Hallo allemaal, ik heb voor onder mijn mini gp velgen. Nu krijg ik daar een probleem mee.
Op de verchroomde rand krijg ik allemaal witte vlekjes, het lijken wel kleine kleur verschietingen. Verder ook niet te voelen. Ik heb de velgen al voor de winterperiode gewisseld voor een set die ik ook nog had. Dus aan de pekel kan het niet liggen. Maar het wordt wel steeds erger. En het probleem ontstond al in oktober. Ik heb ze altijd goed onderhouden. Wie kan mij vertellen hoe dat komt? Of hoe ik er een oplossing voor kan vinden. Nieuw chroom laagje erop ofzow??
Alvast bedankt
GP velgen
- jessescps
- Be Mini
Bericht
hoi heb ook gp velgen gekocht met oxidatieschade
heb de vernislaag er afgeschuurd
en ben ze nu opnieuw aan het polijsten ( veel werk )
en ga ze dan in het wit spuiten
behalve het gepollijste dan eeh en dan weer in de blanke lak
er zijn ook bedrijven die ze opnieuw afdraaien en weer netjes in de lak
zetten kost geloof ik 75 euro per velg , hier op de forum heeft iemand dat al gedaan ( weet niet 123 meer wie dat was )
maar de kans op oxidatie is best groot ivm kleine beschadiging op de vernis laag , daar komt dan water en troep tussen en gaat oxideren
ben benieuwd hoelang ze van mij mooi blijven misschien ligt het wel aan hoe goed de vernis laag is
gr jesse
heb de vernislaag er afgeschuurd
en ben ze nu opnieuw aan het polijsten ( veel werk )
en ga ze dan in het wit spuiten
behalve het gepollijste dan eeh en dan weer in de blanke lak
er zijn ook bedrijven die ze opnieuw afdraaien en weer netjes in de lak
zetten kost geloof ik 75 euro per velg , hier op de forum heeft iemand dat al gedaan ( weet niet 123 meer wie dat was )
maar de kans op oxidatie is best groot ivm kleine beschadiging op de vernis laag , daar komt dan water en troep tussen en gaat oxideren
ben benieuwd hoelang ze van mij mooi blijven misschien ligt het wel aan hoe goed de vernis laag is
gr jesse
- mikkie23
- Be Mini
Bericht
wat ik heb gehoord is polijsten en geen blankje lak, en eens in de zoveel tijd weer met polijst spul behandelen.
Volgens mij komt het juist door de blanke lak. die hecht niet goed en gaat los laten dan zul je die witte plekjes gaan zien.WoK schreef:word denk ik echt polijsten en een laagje blank er over...
wat ik heb gehoord is polijsten en geen blankje lak, en eens in de zoveel tijd weer met polijst spul behandelen.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Met polijsten poets je de beschermlaag van je aluminium, hierdoor glimt het, maar is het ook gevoelig voor oxidering. Dit zijn de plekken die je ziet.
Na het polijsten kan je daarom blanke lak erover heen spuiten, echter verminderd dat de natuurlijke glans van het gepolijste. Hoe meer laklaagjes, hoe minder kans op deze plekken. Steentjes etc kunnen namelijk putjes maken in je (dunne) laklaag, wat een bron van oxidatie weer kan vormen omdat dat deel dan weer onbeschermd is.
Het is imo het beste om niet te lakken (is mooier). Oxidering kan je toch niet geheel voorkomen. Gepolijste velgen zijn daarom voor de echte liefhebbers. Beetje net als Alfa's.
Om je een indicatie te geven: ik had mijn (orginele MINI) velgen destijds bij een bedrijf laten polijsten voor iets van 75 ekkies. 100 euro per velg is heel normaal. BMW wilde het uitbesteden voor ca 130 euro/velg.
Na het polijsten kan je daarom blanke lak erover heen spuiten, echter verminderd dat de natuurlijke glans van het gepolijste. Hoe meer laklaagjes, hoe minder kans op deze plekken. Steentjes etc kunnen namelijk putjes maken in je (dunne) laklaag, wat een bron van oxidatie weer kan vormen omdat dat deel dan weer onbeschermd is.
Het is imo het beste om niet te lakken (is mooier). Oxidering kan je toch niet geheel voorkomen. Gepolijste velgen zijn daarom voor de echte liefhebbers. Beetje net als Alfa's.
Om je een indicatie te geven: ik had mijn (orginele MINI) velgen destijds bij een bedrijf laten polijsten voor iets van 75 ekkies. 100 euro per velg is heel normaal. BMW wilde het uitbesteden voor ca 130 euro/velg.
Onze sponsors