18" OZ Racing Ultraleggera I.c.m band keuze, Schroefset suggesties

JimBoB
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

18" OZ Racing Ultraleggera I.c.m band keuze, Schroefset suggesties

09 apr 2025, 19:28

Hallo mede mini rijders

Ik sta op het punt om 18inch Oz Racing Ultraleggera velgen te bestellen, maar omdat hier een best prijskaartje(€1600) aan hangt. Zou ik graag in 1x de goede velg willen bestellen. En aangezien ik er de ballen verstand van heb, hoop ik hier de juiste info te krijgen.
Tevens word mijn Mini JCW, 28 maart keramisch gecoat. Ik zou mijn nieuwe velgen (deze velgen dus) ook later nog heen kunnen brengen om als nog te laten coaten(bij de prijs inbegrepen) dat was geen probleem, maar ik doe het liever allemaal in 1 keer.

Heeft iemand toevallig dezelfde velgen onder zijn mini of weet iemand precies welke Et waarde, enz, enz je moet hebben?
Volgens de site kan het allemaal. Ik wou eerst 20inch of 19inch maar na wat discussies onder ander op de FB groep heb ik daar toch maar van afgezien.

Het gaat om deze velgen 18Inch
Afbeelding

De eigenschappen van de velg
AfbeeldingAfbeelding

En real-life voorbeeld
Afbeelding

Verder zou ik graag jullie mening/ervaring willen weten over wat voor band te kopen op deze velg. De velg zal alleen voorjaar en zomer begin herfst onder de auto zitten in de winter zal ik terug gaan naar mijn zwart gepoedercoat standaard 18inch velg met een winterband

Bij aanschaf zat er een Pirreli Cinturato P7 Runflats onder, inmiddels heb ik voor Pirelli P-zero runflat er onder laten leggen.
Ik vind beide een fijne band maar verder geen ervaring met een Michlin Pilot sport 4 of 5, Bridgestone, Goodyear
Ik blijf wel op Run flats rijden want ja geen reserve band he indien mogelijk op deze velg ander heb ik pech
Qua prijs scheelt het toch niet zoveel en dan wil ik het ook meteen goed hebben, zie hier onder een paar suggesties
AfbeeldingAfbeelding

Waarschijnlijk laat ik er toch een schroefset onder zetten terzijnertijd, maar ook daar heb ik geen verstand van. Heb wel een idee wat het is( een schokdemper ding waarbij de je de veer hoger of lager kan schroeven toch) maar wil wel normaal over drempel zonder dat mijn auto aanloop of schraapt met de demper over drempels. Maar omdat ik geen 19 of 20inch meer doe, denk ik dat ik bijna wel genoodzaakt ben om hem iets te verlagen.

Ook hier zijn suggesties tips en aanbevelingen van Harte Welkom...

Ik hoop jullie van voldoende info te hebben voorzien en ziet jullie reactie graag tegemoet...

Update: als ik Grox (de AI van X) moet geloven kan het en moet ik alleen naafringen van 75mm naar 66,6 er bij halen
I'm a high-tech low-life a cutting-edge state-of-the-art bicoastal multi tasker and I can give you a gigabyte in a nano second |
MINI-MeerInhoudNietInbegrepen
JimBoB
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

Re: 18" OZ Racing Ultraleggera I.c.m band keuze, Schroefset suggesties

10 apr 2025, 17:11

Ik ben inmiddels over en weer aan het bellen/mailen met online-velgen.nl deze mensen zijn zo behulpzaam denken over al aan.
Dus die velgen en banden keuze gaat helemaal goed komen.

Ook heb ik contact met MINIspeed over een AST 5200 2-weg schroefset deze mensen zijn ook super behulpzaam en heb ook hier het volle vertrouwen hier dat dit goed gaat komen.
Dit topic is dus eigenlijk overbodig geworden.
Toch wou ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om dit door te lezen wan hij was toch 40x bekeken in 20 uur.

PS: @Admin Sry als ik reclame heb gemaakt was niet de intentie,U mag dit topic sluiten kan het zelf niet vinden of ik kan dat niet Thx
I'm a high-tech low-life a cutting-edge state-of-the-art bicoastal multi tasker and I can give you a gigabyte in a nano second |
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

10 apr 2025, 18:06

Als tip: Houdt er bij een schroefset ook rekening mee dat de stelringen soms ook nog wat extra breedte nodig hebben. Dat je dan de ET-waarde van de velg ook goed moet zijn zodat je voldoende ruimte overhoudt tussen bijvoorbeeld de band en stelringen. Je vraag/plannen zou ik ook zeker bij MINISpeed kenbaar maken, mogelijk hebben zij de combinatie al eens voorbij zien komen...
JimBoB
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

10 apr 2025, 18:33

Dank je voor de tip Robert
Tegen die tijd zitten de OZ velgen er al onder dus dat word een dingetje die MINISpeed uit mag zoeken
Ik heb net besloten dat er een Michelin Pilot Sport 5, 215/40R18 band op gaat komen, Runflat kan niet helaas.
Als de velgenboer ze binnen heeft ga ik heen om te passen.
Mochten ze niet dan kan hij ze omruilen van 7,5 x 18 ET50 naar een 8,0 x 18 ET45 dan komen ze wel 2cm verder naar buiten maar dat moet allemaal net kunnen
MINISpeed weet wat voor velg er onder komt nog niet de banden maat maar we weten ook nog niet 7.5 gaat passen ivm de remklauw
maar als het toch 8 word zal ik het zeker meteen even door mailen naar MINISpeed

Thanks again Robert
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

10 apr 2025, 23:06

JimBoB schreef:
10 apr 2025, 17:11
Ik ben inmiddels over en weer aan het bellen/mailen met online-velgen.nl deze mensen zijn zo behulpzaam denken over al aan.
Dus die velgen en banden keuze gaat helemaal goed komen.

Ook heb ik contact met MINIspeed over een AST 5200 2-weg schroefset deze mensen zijn ook super behulpzaam en heb ook hier het volle vertrouwen hier dat dit goed gaat komen.
Dit topic is dus eigenlijk overbodig geworden.
Toch wou ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om dit door te lezen wan hij was toch 40x bekeken in 20 uur.

PS: @Admin Sry als ik reclame heb gemaakt was niet de intentie,U mag dit topic sluiten kan het zelf niet vinden of ik kan dat niet Thx
Hoi JimBob, geen probleem voor het noemen van online-velgen.nl, MINIspeed is 1 van onze sponsoren dus dat is sowieso geen probleem.
Het forum is om elkaar te helpen en dan mag best een bedrijf genoemd worden die je uithelpt met je keuze voor velg/band. Als je nu in elke topic die je post Online-velgen.nl gaat lopen promoten is het een ander verhaal, in dit geval geen probleem.

Succes met je keuzes en zo te lezen wordt het een mooie combo met velgen en schroefset :icon_top:

Gr. Milco
JimBoB
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Nederland

10 apr 2025, 23:33

Okay duidelijk Schroefie

Dit topic mag wat mij betreft op slot of verwijderd worden

Terug naar “Exterieur”