[web]http://www.nu.nl/binnenland/2159644/rui ... rsles.html[/web]
Asomobilisten
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Alleen de titel al... 
Ik denk dat dat wat genuanceerder ligt...De politie heeft sinds oktober 2008 inmiddels ruim 1100 automobilisten en motorrijders met een gevaarlijke rijstijl naar een gedragscursus gestuurd.
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
(nog) niet gehad...
had hier wel al van gehoord, maar vind persoonlijk dat ze niet alleen mensen moeten sturen uit de categorien Jong, Boos en Hard-rijders..
Er zijn nog zat andere gevaren op de weg
Denk aan al die dwazen die op de middelste baan rijden zonder andere voertuigen om zich heen (onnodig links???) die lijken amper door te hebben waar of dat ze rijden..
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer.. Die komen met een waarschuwing weg..
had hier wel al van gehoord, maar vind persoonlijk dat ze niet alleen mensen moeten sturen uit de categorien Jong, Boos en Hard-rijders..
Er zijn nog zat andere gevaren op de weg
Denk aan al die dwazen die op de middelste baan rijden zonder andere voertuigen om zich heen (onnodig links???) die lijken amper door te hebben waar of dat ze rijden..
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer.. Die komen met een waarschuwing weg..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- @mr
- Bijna verslaafd

- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Het gaat om degenen die zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Zoals:
1. hardrijders boven de invorderings-grens
2. Gevaarlijke bumper-klevers
3. Artikel 5 gevalletjes
4. Halve zolen die veel te hard rijden langs wegwerkers
Prima initiatief wat mij aangaat. De drie genoemde categorieën zijn wel de genen die een gevaar voor zichzelf, en nog belangrijker, voor anderen vormen.
En die middelste baan bestuurder.. die is wellicht hinderlijk, maar brengt niemand in gevaar.
Ar.
Zoals:
1. hardrijders boven de invorderings-grens
2. Gevaarlijke bumper-klevers
3. Artikel 5 gevalletjes
4. Halve zolen die veel te hard rijden langs wegwerkers
Prima initiatief wat mij aangaat. De drie genoemde categorieën zijn wel de genen die een gevaar voor zichzelf, en nog belangrijker, voor anderen vormen.
En die middelste baan bestuurder.. die is wellicht hinderlijk, maar brengt niemand in gevaar.
Ar.
- Aldwin
- 4 op een rij!

- Locatie: een brabo
Bericht
eens WJHoogduin en er is ook nog een andere maatregel, daar zou ook eens beter gebruik van moeten worden gemaakt.
ken wel een paar... ik zal voorzichtig zijn... 65+'ers die in aanmerking komen.Wegenverkeerswet 1994
Hoofdstuk VI. Rijvaardigheid en rijbevoegdheid
§ 9. Maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid
Artikel 1301.
Indien bij de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen personen een vermoeden bestaat dat de houder van een rijbewijs niet langer beschikt over de rijvaardigheid dan wel over de lichamelijke of geestelijke geschiktheid, vereist voor het besturen van een of meer categorieën van motorrijtuigen waarvoor dat rijbewijs is afgegeven, doen zij daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk mededeling aan het CBR onder vermelding van de feiten en omstandigheden die aan het vermoeden ten grondslag liggen. Bij ministeriële regeling worden de feiten en omstandigheden aangewezen die aan het vermoeden ten grondslag dienen te liggen en worden ter zake van de uitoefening van deze bevoegdheid nadere regels vastgesteld.
- @mr
- Bijna verslaafd

- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
Ik ben bang dat naleving van die maatregel echt niet alleen de 65+ categorie zal raken.
de categorieën waren trouwens niet "Jong en Boos en Hardrijdend", maar "Jong OF Boos OF Hardrijdend".
Helaas is iedere maandag het resultaat van de eerste en laatste categorie te lezen die het nooit meer zullen schoppen tot de andere categorie.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen jonge bestuurders. In tegendeel. Ik heb wel een probleem met degenen die de weg als hum domein behouwen en alles wat een behouden rijstijl heeft als irritant zien.
Ik ben bang dat naleving van die maatregel echt niet alleen de 65+ categorie zal raken.
de categorieën waren trouwens niet "Jong en Boos en Hardrijdend", maar "Jong OF Boos OF Hardrijdend".
Helaas is iedere maandag het resultaat van de eerste en laatste categorie te lezen die het nooit meer zullen schoppen tot de andere categorie.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen jonge bestuurders. In tegendeel. Ik heb wel een probleem met degenen die de weg als hum domein behouwen en alles wat een behouden rijstijl heeft als irritant zien.
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
Lekkere actie dan.. Wat een knoert!
Alles behalve slim natuurlijk maar hierdoor krijg je al die gevaarlijke situaties en ongelukken..
Mijn inziens moet nederlnd zich een wat meer op de oorzaak gaan focussen inn plaats van het gevolg..
Neem de oorzaak weg en het gevolg blijft uit..
Het gaat mij er ook niet om dat de middelste baan bestuurder geen gevaar is, maar die is wel de oorzaak van rechts inhalen, toeteren, gevaarlijke maneuvres en andere irritatie waardoor andere automobilisten zich als idioten gaan gedragen.. Daarbij komt dan vaak dat die middelste baan bestuurder zich daar weer aan gaat irriteren en acties terug gaat uitvoeren..@mr schreef:Het gaat om degenen die zichzelf en anderen in gevaar brengen.
Zoals:
1. hardrijders boven de invorderings-grens
2. Gevaarlijke bumper-klevers
3. Artikel 5 gevalletjes
4. Halve zolen die veel te hard rijden langs wegwerkers
Prima initiatief wat mij aangaat. De drie genoemde categorieën zijn wel de genen die een gevaar voor zichzelf, en nog belangrijker, voor anderen vormen.
En die middelste baan bestuurder.. die is wellicht hinderlijk, maar brengt niemand in gevaar.
Ar.
Alles behalve slim natuurlijk maar hierdoor krijg je al die gevaarlijke situaties en ongelukken..
Mijn inziens moet nederlnd zich een wat meer op de oorzaak gaan focussen inn plaats van het gevolg..
Neem de oorzaak weg en het gevolg blijft uit..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
in Duitseland gaan ze netjes voor je aan de kant als je aan komt zeilen, maar zodra een duitser in nederland rijd is het gedaan met zulke maneuvres..
mee eens, opvallend is dat duitser over het algemeen het gedrag van de nederlander overnemen zodra ze in nederland rijden..Mini Poeper schreef:Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.![]()
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
in Duitseland gaan ze netjes voor je aan de kant als je aan komt zeilen, maar zodra een duitser in nederland rijd is het gedaan met zulke maneuvres..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
met zon dikke duitser die zn Audi voor mn neus naar links boekt...
Ik had gisteren anders nogMini Poeper schreef:Is waar, maar niet voor niets staat de afkorting NL in Duitsland voor 'Nur Links'Marcel Always Open schreef:De oorzaak van rechts inhalen zijn hoofdzakelijk de korte lontjes van de mensen die erachter rijden.![]()
Is typisch Nederlands gedrag dat linksrijden, zo ook zonder kijken auto op linkerbaan planten. Duitsers zijn al nauwlettender als ze gele platen zien...
Veel mensen kunnen wel een auto besturen, maar niet rijden!
Onze sponsors

















