Vreemd voorval

De 2e generatie vanaf 2006
swiebertje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vreemd voorval

09 mar 2010, 19:43

Hoi,

Vanmiddag had ik me toch iets raars. Ik kwam terug op de parkeerplaats uit m'n werk, stonden beide ramen helemaal open :? De deur zat ook niet op slot terwijl ik de deur wel op slot had gedaan als ik het me goed herinner.
Toen ik de motor startte zag ik ook dat een bepaald waarschuwingslampje ineens niet meer brandde, dit terwijl deze al een aantal dagen aanstond http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16917

Dus ik kan me nu 2 oorzaken bedenken;
1. M'n deur zat niet op slot en een of andere grapjas heeft m'n ramen open gezet
2. De boordcomputer is helemaal van het pad af

Zou dit een technisch probleem kunnen zijn?
GreyCooperS
Forum Junky

09 mar 2010, 19:49

ik heb elders op het forum al eens een topic gezien waar meer mensen last hadden van deze symptomen...ff de zoek functie gebruiken..weet zo snel niet waar ze staan...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2010, 20:33

Volgens mij is oorzaak 1 niet mogelijk. Ik dacht dat de ramen alleen naar beneden kunnen als de sleutel erin zit.

Meest voor de hand liggende oorzaak lijkt me dat op de sleutel van jouw MINI de functie is ingesteld waarbij de ramen open gaan als je de knop voor het openen van de auto een tijdje ingedrukt houdt (comfort openen). Dan zou het goed kunnen dat je per ongeluk in je broekzak of tas deze knop hebt ingedrukt. Kijk maar eens in deze topics, dit komt inderdaad meer voor:

http://www.newminiclub.nl/forum/about570.html
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=15675

Probeer maar eens of deze functie inderdaad is ingesteld bij jouw MINI, dan weet je het (bijna) zeker. Je kan deze functie trouwens uit laten schakelen door de dealer.
Afbeelding
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 mar 2010, 20:49

Op een R56 wel, als je de open knop op de sleutel ingedrukt houdt dan gaan de ramen open.
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2010, 21:00

Heb dit een tijd geleden voorgehad.

Mijn ramen stonden soms open als ik terug aan mijn auto kwam. Soms bijna helemaal, soms amper.
Mijn panodak niet, dus het gedoe met het comfort openen was niet van toepassing! (pano dak gaat namelijk eerst open)

Ze hebben hiervoor eerst bij de dealer mijn soft geupdate ofzoiets (in ieder geval iets softwarematig gedaan) en achteraf, want het was niet weg, hebben ze een module vervangen. Ik heb er nu geen last meer van..

Met zo'n dingen zou ik gewoon recht naar de dealer gaan :)
Kiwi_Kevin
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 mar 2010, 09:01

Bij ons gaan de ramen eerst open en daarna het pano dak op kantel stand...
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 mar 2010, 09:27

van mijn r56 dooper gaat het panodakje ook pas open als de ramen helemaal beneden zijn. en meer dan de kantelstand komt er ook niet uit via de remote.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2010, 09:28

IK heb dit 1 keer gehad. Het alarm ging kort af en daarna stonden beide zijramen een stukje open en het schuifdak een stukje gekanteld. Is inmiddels meer dan een jaar geleden. Niks aan laten doen en nooit meer last van gehad.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 mar 2010, 10:34

Als je de auto weer sluit met de ramen open, en er vliegt een vlieg door je interieur, dan gaat het alarm ook af, heb ik al een paar keer voorgehad.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2010, 14:58

crossbytje schreef:van mijn r56 dooper gaat het panodakje ook pas open als de ramen helemaal beneden zijn. en meer dan de kantelstand komt er ook niet uit via de remote.
:lol:

Kan zijn, ik dacht dat het omgekeerd was 8)
Gebruik dat zo goed als nooit.. :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2010, 15:33

Ivo schreef:Volgens mij is oorzaak 1 niet mogelijk. Ik dacht dat de ramen alleen naar beneden kunnen als de sleutel erin zit.

Meest voor de hand liggende oorzaak lijkt me dat op de sleutel van jouw MINI de functie is ingesteld waarbij de ramen open gaan als je de knop voor het openen van de auto een tijdje ingedrukt houdt (comfort openen). Dan zou het goed kunnen dat je per ongeluk in je broekzak of tas deze knop hebt ingedrukt. Kijk maar eens in deze topics, dit komt inderdaad meer voor:

http://www.newminiclub.nl/forum/about570.html
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=15675

Probeer maar eens of deze functie inderdaad is ingesteld bij jouw MINI, dan weet je het (bijna) zeker. Je kan deze functie trouwens uit laten schakelen door de dealer.
Inderdaad Ivo, bij de sleutel van vorige generatie kon je weleens het knopje op de sleutel ingedrukt houden. De sleutel (voor zover je van een sleutel kunt spreken) van de mkII is een rond kastje waarbij het openen knopje minder makkelijk per ongeluk langdurig ingehouden kan worden.

Zou auto zeker even laten uitlezen bij dealer!
swiebertje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 jul 2010, 19:55

Heb het probleem laten nakijken en het bleek dat er een slot kapot was :?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”