R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

20 feb 2013, 00:19

BMX schreef:Wees gerust.. de nieuwe velgen worden niet weer blauw ;) Die worden zoals volgens planning gewoon brons.
Maar ik wil wel heeeeeel graag een blauwe BBK (toekomst), maar dat terzijde.
Owja, deze velgen kunnen nog steeds op een verveel middag blauw gemaakt worden hoor (heb ik uit betrouwbare bron vernomen) ;) Ik kom wel mee helpen hoor :evil: >)
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

20 feb 2013, 06:56

gaaf hoe je dat gaat doen met side scuttles 8)
supercharged badge is erg mooi zo.
ben benieuwd naar vermogen zaterdag en het verschil na 2 maart :wink:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 feb 2013, 07:41

Batje schreef:
BMX schreef:Wees gerust.. de nieuwe velgen worden niet weer blauw ;) Die worden zoals volgens planning gewoon brons.
Maar ik wil wel heeeeeel graag een blauwe BBK (toekomst), maar dat terzijde.
Owja, deze velgen kunnen nog steeds op een verveel middag blauw gemaakt worden hoor (heb ik uit betrouwbare bron vernomen) ;) Ik kom wel mee helpen hoor :evil: >)
Stiekem als ik weer een vrije, droge, zonnige en windstille zaterdag heb dan zou t zomaar kunnen!
Stiekem had t wel iets..!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 feb 2013, 07:45

speedy schreef:gaaf hoe je dat gaat doen met side scuttles 8)
supercharged badge is erg mooi zo.
ben benieuwd naar vermogen zaterdag en het verschil na 2 maart :wink:
Thnx!
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha :P

Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

20 feb 2013, 07:45

speedy schreef:gaaf hoe je dat gaat doen met side scuttles 8)
supercharged badge is erg mooi zo.
ben benieuwd naar vermogen zaterdag en het verschil na 2 maart :wink:
Thnx!
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha :P

Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

23 feb 2013, 19:30

Vandaag een mooie dag gehad in Den Haag.
De MINI op de rollerbank gehad om eens te kijken wat er gebeurd als je alleen een andere pully monteerd, een 17% in dit geval.

De start was 162,8PK bij 180Nm.
Het gevolg:
Afbeelding
220,3PK en 264,2Nm!

Op naar volgende week en maand; 2 maart @ BR-Performance zal de software worden aangepast. Eens kijken of er nog wat paarden op stal staan..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

23 feb 2013, 19:35

Mooie waardes vandaag kerel...................En w.t.b BR performance ben benieuwd naar je ervaring en hoe je waardes daarna zijn 8)
burn rubber not your soul

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

23 feb 2013, 20:00

Haha geweldig!

Mooie cijfertjes!! 8) en dan is 't eind nog niet eens in zicht!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

23 feb 2013, 20:07

marcel700 schreef:BEEEEST !!!!!!!!!!!!!!!!!

Jou gezicht toen die de 7000 toeren aan tikte PRICELESS !!!! :mrgreen:

Dat arme beestje :lol:
Tijdens de laatste meting kneep ik m wel een beetje ja.. Maar t was t waard!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

23 feb 2013, 20:17

Netjes!
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

24 feb 2013, 09:02

BMX schreef:
marcel700 schreef:BEEEEST !!!!!!!!!!!!!!!!!

Jou gezicht toen die de 7000 toeren aan tikte PRICELESS !!!! :mrgreen:

Dat arme beestje :lol:
Tijdens de laatste meting kneep ik m wel een beetje ja.. Maar t was t waard!
Whahaha..

Maar nette score man!

Misschien dat ik de volgende keer wel meega. Als ik niet op vakantie ben danwel moet werken..
Ga even zoeken naar een filmpje ervan.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 feb 2013, 09:10

nu al heel mooi vermogen 8)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

24 feb 2013, 12:11

Idd knap resultaat zonder software 8)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

03 mar 2013, 15:04

Nou.. het is 3maart en gister dus met Rob, Karin, Rajko, Michel, Lat en Sander naar het buurtland België geweest om daar een feestje te maken!
Om 9uur vol goede moed in de MINI gestapt en naar Sander gereden.

We waren nog geen 10minuten samen opweg en ik ree al verkeerd! Iets met een afslag missen enzo..
Onderweg duidelijk mogen ervaren wat het verschil is tussen de Nederlandse wegen en die van België. In Nederland is het hoofd-dakruimte nog voldoende. In België dus NIET!
Ik heb nu dus een deuk in mn planfond boven de bestuurdersstoel! :s

Na een rit van 2uur aangekomen in Willebroek.
Eerst nog ff lekker kunnen bijkletsen met alle andere. Maar toen ging het gebeuren!
Karin nam de aftrap en ging als eerste.
175PK zonder software. Na software werd de lijn van 200PK doorbroken. Een andere intercooler en brandstof zou nog een 10PK kunnen toevoegen werd ons verteld.
Afbeelding
Afbeelding

Rajko nam de aftrap als injectorenwisselaar. Hij schopte het tot een wonderbaarlijke 242PK!
Die jonge heeft dus de komende tijd ook niets meer te klagen! Nouja.. iets met zn huidige verbruik en dat die steeds afslaat bij het stoplicht :lol:
Ik zei al: dat is modern, start-stop systeem.. Hij vindt van niet! Duss
Hij gaat nog een keer terug :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En uiteindelijk was de buurt aan mij.
De uitdraai van de bank bij Beek had ik in mijn hand. Volgens BRP is die nogal optimistisch :lol:
Maar de injectoren werden gewisseld terwijl die van Rajko onze oren stond te vernaggelen. Wat een pot herrie kan dr uit een MINI komen zeg.. pfffff
Maar mijn monteur Michel sleutelde goed door. Zonder noemenswaardige problemen werden de onderdelen gewisseld.
Met de computer aangesloten werd mijn bolide gestart met 380cc injectoren. Dit vond die allemaal prima, hij snorde goed.
De MINI werd op de bank gereden, vastgemaakt en warm gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot aan hier ging alles goed!
Tot aan hier.......

De eerste run ging goed. ik had ruim 200PK zonder software. De motor liep zeer rijk dus er was een grote mogelijkheid tot programmatie.
Echter tijdens de 2e run gebeurde het.. Een knal, een serie foutmeldingen op het dashbord en een raar lopende motor..
Ik kan nog maar een 3cilinder.
De foutmeldingen werden gewist, gewist en gewist maar meer dan 3 cilinders kwamen er niet meer tot leven. Uiteindelijk na veel uitlezen en proberen kwam daar de foutmelding die we zochten: "ontstekingsonderdrukking cilinder 4".
Geen ideeeee wat het betekend dus dan maar alles er weer af en controleren.

Bougie nummer 4 wan volledig weggesmolten... (koudegraad 8)
"gelukkig" had ik mijn oude bougies (koude 6) nog bij me. Dus alle bougies gewisseld en kijken wat er gebeurd. Nog steeds maar 3 cilinders.
Dan je injectoren maar weer terug?
Ook dat bood geen hulp..

Volgende oplossing:
Afbeelding
De ANWB maar gebeld.
De beste man had nóg meer en beter uitleesapparatuur.
Het duurde een beste tijd voordat hij de foutmelding uberhaupt kreeg. Nu blijkt dat de foutmelding niet constant is, hij is er intermiterend.
Sta je dan met je goede bedoelingen..

Gelukkig was daar een oplossing, het duurde ruim 2 uur voordat die er was!
Maar dan heb je ook wat:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de MINI laten afslepen naar Nederland.
Uiteraard naar mijn afstudeerstage in Waalwijk (Renova) laten brengen.
Morgen kan ik gelukkig de auto van mijn ouders gebruiken om in Waalwijk te geraken. Daar wil ik gaan beginnen met een compressietest. Dan kan ik eerst proberen de zuiger, cilinder en kleppen proberen uit te sluiten. Uiteraard zal die ook volledig worden uitgelezen.

To be continued :cry:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”