MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

02 mei 2013, 17:32

Zo de nieuwe uitlaat zit er onder met een gewenst geluid maar wel met een betere flow.
Skitzo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 jan 2013, 19:42

03 mei 2013, 17:03

koopman schreef:Zo de nieuwe uitlaat zit er onder met een gewenst geluid maar wel met een betere flow.
Filmpje :roll:
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

14 jun 2013, 12:33

Net weer terug van mosselman turbo systems.
Auto gaat 2 dagen weg naar mosselman turbo systems.
Er komen 4 pots brembo remmen op met een 2 delelige geboord schijf van 320 mm met ferodo remblokken compound DS2500, voor tracks day verwissel ik ze naar een andere compound voor een betere bite.

Ook gaan de nokkenas eruit en daar komt eem schrick nokkenas voor terug, omdat we dan al een stukje onderweg zijn gaat ook de distributieketting vervangen worden samen met de spanner en geleiders.

Daarna wordt hij opnieuw op de dyno gezet om de software weer aan te passen voor een optimaal resultaat.

Mede mogelijk gemaakt door MOSSELMAN TURBO SYSTEMS
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

14 jun 2013, 12:48

Ook de accu is vervangen voor een Aliant accu van 1,62 kilogram, deze is netjes in de auto weggewerkt zit een dubble bodem in de kofferbak die netjes is afgewerkt. foto's volgen hier nog van.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 10:34

Zo 23 July de auto weg brengen naar MOSSELMAN TURBO SYSTEMS om de brembo remmen te laten monteren en de schrick nokkenassen en daarna weer alles afstellen op de dyno.
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 11:14

Ook weer mooie nieuwe plannen op te tafel liggen voor de winter.
MOSSELMAN TURBO SYSTEMS gaat een cosworth kop monteren en een sprintex compressor.
Om te zorgen dat de pk's rond de 300 uitgaat komen. het toerental wordt ook een stuk verlengd tot een max van 8500 toeren.

Erg veel zin in om dit straks te kunnen rijden en testen !!
Als dit allemaal gemonteerd is gaan we verder werken dat de auto nog beter plakt aan de weg !
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 12:07

Ha, zelfde setup als die zweed?
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 12:36

Weet niet of het een zweed was maar de setup wordt iets anders. de nokkenas die in het andere blok zat waren volgens MOSSELMAN iets te heftig scherp. en daardoor het vermogen veelste laat vrij kwam. en daardoor er 280 pk haalbaar was / is.
We gaan 23 juli om de tafel zitten om alles ver te bespreken en een planning te maken wanneer we dit jaar het gaan plaatsen.

Kijk er erg naar uit.
Wilcoos schreef:Ha, zelfde setup als die zweed?
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 1636
Lid geworden op: 27 okt 2011, 11:28

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 12:53

marcel700 schreef:Uhmmm... Het is me nog niet geheel duidelijk naar welke tuner ga je?.... : |
Zeg ken jijjjjjj.... de..... :))
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 12:58

8500 toeren? Is je kop daar gegarandeerd geschikt voor?
Laat duidelijk zijn dat het single groove kleppen moeten zijn en geen multi groove. Die kunnen bij 7500 toeren vallen en veel schade veroorzaken. Gesmeedde zuigers? Drijfstangen? ARP bouten in je blok?

Zoek je nog een sprintex of heb je die al gekocht? De mijne gaat nl binnenkort weg, heeft al een 60 mm pulley er op zitten en de 70 als reserve. De inlaatbuis is ook al groter gemaakt zodat er weer een restrictie weg is. De unit zelf is onder garantie vervangen en heeft nog niet veel km gedraaid..
Hoe ga je de sprintex koelen? Want warmte gaat je grootste vijand zijn.. Ik heb evt ook nog een water injectie systeem te koop straks.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 13:03

koopman schreef:Weet niet of het een zweed was maar de setup wordt iets anders. de nokkenas die in het andere blok zat waren volgens MOSSELMAN iets te heftig scherp. en daardoor het vermogen veelste laat vrij kwam. en daardoor er 280 pk haalbaar was / is.
We gaan 23 juli om de tafel zitten om alles ver te bespreken en een planning te maken wanneer we dit jaar het gaan plaatsen.

Kijk er erg naar uit.
Wilcoos schreef:Ha, zelfde setup als die zweed?
Was een zweed, die is ook regelmatig op de ring te vinden. Heb hem vorige week nog staan bekijken met Leon. Hij hoopte inderdaad dat hij de 300pk ging redden, maar niet gelukt dus. Was je bij hem langs geweest?
koopman
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zwolle
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 nov 2012, 11:51

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 14:44

Dit laat ik allemaal aan ( Leon ) MOSSELMAN over. we gaan hier op 23 juli aan de tafel zitten wat er allemaal gaat gebeuren en nodig is om dit voor elkaar te krijgen.
Daveke-Orranje schreef:8500 toeren? Is je kop daar gegarandeerd geschikt voor?
Laat duidelijk zijn dat het single groove kleppen moeten zijn en geen multi groove. Die kunnen bij 7500 toeren vallen en veel schade veroorzaken. Gesmeedde zuigers? Drijfstangen? ARP bouten in je blok?

Zoek je nog een sprintex of heb je die al gekocht? De mijne gaat nl binnenkort weg, heeft al een 60 mm pulley er op zitten en de 70 als reserve. De inlaatbuis is ook al groter gemaakt zodat er weer een restrictie weg is. De unit zelf is onder garantie vervangen en heeft nog niet veel km gedraaid..
Hoe ga je de sprintex koelen? Want warmte gaat je grootste vijand zijn.. Ik heb evt ook nog een water injectie systeem te koop straks.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: MINI Cooper S R53 motor tuning NEW

03 jul 2013, 15:20

Succes..

Ik heb letterlijk duizenden euro's uitgegeven om die 300 pk te halen met een sprintex en het is me niet gelukt.

Mijn setup bestond uit een Thumper kop met grote kleppen, gepoort inlaatspruitstuk, Janspeed (decat en cat), milltek catback, dave f, 550 cc's, 64,62 en tot slot 60 mm pulley, een GRS motorsport IC, daarna een chargecooler, daarna Waterinjectie erbij. Zeker als je tot 8500 toeren gaat ( wat ik nooit zou doen!) ga je de hitte van een sprintex die 300 pk moet leveren niet kunnen afkoelen. 280 pk is een doel wat wel te realiseren is.. En gezien de sprintex veel realistischer is. En ook qua kosten nog wel te doen is.

Mocht je die sprintex nog wel willen hebben, scheelt veel geld tov de nieuwprijs. Is zo goed als nieuw.

Terug naar “Show your ride”