Owja, deze velgen kunnen nog steeds op een verveel middag blauw gemaakt worden hoor (heb ik uit betrouwbare bron vernomen)BMX schreef:Wees gerust.. de nieuwe velgen worden niet weer blauwDie worden zoals volgens planning gewoon brons.
Maar ik wil wel heeeeeel graag een blauwe BBK (toekomst), maar dat terzijde.
R53; Goodbye my friend! P97
- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Ik kom wel mee helpen hoor
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Stiekem had t wel iets..!
Stiekem als ik weer een vrije, droge, zonnige en windstille zaterdag heb dan zou t zomaar kunnen!Batje schreef:Owja, deze velgen kunnen nog steeds op een verveel middag blauw gemaakt worden hoor (heb ik uit betrouwbare bron vernomen)BMX schreef:Wees gerust.. de nieuwe velgen worden niet weer blauwDie worden zoals volgens planning gewoon brons.
Maar ik wil wel heeeeeel graag een blauwe BBK (toekomst), maar dat terzijde.Ik kom wel mee helpen hoor
![]()
Stiekem had t wel iets..!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha
Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
Thnx!speedy schreef:gaaf hoe je dat gaat doen met side scuttles![]()
supercharged badge is erg mooi zo.
ben benieuwd naar vermogen zaterdag en het verschil na 2 maart
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha
Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha
Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
Thnx!speedy schreef:gaaf hoe je dat gaat doen met side scuttles![]()
supercharged badge is erg mooi zo.
ben benieuwd naar vermogen zaterdag en het verschil na 2 maart
Het is naar mijn weten nog niet gedaan dus kan ik na 12jr bestaan van de auto toch nog pioneeren! Haha
Het zijn 2 verschillende rollerbanken en andere technieken volgensmij. Maartoch geeft het wel een indicatie.
Ik had ooit 162,8, nu kijken wat een pully doet en een week later zien we wat injectoren (JCW) en software doen.
2woorden 9letters!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Vandaag een mooie dag gehad in Den Haag.
De MINI op de rollerbank gehad om eens te kijken wat er gebeurd als je alleen een andere pully monteerd, een 17% in dit geval.
De start was 162,8PK bij 180Nm.
Het gevolg:

220,3PK en 264,2Nm!
Op naar volgende week en maand; 2 maart @ BR-Performance zal de software worden aangepast. Eens kijken of er nog wat paarden op stal staan..
De MINI op de rollerbank gehad om eens te kijken wat er gebeurd als je alleen een andere pully monteerd, een 17% in dit geval.
De start was 162,8PK bij 180Nm.
Het gevolg:

220,3PK en 264,2Nm!
Op naar volgende week en maand; 2 maart @ BR-Performance zal de software worden aangepast. Eens kijken of er nog wat paarden op stal staan..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Mooie waardes vandaag kerel...................En w.t.b BR performance ben benieuwd naar je ervaring en hoe je waardes daarna zijn 
burn rubber not your soul


- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Tijdens de laatste meting kneep ik m wel een beetje ja.. Maar t was t waard!marcel700 schreef:BEEEEST !!!!!!!!!!!!!!!!!
Jou gezicht toen die de 7000 toeren aan tikte PRICELESS !!!!
Dat arme beestje
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Raymond
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Maar nette score man!
Misschien dat ik de volgende keer wel meega. Als ik niet op vakantie ben danwel moet werken..
Ga even zoeken naar een filmpje ervan.
Whahaha..BMX schreef:Tijdens de laatste meting kneep ik m wel een beetje ja.. Maar t was t waard!marcel700 schreef:BEEEEST !!!!!!!!!!!!!!!!!
Jou gezicht toen die de 7000 toeren aan tikte PRICELESS !!!!
Dat arme beestje
Maar nette score man!
Misschien dat ik de volgende keer wel meega. Als ik niet op vakantie ben danwel moet werken..
Ga even zoeken naar een filmpje ervan.

- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Nou.. het is 3maart en gister dus met Rob, Karin, Rajko, Michel, Lat en Sander naar het buurtland België geweest om daar een feestje te maken!
Om 9uur vol goede moed in de MINI gestapt en naar Sander gereden.
We waren nog geen 10minuten samen opweg en ik ree al verkeerd! Iets met een afslag missen enzo..
Onderweg duidelijk mogen ervaren wat het verschil is tussen de Nederlandse wegen en die van België. In Nederland is het hoofd-dakruimte nog voldoende. In België dus NIET!
Ik heb nu dus een deuk in mn planfond boven de bestuurdersstoel!
Na een rit van 2uur aangekomen in Willebroek.
Eerst nog ff lekker kunnen bijkletsen met alle andere. Maar toen ging het gebeuren!
Karin nam de aftrap en ging als eerste.
175PK zonder software. Na software werd de lijn van 200PK doorbroken. Een andere intercooler en brandstof zou nog een 10PK kunnen toevoegen werd ons verteld.


Rajko nam de aftrap als injectorenwisselaar. Hij schopte het tot een wonderbaarlijke 242PK!
Die jonge heeft dus de komende tijd ook niets meer te klagen! Nouja.. iets met zn huidige verbruik en dat die steeds afslaat bij het stoplicht
Ik zei al: dat is modern, start-stop systeem.. Hij vindt van niet! Duss
Hij gaat nog een keer terug





En uiteindelijk was de buurt aan mij.
De uitdraai van de bank bij Beek had ik in mijn hand. Volgens BRP is die nogal optimistisch
Maar de injectoren werden gewisseld terwijl die van Rajko onze oren stond te vernaggelen. Wat een pot herrie kan dr uit een MINI komen zeg.. pfffff
Maar mijn monteur Michel sleutelde goed door. Zonder noemenswaardige problemen werden de onderdelen gewisseld.
Met de computer aangesloten werd mijn bolide gestart met 380cc injectoren. Dit vond die allemaal prima, hij snorde goed.
De MINI werd op de bank gereden, vastgemaakt en warm gereden.



Tot aan hier ging alles goed!
Tot aan hier.......
De eerste run ging goed. ik had ruim 200PK zonder software. De motor liep zeer rijk dus er was een grote mogelijkheid tot programmatie.
Echter tijdens de 2e run gebeurde het.. Een knal, een serie foutmeldingen op het dashbord en een raar lopende motor..
Ik kan nog maar een 3cilinder.
De foutmeldingen werden gewist, gewist en gewist maar meer dan 3 cilinders kwamen er niet meer tot leven. Uiteindelijk na veel uitlezen en proberen kwam daar de foutmelding die we zochten: "ontstekingsonderdrukking cilinder 4".
Geen ideeeee wat het betekend dus dan maar alles er weer af en controleren.
Bougie nummer 4 wan volledig weggesmolten... (koudegraad
"gelukkig" had ik mijn oude bougies (koude 6) nog bij me. Dus alle bougies gewisseld en kijken wat er gebeurd. Nog steeds maar 3 cilinders.
Dan je injectoren maar weer terug?
Ook dat bood geen hulp..
Volgende oplossing:

De ANWB maar gebeld.
De beste man had nóg meer en beter uitleesapparatuur.
Het duurde een beste tijd voordat hij de foutmelding uberhaupt kreeg. Nu blijkt dat de foutmelding niet constant is, hij is er intermiterend.
Sta je dan met je goede bedoelingen..
Gelukkig was daar een oplossing, het duurde ruim 2 uur voordat die er was!
Maar dan heb je ook wat:


Ik heb de MINI laten afslepen naar Nederland.
Uiteraard naar mijn afstudeerstage in Waalwijk (Renova) laten brengen.
Morgen kan ik gelukkig de auto van mijn ouders gebruiken om in Waalwijk te geraken. Daar wil ik gaan beginnen met een compressietest. Dan kan ik eerst proberen de zuiger, cilinder en kleppen proberen uit te sluiten. Uiteraard zal die ook volledig worden uitgelezen.
To be continued
Om 9uur vol goede moed in de MINI gestapt en naar Sander gereden.
We waren nog geen 10minuten samen opweg en ik ree al verkeerd! Iets met een afslag missen enzo..
Onderweg duidelijk mogen ervaren wat het verschil is tussen de Nederlandse wegen en die van België. In Nederland is het hoofd-dakruimte nog voldoende. In België dus NIET!
Ik heb nu dus een deuk in mn planfond boven de bestuurdersstoel!
Na een rit van 2uur aangekomen in Willebroek.
Eerst nog ff lekker kunnen bijkletsen met alle andere. Maar toen ging het gebeuren!
Karin nam de aftrap en ging als eerste.
175PK zonder software. Na software werd de lijn van 200PK doorbroken. Een andere intercooler en brandstof zou nog een 10PK kunnen toevoegen werd ons verteld.


Rajko nam de aftrap als injectorenwisselaar. Hij schopte het tot een wonderbaarlijke 242PK!
Die jonge heeft dus de komende tijd ook niets meer te klagen! Nouja.. iets met zn huidige verbruik en dat die steeds afslaat bij het stoplicht
Ik zei al: dat is modern, start-stop systeem.. Hij vindt van niet! Duss
Hij gaat nog een keer terug





En uiteindelijk was de buurt aan mij.
De uitdraai van de bank bij Beek had ik in mijn hand. Volgens BRP is die nogal optimistisch
Maar de injectoren werden gewisseld terwijl die van Rajko onze oren stond te vernaggelen. Wat een pot herrie kan dr uit een MINI komen zeg.. pfffff
Maar mijn monteur Michel sleutelde goed door. Zonder noemenswaardige problemen werden de onderdelen gewisseld.
Met de computer aangesloten werd mijn bolide gestart met 380cc injectoren. Dit vond die allemaal prima, hij snorde goed.
De MINI werd op de bank gereden, vastgemaakt en warm gereden.



Tot aan hier ging alles goed!
Tot aan hier.......
De eerste run ging goed. ik had ruim 200PK zonder software. De motor liep zeer rijk dus er was een grote mogelijkheid tot programmatie.
Echter tijdens de 2e run gebeurde het.. Een knal, een serie foutmeldingen op het dashbord en een raar lopende motor..
Ik kan nog maar een 3cilinder.
De foutmeldingen werden gewist, gewist en gewist maar meer dan 3 cilinders kwamen er niet meer tot leven. Uiteindelijk na veel uitlezen en proberen kwam daar de foutmelding die we zochten: "ontstekingsonderdrukking cilinder 4".
Geen ideeeee wat het betekend dus dan maar alles er weer af en controleren.
Bougie nummer 4 wan volledig weggesmolten... (koudegraad
"gelukkig" had ik mijn oude bougies (koude 6) nog bij me. Dus alle bougies gewisseld en kijken wat er gebeurd. Nog steeds maar 3 cilinders.
Dan je injectoren maar weer terug?
Ook dat bood geen hulp..
Volgende oplossing:

De ANWB maar gebeld.
De beste man had nóg meer en beter uitleesapparatuur.
Het duurde een beste tijd voordat hij de foutmelding uberhaupt kreeg. Nu blijkt dat de foutmelding niet constant is, hij is er intermiterend.
Sta je dan met je goede bedoelingen..
Gelukkig was daar een oplossing, het duurde ruim 2 uur voordat die er was!
Maar dan heb je ook wat:


Ik heb de MINI laten afslepen naar Nederland.
Uiteraard naar mijn afstudeerstage in Waalwijk (Renova) laten brengen.
Morgen kan ik gelukkig de auto van mijn ouders gebruiken om in Waalwijk te geraken. Daar wil ik gaan beginnen met een compressietest. Dan kan ik eerst proberen de zuiger, cilinder en kleppen proberen uit te sluiten. Uiteraard zal die ook volledig worden uitgelezen.
To be continued
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors


















