Ik sta op het punt om 18inch Oz Racing Ultraleggera velgen te bestellen, maar omdat hier een best prijskaartje(€1600) aan hangt. Zou ik graag in 1x de goede velg willen bestellen. En aangezien ik er de ballen verstand van heb, hoop ik hier de juiste info te krijgen.
Tevens word mijn Mini JCW, 28 maart keramisch gecoat. Ik zou mijn nieuwe velgen (deze velgen dus) ook later nog heen kunnen brengen om als nog te laten coaten(bij de prijs inbegrepen) dat was geen probleem, maar ik doe het liever allemaal in 1 keer.
Heeft iemand toevallig dezelfde velgen onder zijn mini of weet iemand precies welke Et waarde, enz, enz je moet hebben?
Volgens de site kan het allemaal. Ik wou eerst 20inch of 19inch maar na wat discussies onder ander op de FB groep heb ik daar toch maar van afgezien.
Het gaat om deze velgen 18Inch

De eigenschappen van de velg

En real-life voorbeeld

Verder zou ik graag jullie mening/ervaring willen weten over wat voor band te kopen op deze velg. De velg zal alleen voorjaar en zomer begin herfst onder de auto zitten in de winter zal ik terug gaan naar mijn zwart gepoedercoat standaard 18inch velg met een winterband
Bij aanschaf zat er een Pirreli Cinturato P7 Runflats onder, inmiddels heb ik voor Pirelli P-zero runflat er onder laten leggen.
Ik vind beide een fijne band maar verder geen ervaring met een Michlin Pilot sport 4 of 5, Bridgestone, Goodyear
Ik blijf wel op Run flats rijden want ja geen reserve band he indien mogelijk op deze velg ander heb ik pech
Qua prijs scheelt het toch niet zoveel en dan wil ik het ook meteen goed hebben, zie hier onder een paar suggesties

Waarschijnlijk laat ik er toch een schroefset onder zetten terzijnertijd, maar ook daar heb ik geen verstand van. Heb wel een idee wat het is( een schokdemper ding waarbij de je de veer hoger of lager kan schroeven toch) maar wil wel normaal over drempel zonder dat mijn auto aanloop of schraapt met de demper over drempels. Maar omdat ik geen 19 of 20inch meer doe, denk ik dat ik bijna wel genoodzaakt ben om hem iets te verlagen.
Ook hier zijn suggesties tips en aanbevelingen van Harte Welkom...
Ik hoop jullie van voldoende info te hebben voorzien en ziet jullie reactie graag tegemoet...
Update: als ik Grox (de AI van X) moet geloven kan het en moet ik alleen naafringen van 75mm naar 66,6 er bij halen