Navigatie Portable (Originele MINI accessoire)

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

Navigatie Portable (Originele MINI accessoire)

02 apr 2007, 14:46

Hallo allemaal,

De portabele navigatie van MINI (Een Garmin Nuvi 360 MINI Cooper) is vandaag in mijn MINI ingebouwd. Het ziet er simpel uit, maar het is nog best lastig als je nog niet helemaal met het model MINI bekend bent. Er zijn dan ook iets meer onderdelen van het dashboard gekomen dan eigenlijk nodig was. Maar om zeker te weten dat je niks beschadigd tijdens je werkzaamheden is het gelukkig wel gedaan. Ik heb wat foto's gemaakt uiteraard. Niet alleen van het inbouwen, maar ook van dingen die bloot kwamen te liggen tijdens het verwijderen van dashboardonderdelen.

Afbeelding
Zo zag het eruit aan het begin van de ochtend

Afbeelding
Het linker dashboardpaneel is verwijderd nadat de toerenteller is losgeschroeft.
De toerenteller losschroeven is vrij eenvoudig. Je verzet met behulp van de hendel aan de stuurkolom het stuur zo dat hij zo ver mogelijk naar beneden en naar je toe is verschoven. De schroeven komen op deze manier bloot te liggen en zijn simpel los te schroeven.

Afbeelding
Deze kap moet verwijderd worden om de stuurkolom bloot te leggen. Dit is nodig, omdat je een bepaalde kabelboom nodig hebt, ook dien je hierlangs het draadje van de navigatie weg te werken.

Afbeelding
Hier is de stuurkolom bloot gelegd

Afbeelding
Onderkant van de stuurkolom

Afbeelding
De benodigde kabelboom waar de stroom afgetapt moet worden

Afbeelding
De steun van de navigatie komt achterop de toerenteller vast te zitten. Het draadje loopt dan naar beneden de stuurkolom in en is zo goed als niet zichtbaar als je klaar bent.

Afbeelding
Het eindresultaat zonder de navigatie erop vanaf opzij

Afbeelding
Het eindresultaat zonder de navigatie erop vanaf de voorkant

Afbeelding
De navigatie op de steun

Afbeelding
En nogmaals. De steun is te draaien naar boven, onder, links en rechts en raakt de toerenteller op geen enkele manier

Voor de klussers die het liever zelf willen doen heb ik nog een volledige DIY (Montagehandleiding) op papier. Deze zal ik zo snel als mogelijk inscannen en hierbij zetten.

De parrot bluetooth-kit was nog niet helemaal binnen, de interface miste nog steeds. Deze word op een ander moment ingebouwd (prijs blijft hetzelfde gelukkig). Ook hiervan zal ik een fotoverslagje maken en een DIY proberen los te peuteren. :mrgreen:
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

02 apr 2007, 14:53

WAUW!!!! 8)

Ziet er heeeeeel gaaf uit!!!!!

:D

Veel zorgeloze orientatietochten toegewenst!


Suggestie: zet je antenne helemaal horizontaal; zo heeft ie NET ietsjes beter ontvangst!
Laatst gewijzigd door Jenkins op 02 apr 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

02 apr 2007, 14:58

Bovenal een mooie afwerking en netjes weggewerkt, maar zie je wel iets op da schermpje? Zit je stuur niet voor het schermpje? En je bijrijder kan nu niks zien? Bediening moet je dan met je hand door het stuur heen? Ik zie graag komende woensdag hoe da zit.

Ik heb me twijfels bij de ergonomie. En als deze beugel zo te krijgen is voor een dergelijke navigatie PND dan kan ik het zo maken voor elke andere. Zeker voor een TomTom, als die beugel maar los te krijgen is. Opzetstuk voor een TomTom kan je werkelijk eenvoudig maken denk ik. Gevaar is alleen dat je dan je PND dichterbij je stuur krijgt..... uhmm... Interessant! Ik ben benieuwd komende woensdag.

Ik vind de oplossing wel erg mooi om te zien moet ik zeggen. Simpel en doeltreffend. Netjes rond het stuur! Da hebben ze netjes weggewerkt, Kaj! :)) :))

MR
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

02 apr 2007, 15:09

nice kaj :)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

02 apr 2007, 16:15

Ziet er erg netjes uit. 8)

Ben ook erg beniewd naar de DIY voor de parrot. Zal volgens mij hetlastigste worden om de aansluiting te maken met het MFS.

Hopelijk heb je dan niet van die schrikbarende fotos :wat: zoals Robbee had. Lijkt me handig om te hebben maar om daarvoor eerst een halve mini te strippen :faint
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 apr 2007, 16:19

Ziet er niet verkeerd uit :)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 apr 2007, 16:23

Jenkins schreef:Suggestie: zet je antenne helemaal horizontaal; zo heeft ie NET ietsjes beter ontvangst!
Ik zette hem in die steun en maakte voor het eerst verbinding, maar die had hij eigenlijk direct gevonden. Overige instellingen juist zetten en voilá, klaar voor Kaj! :mrgreen:
MR schreef:Bovenal een mooie afwerking en netjes weggewerkt, maar zie je wel iets op da schermpje? Zit je stuur niet voor het schermpje? En je bijrijder kan nu niks zien? Bediening moet je dan met je hand door het stuur heen? Ik zie graag komende woensdag hoe da zit.

Ik heb me twijfels bij de ergonomie. En als deze beugel zo te krijgen is voor een dergelijke navigatie PND dan kan ik het zo maken voor elke andere. Zeker voor een TomTom, als die beugel maar los te krijgen is. Opzetstuk voor een TomTom kan je werkelijk eenvoudig maken denk ik. Gevaar is alleen dat je dan je PND dichterbij je stuur krijgt..... uhmm... Interessant! Ik ben benieuwd komende woensdag.

Ik vind de oplossing wel erg mooi om te zien moet ik zeggen. Simpel en doeltreffend. Netjes rond het stuur! Da hebben ze netjes weggewerkt, Kaj! :)) :))

MR
Ja je ziet het volledige scherm door je stuur heen. Moet zeggen dat iets invoeren wat lastiger is, dan zit het stuur wel in de weg, maar als het er eenmaal in staat (wat je uiteraard ook kan doen vóór je instapt, want hij neemt net zoveel ruimte in in je broekzak als m'n digitale camera, die sjouw ik ook overal mee naartoe) dan kan je gewoon gaan!

Woensdag inderdaad maar even kijken! :mrgreen:
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

02 apr 2007, 16:45

Netjes Kaj! Mooi rond het stuur weggewerkt!
vangrafhorst
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Haaksbergen
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 mar 2007, 15:58

02 apr 2007, 17:22

Fraai. En als aftermarket vele malen goekoper dan de sat-nav central laten inbouwen(wat volgens mijn dealer niet kan, maar kan-niet ligt op het kerkhof etc)
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

02 apr 2007, 17:34

Ik heb hem van dichtbij mogen bewonderen en ik moet zeggen super klein :shock: (net zo groot als een digitale camera maar dan platter) en errug mooi, ook leuk de mini die je kan kiezen. Ja ja mensen ga maar vast sparen. :mrgreen:
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

02 apr 2007, 18:57

Ziet er allemaal goed uit, Kaj!
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

02 apr 2007, 20:19

Ries schreef:Ben ook erg beniewd naar de DIY voor de parrot. Zal volgens mij hetlastigste worden om de aansluiting te maken met het MFS.

Hopelijk heb je dan niet van die schrikbarende fotos :wat: zoals Robbee had. Lijkt me handig om te hebben maar om daarvoor eerst een halve mini te strippen :faint
Ik ben bang dat dat toch nodig is. De knopjes op het stuur zijn aangesloten achterop de cd-speler. Daar prik je ook je interface in.

Ziet er erg goed uit Kaj ! (shakeit) Jammer dat je interface nog niet binnen was.
Ben benieuwd naar de DIY's. Zijn die zelfgeschreven of van Mini ?

Nog wat vraagjes : welke kaarten zijn er bijgeleverd en heb je ook recht op update's ?

Grtz,
Rob
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 apr 2007, 20:30

Robbee schreef:Jammer dat je interface nog niet binnen was.
Ben benieuwd naar de DIY's. Zijn die zelfgeschreven of van Mini ?

Nog wat vraagjes : welke kaarten zijn er bijgeleverd en heb je ook recht op update's ?
Ja dat was inderdaad erg jammer, maar het is netjes opgelost door Renova. Nu hopen dat die troep snel binnen is, want ik ben dat oortje spuugzat (word altijd in de auto gebeld... :? )

De DIY's zijn van MINI. Deze zijn vrij duidelijk, alleen de montagetijd is een beetje verkeerd. :mrgreen:

De kaarten van Europa zitten erbij.
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

02 apr 2007, 20:38

CooperS-lightningblue schreef:De DIY's zijn van MINI. Deze zijn vrij duidelijk, alleen de montagetijd is een beetje verkeerd. :mrgreen:
Scannen die hap !

Had eigenlijk al gebeurd moeten zijn :mrgreen: :mrgreen:

Zie ze wel verschijnen.

Grtz,
Rob
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

02 apr 2007, 20:41

Robbee schreef:
CooperS-lightningblue schreef:De DIY's zijn van MINI. Deze zijn vrij duidelijk, alleen de montagetijd is een beetje verkeerd. :mrgreen:
Scannen die hap !

Had eigenlijk al gebeurd moeten zijn :mrgreen: :mrgreen:

Zie ze wel verschijnen.

Grtz,
Rob
Hahaha, gaat goed komen. Kan alleen pas vanaf vrijdag. Heb m'n scanner al mee terug genomen naar Bergen op Zoom (ga binnenkort verhuizen i.v.m. stage volgend jaar)
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”