R56 JCW houdt in na 5500 toeren

Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 10:39

Barracuda_82 schreef:Dat klinkt inderdaad als een turbo aan het eind van z'n latijn. Op mijn Impreza had ik een relatief kleine turbo die bij 6000rpm wel echt op was en je merkt dat ie dan vrij snel "in kakt". Het vermogen neemt dan binnen een paar honderd rpm af en dan is het tijd om te schakelen.

Het probleem wat ik omschrijf is echt meer een soort "fuel cut". Plots is het vermogen weg. Alsof je ineens je voet van het gas haalt, terwijl je vol gas rijdt.
Wat kan zijn is dat de motormangement de bov open zet waar door je ineens geen druk meer hebt of idd brandstof toevoer dicht gooit

Woon je btw in de buurt van Amsterdam?
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 10:41

Ik heb een open BOV en die blaast niet af als ie zo "af kapt", dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

En nee, ik woon in Brabant, helaas!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 12:10

Je woont in Oss zie ik..
Anders even bij BOX-INC kijken? Die zitten op de Euterpelaan/straat. Is bij het zwembad dat industrieterreintje.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 13:13

BMX schreef:Je woont in Oss zie ik..
Anders even bij BOX-INC kijken? Die zitten op de Euterpelaan/straat. Is bij het zwembad dat industrieterreintje.
Ja, die ken ik, daar ben ik laatst geweest om een praatje te maken en een prijs op te vragen voor het vervangen van de distributie. Tegenwoordig zitten ze in de Rossinistraat. Da's de parallelweg áchter de Euterpelaan. In zijn vorige pand zit tegenwoordig een zonnebank-salon (of hoe je dat ook noemt). Toevallig zit mijn sportschool daar naast (net als alle andere sportscholen in Oss) en viel het me een tijd geleden al op dat er geen BOX-INC meer op het pand staat.

Maar goed, zij zijn wel een stuk duurder met het vervangen dan bijvoorbeeld Beek.

Kom jij ook hier uit de buurt?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 13:26

Ik kom uit Grave en werk in Oss (bij de BAS).

Het pand er achter was ook al van hun. Ze hadden het merkloze en BOX-INC gescheiden gehouden, denk ik toch te duur (geworden)?

Beek werkt heel veel aan Mini's. Dat scheelt gewoon een hoop kennis en kunde, daarmee ook tijd.
Is het verschil groot genoeg om heen en weer te rijden?
Ik haal mn onderdelen meestal bij hem. Al ga ik nu vaak naar de dealer in Uden, die doen ook ineens lief tegen me :P
Onderhoud en reparaties doe ik over t algemeen zelf.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 13:29

Bij beek kost het ongeveer 500 euro, bij BOX-INC kost het 750 euro. Voor die 250 euro kan ik wel op-en-neer naar Den Haag :)

En BAS ken ik wel, daar kom ik elke dag minimaal twee keer langs gereden, als ik niet weer eens een omweg naar huis neem. Sinds ik de Mini heb komt dat regelmatig voor :D
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 13:32

Mijne staat eigenlijk altijd vooraan bij binnenkomt, schijnt nogal op te vallen met de velgen :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

18 feb 2015, 13:34

BMX schreef:Mijne staat eigenlijk altijd vooraan bij binnenkomt, schijnt nogal op te vallen met de velgen :mrgreen:
Ik ga er eens op letten de komende dagen :)
R55S
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:40

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

22 feb 2015, 00:48

Ik kom zelf uit Rdam eo, heb Klaas v Beek racing al gesproken. Denk dat ik maar een keer langswip om het een en ander te laten checken... Hoop dat het niet al te ernstig is :-S
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

22 feb 2015, 08:17

Bougies zijn op. Haal een setje verse.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oss
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 jan 2015, 07:25

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

22 feb 2015, 13:03

Ik heb het probleem van het inhouden gevonden! Zoals ik al dacht was het iets in het inlaattraject. En ik had al een vermoeden dat het pas was nadat ik de open BOV ingebouwd had.

Blijkbaar is de rubber ring die op de turbo schuift, tussen de turbo en de inlaatbuis, gescheurd. En omdat ik die niet precies recht terug gezet hebt zoog ie daar valse lucht aan.

De auto trekt nu lekker door en is ineens een stuk sneller. Nice :D

Hier is duidelijk de scheur te zien:
Afbeelding

En zo heb ik het provisorisch opgelost, zodat ik nu op zoek kan naar een nieuwe ring:

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

22 feb 2015, 17:40

Lekker bezig maestro! :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

23 feb 2015, 07:53

Goed bezig!

Maar heb jij dan N18 met een MAF?

Want mijn inlaatbuis is er weleens af gegleden en dan merk ik niets. Want ik heb alleen een filter aan t eind van mn inlaat :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

23 feb 2015, 08:08

jcw heeft t/m 2012 nog een n14 blok ;)
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: R56 JCW houdt in na 5500 toeren

23 feb 2015, 08:09

OK!
Maar wel een MAF dus.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”