[web]http://www.nu.nl/binnenland/2159644/rui ... rsles.html[/web]
Ik denk dat dat wat genuanceerder ligt...De politie heeft sinds oktober 2008 inmiddels ruim 1100 automobilisten en motorrijders met een gevaarlijke rijstijl naar een gedragscursus gestuurd.
ken wel een paar... ik zal voorzichtig zijn... 65+'ers die in aanmerking komen.Wegenverkeerswet 1994
Hoofdstuk VI. Rijvaardigheid en rijbevoegdheid
§ 9. Maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid
Artikel 1301.
Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden de feiten en omstandigheden aangewezen die aan het vermoeden ten grondslag dienen te liggen en worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.
Het gaat mij er ook niet om dat de middelste baan bestuurder geen gevaar is, maar die is wel de oorzaak van rechts inhalen, toeteren, gevaarlijke maneuvres en andere irritatie waardoor andere automobilisten zich als idioten gaan gedragen.. Daarbij komt dan vaak dat die middelste baan bestuurder zich daar weer aan gaat irriteren en acties terug gaat uitvoeren..@mr schreef:Het gaat om degenen die zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Zoals:
1. hardrijders boven de invorderings-grens
2. Gevaarlijke bumper-klevers
3. Artikel 5 gevalletjes
4. Halve zolen die veel te hard rijden langs wegwerkers
Prima initiatief wat mij aangaat. De drie genoemde categorieën zijn wel de genen die een gevaar voor zichzelf, en nog belangrijker, voor anderen vormen.
En die middelste baan bestuurder.. die is wellicht hinderlijk, maar brengt niemand in gevaar.
Ar.
Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.
mee eens, opvallend is dat duitser over het algemeen het gedrag van de nederlander overnemen zodra ze in nederland rijden..Mini Poeper schreef:Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.![]()
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
Ik had gisteren anders nogMini Poeper schreef:Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.![]()
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
Onze sponsors