Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 nov 2010, 17:10

Myjector schreef:Als je van het begin af met een hoge kwaliteits brandstof rijd (V-power; excelium etc...) Zou je weinig tot geen vervuiling mogen hebben. lagere RON's en minder kwalitatieve merken kunnen dit wel veroorzaken.
Dus een kleppen reiniger gebruiken (tunap 137 of 133) en daarna goede brandstof tanken zou een oplossing kunnen bieden.
Die zgn. kwaliteitsbrandstof is dus onzin, zoals afgelopen maandag aangetoond in het programma Kassa (en zoals ik al vaker aangaf :wink: ). De enige reden om nog Ultimate te tanken is het octaangetal, maar ik geloof dat je in NL ook nog 98 kan krijgen bij de Tango/Q8. Ga ik morgen even navragen bij een Q8-collega (Tango = Q8).

Kwaliteit van de brandstof is ons land al zo hoog, daar hoef je echt geen zgn. "premium-brandstof" voor te tanken.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13493
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

25 nov 2010, 01:12

Mensen, bij directe injectie zoals bij de R56 gaat de benzine niet langs de inlaat-kleppen.
De additieven in een premium benzine krijgen dus niet de kans de inlaatkanalen en kleppen schoon te maken (als ze dat al zouden doen).
Afgezien van het octaangetal bij getunede motoren dus sowieso onzin bij de R56.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

09 jan 2011, 11:22

Ik ben hier eens meer over aan het lezen op het NorthAmericanMotoring forum. Tenzij het uitlaatgas systeem in Amerika anders werkt lees je daar echt bizarre verhalen van aanslag op de kleppen.

Daar vond ik onderstaand filmpjes over het gebruik van Seafoam.



Ik weet niet of de kwaliteit van benzine en de aanslag in de US erger is? Maar wat deze mini na het gebruik van SeaFoam uit zijn uitlaat braakt vind ik wel heftig!

Wellicht eens aan Beek vragen wat zij ervan vinden? Ik wil binnenkort toch wat bestellen dan vraag ik het meteen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

09 jan 2011, 13:35

Is dat gezond voor de motor? Hij doet toch maar raar na het toevoegen van die vloeistof...
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

09 jan 2011, 17:51

Gevoelsmatig lijkt het mij ook erg pijnlijk om te doen met je auto. Al lees ik wel super positieve reviews van mensen die het gedaan hebben. Motor loopt soepeler en maakt makkelijker toeren.

Al denk ik ook dat er een groot stuk placebo effect in zit. Het voelt misschien allemaal beter, maar misschien heeft het niets gedaan.
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

10 jan 2011, 09:23

Vergeet niet dat de ze in USA met ron 91 rondrijden
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Praag
Berichten: 3307
Lid geworden op: 21 feb 2007, 19:15

10 jan 2011, 11:12

Je moet voor de gein eens een Audi motor van binnen bekijken... :(

Let maar eens op de servicebeurt overzichten daar staat altijd motorreiniging of zo op... Dat is exact het weghalen van die zooi.

De verhalen van R8's of RS5'en die veel minder PK leveren dan standaard zijn overal bekend. Gewoon zeer matig dit.

MR
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

20 jan 2011, 12:19

Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13493
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 mei 2011, 00:29

Seafoam schijnt te helpen (zoals thavipah al schreef):







Of een traktor kopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 mei 2011, 08:55

Ook bij Alfa hebben ze daar problemen mee, dat gaat gepaard met vermogensverlies en olieverbruik:

Afbeelding
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 mei 2011, 09:44

bij mij hadden ze ook van die handel erin gespoten bij Beek maar rookte helemaal niet :roll:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 mei 2011, 10:04

Dan had je waarschijnijk geen roetaanslag :P :P

In het geval van de Alfa's werd vaak gesteld, dat wanneer je de motor vaak genoeg flink liet werken, dus lekker doortrekken tot het rode gedeelte van de toerenteller, de roetaanslag veel minder was. Maar ja, dat geeft bij de Sjes weer olie koelingsproblemen :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

27 mei 2011, 10:06

gewoon ff hard trappen en dan weer ff af laten koelen :mrgreen:
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

27 mei 2011, 15:18

In dat geval hoef ik me nergens zorgen in te maken, dat ding ziet er wsl uit als nieuw dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

27 mei 2011, 15:45

:mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”