GP velgen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
mikeman
Nieuw Lid
Nieuw Lid

GP velgen

20 jan 2009, 21:38

Hallo allemaal, ik heb voor onder mijn mini gp velgen. Nu krijg ik daar een probleem mee.
Op de verchroomde rand krijg ik allemaal witte vlekjes, het lijken wel kleine kleur verschietingen. Verder ook niet te voelen. Ik heb de velgen al voor de winterperiode gewisseld voor een set die ik ook nog had. Dus aan de pekel kan het niet liggen. Maar het wordt wel steeds erger. En het probleem ontstond al in oktober. Ik heb ze altijd goed onderhouden. Wie kan mij vertellen hoe dat komt? Of hoe ik er een oplossing voor kan vinden. Nieuw chroom laagje erop ofzow??

Alvast bedankt
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2009, 21:45

Dit is een soort oxidatie ofzo. Andere velgen met een chromen rand hebben die vlekjes en blaasjes ook. Hier kun je volgens mij weinig aan doen....
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 jan 2009, 22:31

Heeft volgens mij gewoon te maken met de kwaliteit van de velgen.
Chinesen brol "all over the place" tegenwoordig!
Voor 6 à 700 euro bieden ze tegenwoordig velgen banden en alles aan...
vrees dat er ni veel aan te doen is
jessescps
Be Mini
Be Mini

21 jan 2009, 00:21

hoi heb ook gp velgen gekocht met oxidatieschade
heb de vernislaag er afgeschuurd
en ben ze nu opnieuw aan het polijsten ( veel werk )
en ga ze dan in het wit spuiten
behalve het gepollijste dan eeh en dan weer in de blanke lak
er zijn ook bedrijven die ze opnieuw afdraaien en weer netjes in de lak
zetten kost geloof ik 75 euro per velg , hier op de forum heeft iemand dat al gedaan ( weet niet 123 meer wie dat was )

maar de kans op oxidatie is best groot ivm kleine beschadiging op de vernis laag , daar komt dan water en troep tussen en gaat oxideren
ben benieuwd hoelang ze van mij mooi blijven misschien ligt het wel aan hoe goed de vernis laag is

gr jesse
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Oxidatie

22 jan 2009, 00:16

Same here.. :? Eerst heel veel moeite gedaan,toen had ik daardoor geen zin meer.
FF opschuren,primer en mat zwart.In twee uur klaar.
Afbeelding
Afbeelding
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2009, 11:27

word denk ik echt polijsten en een laagje blank er over...
mikkie23
Be Mini
Be Mini

12 feb 2009, 23:24

WoK schreef:word denk ik echt polijsten en een laagje blank er over...
Volgens mij komt het juist door de blanke lak. die hecht niet goed en gaat los laten dan zul je die witte plekjes gaan zien.
wat ik heb gehoord is polijsten en geen blankje lak, en eens in de zoveel tijd weer met polijst spul behandelen.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

13 feb 2009, 11:24

Met polijsten poets je de beschermlaag van je aluminium, hierdoor glimt het, maar is het ook gevoelig voor oxidering. Dit zijn de plekken die je ziet.

Na het polijsten kan je daarom blanke lak erover heen spuiten, echter verminderd dat de natuurlijke glans van het gepolijste. Hoe meer laklaagjes, hoe minder kans op deze plekken. Steentjes etc kunnen namelijk putjes maken in je (dunne) laklaag, wat een bron van oxidatie weer kan vormen omdat dat deel dan weer onbeschermd is.

Het is imo het beste om niet te lakken (is mooier). Oxidering kan je toch niet geheel voorkomen. Gepolijste velgen zijn daarom voor de echte liefhebbers. Beetje net als Alfa's.

Om je een indicatie te geven: ik had mijn (orginele MINI) velgen destijds bij een bedrijf laten polijsten voor iets van 75 ekkies. 100 euro per velg is heel normaal. BMW wilde het uitbesteden voor ca 130 euro/velg.

Terug naar “MINI-talk”