht? De mijne gaat nl binnenkort weg, heeft al een 60 mm pulley er op zitten en de 70 als reserve. De inlaatbuis is ook al groter gemaakt zodat er weer een restrictie weg is. De unit zelf is onder garantie vervangen en heeft nog niet veel km gedraaid..
Hoe ga je de sprintex koelen? Want warmte gaat je grootste vijand zijn.. Ik heb evt ook nog een water injectie systeem te koop straks.
- Wilcoos
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was een zweed, die is ook regelmatig op de ring te vinden. Heb hem vorige week nog staan bekijken met Leon. Hij hoopte inderdaad dat hij de 300pk ging redden, maar niet gelukt dus. Was je bij hem langs geweest?koopman schreef:Weet niet of het een zweed was maar de setup wordt iets anders. de nokkenas die in het andere blok zat waren volgens MOSSELMAN iets te heftig scherp. en daardoor het vermogen veelste laat vrij kwam. en daardoor er 280 pk haalbaar was / is.
Kijk er erg naar uit.
Wilcoos schreef:Ha, zelfde setup als die zweed?
- koopman
- One wheel wonder
Bericht
Dit laat ik allemaal aan ( Leon ) MOSSELMAN over. we gaan hier op 23 juli aan de tafel zitten wat er allemaal gaat gebeuren en nodig is om dit voor elkaar te krijgen.
Daveke-Orranje schreef:8500 toeren? Is je kop daar gegarandeerd geschikt voor?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Succes..
Ik heb letterlijk duizenden euro's uitgegeven om die 300 pk te halen met een sprintex en het is me niet gelukt.
Mijn setup bestond uit een Thumper kop met grote kleppen, gepoort inlaatspruitstuk, Janspeed (decat en cat), milltek catback, dave f, 550 cc's, 64,62 en tot slot 60 mm pulley, een GRS motorsport IC, daarna een chargecooler, daarna Waterinjectie erbij. Zeker als je tot 8500 toeren gaat ( wat ik nooit zou doen!) ga je de hitte van een sprintex die 300 pk moet leveren niet kunnen afkoelen. 280 pk is een doel wat wel te realiseren is.. En gezien de sprintex veel realistischer is. En ook qua kosten nog wel te doen is.
Mocht je die sprintex nog wel willen hebben, scheelt veel geld tov de nieuwprijs. Is zo goed als nieuw.
Ik heb letterlijk duizenden euro's uitgegeven om die 300 pk te halen met een sprintex en het is me niet gelukt.
Mijn setup bestond uit een Thumper kop met grote kleppen, gepoort inlaatspruitstuk, Janspeed (decat en cat), milltek catback, dave f, 550 cc's, 64,62 en tot slot 60 mm pulley, een GRS motorsport IC, daarna een chargecooler, daarna Waterinjectie erbij. Zeker als je tot 8500 toeren gaat ( wat ik nooit zou doen!) ga je de hitte van een sprintex die 300 pk moet leveren niet kunnen afkoelen. 280 pk is een doel wat wel te realiseren is.. En gezien de sprintex veel realistischer is. En ook qua kosten nog wel te doen is.
Mocht je die sprintex nog wel willen hebben, scheelt veel geld tov de nieuwprijs. Is zo goed als nieuw.
Onze sponsors