MCC gebreken na 2mnd

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

MCC gebreken na 2mnd

02 jul 2006, 10:26

Even een vraag. Ik rijd nu twee maanden met nog steeds een vette grijns (shakeit) (shakeit) in m'n cabrioletje maar een paar dingen storen me een beetje. Klapperende gordels tegen deurstijlen. Deur rechterportier wijkt ong 1 cm zal opnieuw gehangen moeten worden. De radio valt steeds weg. Dat laatste is dat te verhelpen? Hebben jullie soortgelijke dingen.
Zal eens met van Laarhoven bellen voor een afspraak. Tussen haakjes een prima dealer. Ja hoe gaat dat eigenlijk? Krijg je dan een een" leen-Mini "mee?
Yvon
Wingman
Contacteer:

02 jul 2006, 10:42

Dat wegvallen van de radio klinkt bekend, volgens mij heeft ons Benno (ook PW Cabrio 8) ) ook gehad. Als ik me niet vergis is zijn antennekabel vervangen.

leenmini, mijn ervaring is dat bij reparaties die langer dan 3 uur duren ze een auto kan 'claimen' mijn dealer doet altijd hun best om een mini mee te geven :mrgreen:

Ohja, nog nooit een dubbeltje betaald voor een leenmini 8)
Afbeelding

02 jul 2006, 10:45

Bedankt Sleefje, ik neem het mee bij maken van mijn afspraak. :)(
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 10:50

nergens last van..gordels moet je om doen dan kunnen ze ook niet klapperen :wink:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 10:55

Hans schreef:nergens last van..gordels moet je om doen dan kunnen ze ook niet klapperen :wink:
Ook als je alleen rijdt moet je gewoon alle 4 omdoen :mrgreen:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

02 jul 2006, 11:25

Ik doe de gordel van de passagierszijde altijd om de verticale zijsteun van de stoel (bij een halfleren interieur rust de gordel dan op het leren gedeelte). Het is dan binnen handbereik als er een passagier gaat zitten en als ik alleen ben klappert het niet. Achtergordels stop ik tussen de banken en zijwanden.

Afbeelding
voor de duidelijkheid :)
Laatst gewijzigd door FunkyRAT op 02 jul 2006, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

02 jul 2006, 11:31

Hans schreef:nergens last van..gordels moet je om doen dan kunnen ze ook niet klapperen :wink:
Snugger hoor. :hi Ik rijd vaak alleen. Maar bedankt voor de tip. Ik heb nog wel ergens een grote oude knuffelbeer, Minipetje op en in de gordels.
:lachuh :lachuh :lachuh :lachuh
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

02 jul 2006, 11:35

FunkyRAT schreef:Ik doe de gordel van de passagierszijde altijd om de verticale zijsteun van de stoel (bij een halfleren interieur rust de gordel dan op het leren gedeelte). Het is dan binnen handbereik als er een passagier gaat zitten en als ik alleen ben klappert het niet. Achtergordels stop ik tussen de banken en zijwanden.

:-)) :-)) Dit is een goeie bedankt.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 11:38

Een leenmini meekrijgen is niet altijd vanzelfsprekend. Inderdaad pas vanaf reparaties of beurten die langer dan 3 uur duren en sommige dealers vragen een kleine vergoeding voor vervangend vervoer.
Het is ook niet gezegd dat je een MINI meekrijgt als vervangend vervoer. Soms is het een (dikke) BMW. (achteraf geniet je dan weer extra van je MINI)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: MCC gebreken na 2mnd

02 jul 2006, 18:25

Marjon schreef:Even een vraag. Ik rijd nu twee maanden met nog steeds een vette grijns (shakeit) (shakeit) in m'n cabrioletje maar een paar dingen storen me een beetje. Klapperende gordels tegen deurstijlen. Deur rechterportier wijkt ong 1 cm zal opnieuw gehangen moeten worden. De radio valt steeds weg. Dat laatste is dat te verhelpen? Hebben jullie soortgelijke dingen.
Zal eens met van Laarhoven bellen voor een afspraak. Tussen haakjes een prima dealer. Ja hoe gaat dat eigenlijk? Krijg je dan een een" leen-Mini "mee?
Klapperende gordels heb ik ook, maar door tips van FunkyRat geen last meer mee. Op de achterbank staan 2 kinderzitjes, als de kids niet meerijden en de kap is open, moet ik mezelf aanleren de gordels toch vast te doen. Bij de wat hogere snelheden dreigen de zitjes uit de MINI gezogen te worden.

Radio: Heb nu een nieuwe radio maar het probleem is niet verholpen. Aneteenkabel heeft voldoende ontvangst vlgns de dealer. Probeer je RDS uit te zetten en als het dan niet meer voorkomt, heb je hetzelfde probleem als ik. Daar kunnen de dealers dan ook weer van elkaar leren :wink:

Morgen krijg ik een nieuwe antennekabel, en ook twee nieuwe achterruiten omdat de cabriokap krassen heeft gemaakt in het glas.

Keep U posted (ben benieuwd wat ik morgen meekrijg voor auto en of er kosten daarvoor berekend worden?)

Ciao
wickedwendy
Enthousiast
Enthousiast

02 jul 2006, 20:36

Ik weet al wat ik morgen meekrijg naar werk.... de kl*tebus van Benno. Hobbelbak, stinkding, achterlijk vervoersmiddel,etc.
Maar goed beter dan het openbaar vervoer, zeker omdat ik een afspraak buiten het project heb. Het 8) imago is weg van Wickedwendy en das balen.

beter een goede amigo dan een slecht imago
Afbeelding
If things don't go right....go left!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2006, 21:39

Er staan wel hele goede stickers op de achterruiten van die bus :)

Met dit weer niet met de bakfiets?? :shock:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

03 jul 2006, 09:37

wickedwendy schreef:Ik weet al wat ik morgen meekrijg naar werk.... de kl*tebus van Benno. Hobbelbak, stinkding, achterlijk vervoersmiddel,etc.
Maar goed beter dan het openbaar vervoer, zeker omdat ik een afspraak buiten het project heb. Het 8) imago is weg van Wickedwendy en das balen.

beter een goede amigo dan een slecht imago
Er zit zit toch wel een airco in dat blik of ben je straks half gecremeerd met deze temp :zon :O .

He joh je gaat gewoon incognito, Bourka of zo. Enne straks staat juliie beauty weer piccobello voor de deur :)) :))
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

Re: MCC gebreken na 2mnd

03 jul 2006, 09:48

mini7benno schreef:
Keep U posted (ben benieuwd wat ik morgen meekrijg voor auto en of er kosten daarvoor berekend worden?)

Ciao
Hoi Benno dat is toevallig. Ik zal de RDS er eens afgooien. Wie weet.

Dat irritante gerammel vd gordels is passé. dankzij FunkyRat. Gouden tip.

Ga straks een afspraak maken voor dat portier etc. Ik zal ook eens kijken naar het achterraam. Wie weet heeft dezelfde robot daar in Oxford,met een slok op, aan onze Cabrio's zitten klungelen. :lachuh :lachuh

Ik hoor het wel.
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

04 jul 2006, 00:22

Arjan schreef:Soms is het een (dikke) BMW. (achteraf geniet je dan weer extra van je MINI)
OT: onlangs een dikke 520d meegekregen tijdens onderhoud van de MINI. Moet je dringend ook eens regelen, zul je misschien nog gaan twijfelen ...
Dik OK hoor, behalve de prijs :()
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”