Up-Daten

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
MartijnDuif
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Up-Daten

18 jul 2008, 21:21

Hallo, heb net nw (01-2008) Cooper Diesel gekocht maar wil nog wel wat updaten en hoop dat jullie mij aan info kunnen helpen :-)

Kun je achteraf een multifuctioneel stuurwiel (cruiscontrole) plaatsen en zo ja kost dat?
Wat kost een setje hallogeen lampen?
Waar kun je in Nederland voor weinig een Westfalia afneembare haak plaatsen?
Wat kosten een paar verstralers?
Hebben jullie nog leuke sleutelhangers?
Chiptuning? Doen of niet? Heb wat gezien van Ziptuning, aanrader?
Ik heb de beschrijving nog niet goed gelezen maar er staat een telefoontje bij de radiobediening, hoe sluit ik die aan?
Nou, genoeg huiswerk ha ha.

Foto's van mijn witte tokkeldoos volgen nog.

Gr. Martijn
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2008, 21:36

welkom martijn, stel je je eerst even voor wellicht zijn er dan mensen bereid je vragen te beantwoorden. En misschien dat de zoekfunctie op 1 van je vragen al antwoord kan geven ;)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2008, 23:24

Kun je achteraf een multifuctioneel stuurwiel (cruiscontrole) plaatsen en zo ja kost dat?
Wat kost een setje hallogeen lampen?
Waar kun je in Nederland voor weinig een Westfalia afneembare haak plaatsen?
Wat kosten een paar verstralers?
Hebben jullie nog leuke sleutelhangers?
Chiptuning? Doen of niet? Heb wat gezien van Ziptuning, aanrader?
Ik heb de beschrijving nog niet goed gelezen maar er staat een telefoontje bij de radiobediening, hoe sluit ik die aan?
Nou, genoeg huiswerk ha ha.
Martijn, je kunt in principe gewoon een multifunctioneel stuurwiel monteren. Dan moet deze functie wel geactiveerd zijn door de dealer. Stuur kost rond de 300 euro en voor het instellen via de computer zal ook nog een bedrag geteld worden. Anders heb je wel een MF-stuur maar kun je de functies niet gebruiken.

Wat een setje hallogeenlampen kost kan de dealer je wel vertellen denk ik. Maar je kunt ook kijken of je niet een set xenon kan monteren. Beter looks en in de nachtelijke uren ook nog beter zicht.

Kosten verstralers kan de dealer je ook vertellen. Heel goedkoop waren ze niet meen ik.

De sleutelhangers zijn in de maak. Deze worden hopelijk over een tijd hier gelanceerd :D:D

Chiptuning kun je wel doen. Heeft zeker invloed op het benzinegebruik en de eigenschappen van de auto, maar ziptuning kan ik je niet aanraden. Daar heb ik al veel slechte verhalen over gelezen. Dan kan je beter eens met Beek autoracing of een ander bedrijf gaan buurten. Hierdoor voorkom je teleurstellingen.

Hopelijk is een deel van je vragen beantwoord.
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Up-Daten

19 jul 2008, 09:47

MartijnDuif schreef:Waar kun je in Nederland voor weinig een Westfalia afneembare haak plaatsen?
Goedkoop een trekhaak in NL laten monteren, vergeet het maar.

check effe de discussie in de link hieronder. Ik heb het bij Carloma bij Antwerpen laten doen. 615 euri. zelfs vanuit Houten aan te rijden.

trekhaak onder R56
Jack C
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2008, 13:15

Hoi Martijn,

Had dit toevallig uitgezocht voor Coendek, maar geeft je een idee wat een MF stuur kost voor R56 en Xenon:

Het multifunctionele stuurwiel 32 30 6 773 645 à € 107,15 incl btw. let wel dat Mini aangeeft dat ook de stuurkolomschakelaar vervangen dient te worden afhankelijk of deze van type ASC of DSC en kost € 354,03 incl btw. (bij DSC is hoogst waarschijnlijk geen stuurkolomschakelaar noodzakelijk)
Ook is het van belang dat de wagen na inbouw een maatregelenplan dient te ondergaan wat ongeveer € 100,= kost incl btw

Xenon verlichting achteraf inbouwen kosten:
Inbouwset € 234,=
Koplampen per stuk € 367,71
Ontstekingsmodules per stuk € 272,27
Gloeilampen € 147,16 per stuk
Reservoir koplampreiniging € 28,66
Pomp koplampreiniging € 41,=
Ook hiervoor geldt een maatregelenplan à € 100,=

Jack :mrgreen:
red baron
Nieuw Lid
Nieuw Lid

21 jul 2008, 23:56

WOW,

ben ik blij dat ik op aanraden van een collega de xenon verlichting als optie heb genomen. Uit mijn hoofd kost me dat 908 Euros. Wat een prijsverschil zeg.

red baron
MartijnDuif
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Duur

22 jul 2008, 08:28

Zo Xenon lampen wordt het dus niet. Huidige lampen zijn ook best mooi :)

Stuurwiel ga ik zeker doen, effe langs een dealer vandaag om te kijken hoe ik het ga doen. Trekhaak had ik inderdaad al gezien in belgie, heb gemaild en gebeld maar nog geen reactie, komt goed. Voor dat geld ga ik zelf niet een dag onder de tuut liggen. Ik kwam ook nog een gave aanhanger tegen http://www.motolug.nl/enkel.html

Als het een beetje mee zit past ie opgevouwen zo achter in de koffer.

Jongens en meisjes bedankt, helemaal top zo'n forum!

Martijn :wink:
coendek
Stoepsleutelaar

22 jul 2008, 09:41

Martijn,

welke dealer ga jij?! en let us know wat het gekost heeft op MF stuur te installeren :wink:

Thanks!

Coen

Terug naar “Interieur en audio”