Past S grille op gewone Cooper?

remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 mei 2008, 21:31

Vandaag m'n MINI afgeleverd :D (foto's volgen nog) en in de kofferbak lag de JCW grill al klaar (jammer dat de dealer hem niet even snel gemonteerd had). Net dus geprobeerd die grill te plaatsen. Niet gelukt dus want ik krijg die 4 palletjes aan de bovenzijde niet los :mad: . Normaal kan je het hoedje eruit trekken, waardoor de clip ineens door het gaatje past maar ik krijg dat hoedje niet niet los. Lijkt wel of ie aan de binnenzijde versmolten zit ofzo?!

Iemand ervaring hoe ik ze wel los kan krijgen? of is het simpelweg kapottrekken en bij de dealer 4 nieuwe bevestingsclips halen?
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 mei 2008, 15:43

vanochtend terug naar de dealer, clips waren snel los maar toch pastte de grill niet. Bleek een Cooper S grill te zijn. Hoop onduidelijkheid want laatst hadden ze ook wat problemen bij het monteren van een JCW grill op een Cooper D. Maar de oplossing is gevonden :D

Cooper D -> neem dan een Cooper S grill 5111 0442012
Cooper -> neem dan een JCW grill 5111 0404122

Cooper D

Cooper normaal

edit:
Met wat hakken en zagen past een JCW grill wel op een Cooper D overigens

JCW op een Cooper D
Laatst gewijzigd door remco op 21 mei 2008, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mei 2008, 15:31

Chili Pepper schreef:De JCW grille bij de dealer besteld maar hij staat in backorder.
Gaat dus nog wel even duren denk ik.
Iemand een idee hoe ik er wat sneller aan kan komen?
Thanks!
Ik heb hem net bij mijn dealer besteld duurt ongeveer een weekje :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Tristan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 mei 2008, 17:19

remco schreef:vanochtend terug naar de dealer, clips waren snel los maar toch pastte de grill niet. Bleek een Cooper S grill te zijn. Hoop onduidelijkheid want laatst hadden ze ook wat problemen bij het monteren van een JCW grill op een Cooper D. Maar de oplossing is gevonden :D

Cooper D -> neem dan een Cooper S grill 5111 0442012
Cooper -> neem dan een JCW grill 5111 0404122

Cooper D

Cooper normaal
ik heb de jcw grill op mn D, maar wel icm de cooper-s bumper. :D
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mei 2008, 10:57

Tristan schreef:ik heb de jcw grill op mn D, maar wel icm de cooper-s bumper. :D
hmm?! weet je zeker dat het een JCW is? (onderdeel nummer lijken bijna gelijk, bij mij was ook de verkeerde geleverd)
Bij een Cooper D/S zijn de hoeken links en rechts onderaan namelijk iets anders vormgegeven.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mei 2008, 13:17

Zo ben gisteren door de dealer gebeld dat de JCW grill binnen was :D
Net er gelijk even op gezet en het is inderdaad 5 minuten werk, alleen is er een plastic boutje gesneuveld maar daar halen we wel even een nieuwe voor.
Vind het er super uitzien en zal jullie binnenkort even een paar foto's laten zien.

gr.
floris
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mei 2008, 09:47

florisvandam schreef:Zo ben gisteren door de dealer gebeld dat de JCW grill binnen was :D
Net er gelijk even op gezet en het is inderdaad 5 minuten werk, alleen is er een plastic boutje gesneuveld maar daar halen we wel even een nieuwe voor.
Vind het er super uitzien en zal jullie binnenkort even een paar foto's laten zien.
zo, dat is een snelle levering. Mijn grilletje is ook dinsdag besteld maar tot op heden nog niks van de dealer gehoord :(

Zag dat jij ook interesse had in JCW side scuttles? De mijne staan al in bestelling, die scuttles zijn dan mooi in lijn met de voorzijde.

(en driving lights staan bij mij ook nog op de short list... dus als je ergens een adresje gevonden hebt)
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mei 2008, 13:20

@floris

wat kost die JCW grill trouwens? ook 29 euro (incl btw) net als de Cooper S versie?
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mei 2008, 20:45

remco schreef:@floris

wat kost die JCW grill trouwens? ook 29 euro (incl btw) net als de Cooper S versie?
yep even duur Remco, de side scuttles kosten € 75,-- en driving light zijn € 199,-- excl. montage.

gr.
floris
DJFD6
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 mei 2008, 11:42

Je kan de bevestigingsdopjes van de grill " heel" verwijderen door aan de achterzijde met een kleine kruiskopschroevedraaier het pennetje terug te drukken.

Zie voor een detailplaatje in mijn gallery
R56 Cooper Pepper Lightning Blue & Black Roof
Fozzie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Past S grille op gewone Cooper

24 mei 2008, 08:58

ziet er goed uit ik denk dat ik ook zo'n JCW grille ga bestellen. Is er ook een in combinatie met verstralers ?
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 mei 2008, 12:33

Eindelijk is m'n grill gemonteerd. de dealer had er geen zin in dus zelf maar even in 5 minuutjes gefixed.

edit: een hoop frustratie verwijderd :mad:

M'n MINI smoelt nu erg goed. foto's volgen nog, wacht nog op m'n JCW side scuttles
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jun 2008, 14:10

Hmm, ik heb een concrete vraag, ik lees tegenstrijdige berichten!

In dit topic lees ik dat een Cooper S grille out of the box op een Cooper D past. Niet op een gewone Cooper of One.
(Ik ga akkoord, op een aantal foto's zie ik inderdaad een verschil tussen de vormgeving van de hoeken op een Cooper en Cooper S)

Nu lees ik hier: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 4&start=39 dat dit toch niet past. Blijkbaar is de Diesel grille toch meer afgerond dan die JCW grille (die er uitziet als een S grille: http://www.newminiclub.nl/forum/about4265.html)

Concreet wil ik op mijn D een standaard S grille. Dus ik wil chromen omlijstingen, maar met een zwart rooster ipv 3 chromen latjes. Ik wil geen JCW rooster, want dat heeft een andere structuur dan wat er onderaan in de dieselbumper zit.

Wat heb ik nu nodig?

Kan ik als ik het goed begrijp een standaard S grille bestellen, en mijn eigen Dooper chromen onderstrip daarop klikken en dat geheel op mijn Dooper monteren?
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2008, 14:28

denk dat je de chroom surrounds van de cooper s zal moeten bestellen, de bovenste omlijsting zal passen maar de onderste zal je dan lichtjes moeten afronden in de hoeken
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jun 2008, 14:43

Gaat dat er niet verschrikkelijk uitzien, een afgeronde chromen strip?
Zou mijn huidige strip daar niet gewoon opklikken?

Terug naar “Exterieur”