Dat geluid van zo'n dumpvalve is zo gaaf, maar ik begrijp totaal niet hoe het werkt. Is het al te koop voor de R56 en is het veel werk om zoiets erop te krijgen?
kaya schreef:Dat geluid van zo'n dumpvalve is zo gaaf, maar ik begrijp totaal niet hoe het werkt. Is het al te koop voor de R56 en is het veel werk om zoiets erop te krijgen?
Hoe het precies werkt weet ik ook niet. Ik heb een keer in een Ford (met dump valve) gereden en het geluid was echt gaaf
Hij vertelde me dat dit niet echt moeilijk is, maar hoe het met de kleine turbo van de MINI zit weet ik niet.
Eerst afwachten tot de tuners een uitbrengen. Er is nu nog bijna niks voor de R56 (op motorisch gebied).
maaij waar komt die afbeelding van het alta filter vandaan? jij hebt namelijk steeds al plaatjes van nieuwe spullen van hun, maar op de officiele website staat nog niks...
ben wel benieuwd namelijk zie dat ze ook al het waterinjectie systeem erop hebben geschroefd.
biermagnaat schreef:dumpvalve blaast de overtollige druk af zodat de turbo sneller op kan spoelen.
ONGEVEEER
Iedere turbo aangedreven auto heeft een dumpvale... Normaal gooit hij de overdruk van de turbo terug in de luchtinlaat.. dus je hoort er niks van.
Een aftermarket dumpvalve houd de druk beter vast waardoor de turbo tijdens het overschakelen NIET ALLE druk verliest waardoor de turbo weer sneller op druk komt. Ook kun je kiezen voor een Dumpvale naar open lucht en dan krijg je dus dat geluid!