MINI JCW 2015 3DRS

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: MINI JCW 2015 3DRS

25 mar 2016, 17:09

Ward schreef:[...]
Ligt er aan bij welke leasemaatschappij je zit.
Ik rij al weer 5 jaar privé, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe het tegenwoordig zit. Bij mijn vorige werkgever kon je ook het bedrag van je leasecategorie bij je salaris laten uitbetalen, was wel een bruto vergoeding en dus was 't ongeveer de helft netto. Heb toen zelf een beetje rondgekeken toen ik (ook) voor de keuze stond "Lease of privé?". Voor mij was doorslaggevend dat lease incl. brandstof was (all over Europe, ipv. 18c vergoeding p/km igv. privé auto) en geen gedoe met garages, banden etc. Onder de streep was 't mij de bijtelling (+ een kleine eigen bijdrage) toen wel waard om in een leaseauto te rijden. Zat overigens bij Athlon, met een BMW.

Nu ik privé rij heb ik vooral te maken met de (helaas forse, zo gaat dat bij een nieuwe helaas...) afschrijving en de slijtage zoals banden; normaal onderhoud heb ik 80dkm/5jr afgekocht (TLC).
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Sjef85
One wheel wonder
One wheel wonder

25 mar 2016, 19:33

Dank voor de tips. Het vervelende is - ik ben eigen ondernemer - en had deze auto zonder meer op de zaak gezet, als ik de BTW kon terugvorderen. Stom van mij om de auto eerst in privé aan te kopen, waardoor dit dus geen mogelijkheid is:(.

Verder zoek ik voor gezinauto eigenlijk iets meer ruimte dan ik nu heb en nu met de aankoop van een nieuw huis ik het bedrag in privé goed zou kunnen gebruiken voor verbouwing.

Enfin.. Als de auto niet tegen een redelijk bedrag weggaat houd ik hem aan, wat bepaald geen straf is :))
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2016, 20:12

Gesprekje over de BTW heb ik (ook) te laat gevoerd met mijn accountant. Ben zelf ook ondernemer. Was geen goed idee om dat alsnog te doen, vond de accountant en waarschijnlijk de fiscus dan ook niet... 8) ik declareer nu gewoon.

Succes met de verkoop!! :icon_top:

Afbeelding
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

MINI JCW 2015 3DRS

26 mar 2016, 07:32

Wij zijn ook in de eigen zaak overgegaan op lease. Bijtelling is zonde maar de beste oplossing. Zo vallen de meeste kosten wel onder t lease contract en als je jezelf extra salaris gaat geven dan draag je als zaak belasting af en als werknemer... Dubbelop dus!

Hopelijk verkoopt ie leuk. Neemt de dealer waar je de volgende auto wilt leasen de auto niet in? De audi (zakelijk) neemt de mini voor een leuk bedrag in en we leasen (zakelijk) een mini bij m!
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2016, 20:02

Erg jammer dat ie weg gaat... Ik heb 'm net nog even live kunnen bewonderen op de Catharijnesingel en hij is echt heel dik. 8)
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2016, 21:11

Comparco schreef:[...]
onderhoud moet je dan weliswaar zelf betalen (leasebedrag is ook lager)
Je kunt onderhoud wel (deels) in de BTW meenemen van een privé auto waar je ook zakelijk als ondernemer mee rijdt, als je tenminste redelijkerwijs kan aantonen welk deel van het onderhoud tgv. zakelijk gebruik is. Als je veel zakelijke KM's maakt is dat ook mooi meegenomen!

Afbeelding
Sjef85
One wheel wonder
One wheel wonder

27 mar 2016, 08:58

Ik ga onderzoeken of een sale- en lease back constructie interessant zou kunnen zijn. Dat is misschien nog niet eens zon gek idee. Wel zonde van de BtW die ik reeds heb afgedragen en bijtelling :((.
Maar mogelijk voor nu, op de korte termijn, de beste oplossing. Groot voordeel is dat ik de mini dan blijf rijden :))
Sjef85
One wheel wonder
One wheel wonder

27 mar 2016, 08:59

Ivo schreef:Erg jammer dat ie weg gaat... Ik heb 'm net nog even live kunnen bewonderen op de Catharijnesingel en hij is echt heel dik. 8)
Yoehoe dank je! Die clubman van jullie is ook geen groentje hoor :))

Terug naar “Show your ride”