Ik rij al weer 5 jaar privé, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe het tegenwoordig zit. Bij mijn vorige werkgever kon je ook het bedrag van je leasecategorie bij je salaris laten uitbetalen, was wel een bruto vergoeding en dus was 't ongeveer de helft netto. Heb toen zelf een beetje rondgekeken toen ik (ook) voor de keuze stond "Lease of privé?". Voor mij was doorslaggevend dat lease incl. brandstof was (all over Europe, ipv. 18c vergoeding p/km igv. privé auto) en geen gedoe met garages, banden etc. Onder de streep was 't mij de bijtelling (+ een kleine eigen bijdrage) toen wel waard om in een leaseauto te rijden. Zat overigens bij Athlon, met een BMW.Ward schreef:[...]
Ligt er aan bij welke leasemaatschappij je zit.
Nu ik privé rij heb ik vooral te maken met de (helaas forse, zo gaat dat bij een nieuwe helaas...) afschrijving en de slijtage zoals banden; normaal onderhoud heb ik 80dkm/5jr afgekocht (TLC).