Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2007, 07:25

Oei het word zeker wel spannend. Jullie moeten beide niet te defensief zijn, want dan is er straks nog ruzie over wie er het hardste kan gaan en moet dat allemaal weer geprobeerd worden om bewijzen te hebben en vouwt iemand zich om een boom. :( Dat wil ik niet hoor!!

Vind beide autootjes geweldig. Die van Hans omdat het zo'n apart ding is om te zien en er zit een geweldig geluid in en die van Berthil, omdat hij er zo gruwelijk veel aan heeft gedaan, dat op de pedalen van de auto na, niks meer is zoals de dag dat hij hem kreeg >) Zou met jullie beide auto's graag een keer het Philip Morris bochtje doen, lijkt me een onwijze ervaring!! :mrgreen: Trouwens ook met mijn eigen nieuwe, als die ooit nog komt....
Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2007, 18:06

Alweer respect :-))

Je streven naar de puurste vorm van prestatie spreekt me enorm aan 8) .
Op het duitse forum zitten er ook enkele, heerlijk om jullie verhalen te lezen.

Het water loopt me in de mond, maar ik eigenlijk een te grote angsthaast :oops: .
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 14:25

Hey Berthil.. mooie camber platen :wink:
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2007, 15:24

Ja mooi hè. Alleen de kleur is natuurlijk niet zo fraai bij Electric Blue maar gemonteerd zie je er denk ik niks van.

Ik heb gehoord dat je met een beetje camber niet eens een sperdifferentieel meer nodig hebt om de GP voorbij te gaan in de bocht :mrgreen:

Ik laat wel even weten hoe ze bevallen als ze er op zitten, ik weet nog niet wanneer ze er op gaan. Ik wil 1,2 graden camber geven, dat schijnt een goed compromis te zijn. Hoger en de mini wordt nerveus boven de 200 heb ik gehoord, en dan moet je ook je stuur terug gaan duwen als je uit een bocht komt want dat gaat niet meer vanzelf.

Ze zien er beter uit dan de platen van Helix13 en ook nog iets goedkoper en met stofafscherming.

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 16:50

Ze zijn binnen he! maar dat had je waarschijnlijk al begrepen :wink: Maarre.. schijnt ook heel stug te rijden.. is dit makkelijk te verwisselen? misschien handig voor op het circuit.. dan kom je mij nog steeds niet voorbij :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2007, 18:30

Als het goed is vallen ze morgen door de brievenbus om vervolgens een barst te maken in mijn gangtegels :)

De platen zelf zijn niet makkelijk te verwisselen want de hele veerpoot moet er even onderuit, maar als ze éénmaal op hun plaats zitten kun je ze van bovenaf meer of minder camber geven (of zelfs de standaard camber = 0 graden).

Ik heb een MINI gereden met twee graden camber (daar rijdt de MINI Challenge ook mee) en van die MINI moest je gewoon het stuur terugduwen na een bocht. Went ook wel maar als het kan wil ik dat toch zien te vermijden.

Het is alleen even afwachten hoeveel dikker dan standaard deze camberplaten zijn, meestal zijn de verstelbare wat dikker waardoor dus de voorkant omhoog komt. Maar dat is bij mij niet zo erg want met de schroefset is de hoogte traploos in te stellen.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 22:13

Kun je bij deze set nog de toprubbers gebruiken, anders wordt het wel wat onconfertabel denk ik !
Standaard mogen ze wel wat meer camber hebben want de banden sluiten buitenkant harder dan de binnenkant :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2007, 23:34

De camberplaten van Beek zijn gedempt (de rubberen ring op de foto rechtsboven), het zal dus wel meevalen met trillen en schokken (die van Helix niet).

Ik hoor alleen via het Duitse forum dat de schroeven wel zo zijn geplaatst dat zonder wat blik verwijderen aan de MINI de schroefjes niet van bovenaf verstelt kunnen worden. Maar eens kijken hoe het gaat bij het monteren.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 feb 2007, 15:59

Dit ligt klaar om gespoten te worden. Is nog een beetje een gok hoe het eindresultaat zal zijn maar no guts no glory :)

Afbeelding

Ook in andere thread al aangegeven maar om de 44 pagina's compleet te houden hier ook maar, de ingebouwde compressordrukmeter.

Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 feb 2007, 16:04

Berthil schreef:Dit ligt klaar om gespoten te worden. Is nog een beetje een gok hoe het eindresultaat zal zijn maar no guts no glory :)
Jij blijft ook bezig :)

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Zal zeker heel mooi worden. Uit Japan?
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 feb 2007, 16:17

ik denk dat deze er best aardig uit zullen zien! Hou meestal absoluut niet van dit soort dingen, maar ik een keer een plaatje gezien van een Mini met deze erop en het paste er wel goed bij... Zou idd Japans kunnen zijn?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 16:24

lijkt me idd wel gaaf, is tenminste beetje subtiel 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 feb 2007, 16:28

Is inderdaad uit Japan :)
(@MiniMatt, kan jij nog een foto opduikelen met een hele MINI?)

Is denk ik ook subtiel genoeg om niet teveel op te vallen maar toch karakter en individualiteit aan de auto te geven :)

Scheelt ook weer een paar kilo want ze zijn erg licht :)
iDarkDesign
Transformer

07 feb 2007, 16:53

HARRR!!! Jij steelt ook onbewust altijd mijn ideeën! Goed. :evil:

Ik heb serieus via een japans contact geprobeerd deze te bestellen, maar dat is niet goed gegaan... Daarna ben ik ze nog 1 keer tegen gekomen op ebay.co.uk. Duur grapje was dat. Waar heb jij ze vandaan Berthil?

Ik denk trouwens dat ik ze nu niet eens meer zou kunnen plaatsen ivm mijn LSD scharnieren...

iDD
MF
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 feb 2007, 17:02

ze stonden deze week ook op de duitse ebay, GFK Kotflugel ofzo, kan ze nu alleen niet vinden :(

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0077317353

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MF op 07 feb 2007, 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show your ride”