11 augustus jl. heb ik mijn MINI opgehaald uit Duitsland en heb deze de dinsdag erna(14 aug) laten keuren bij de RDW in Nieuwegein. De dame achter de balie vertelde mij dat het door drukte helaas niet mogelijk was dezelfde week nog het kentekenbewijs binnen te krijgen maar dat het begin volgende week werd.
Na een week wachten werd ik nogal ongeduldig en heb een e-mail gestuurd naar RDW Nieuwegein. Deze stuurde mij dit terug:
Geachte heer Van Eeden,
Omdat wij een achterstand hebben opgelopen door zieke medewerkers en de vakantieperiode, krijgen wij hulp van een ander keuringsstation en zij verwerken dossiers voor ons. Uw dossier ligt daar ook. Zij hebben ons verzekerd dat vrijdag alle dossiers zijn verwerkt. Dat zou dan betekenen dat u begin volgende week uw kentekenpapieren in huis hebt.
Onze excuses voor het ongemak.
RDW Nieuwegein
Ja klote dus werd het weer een week later...
Na weer een week hopeloos gewacht te hebben had ik woensdag nog niks bij de post liggen. Nu begon ik pas echt boos te worden want het was inmiddels al 11 werkdagen geleden. Meneer van de RDW opgebeld (die overigens heel correct bleef) en die heeft mij gezegd dat hij mijn dossier bovenop had gelegd en dat deze diezelfde dag nog werd ingevoerd.
Deze zou dan donderdag verstuurd worden en vrijdag in huis zijn. Gisterenmiddag expres een halve dag vrij genomen om de kentekenplaten te maken(Postbode komt altijd om half 3 bij ons). Maar wat bleek de postbode had geen brieven van de RDW.... Gelijk weer opgebeld en alweer het hele verhaal uitgelegd. Deze meneer bleef maar volhouden dat zij het verstuurd hadden en dat de post een fout had gemaakt. Misschien dat je je kan voorstellen dat ik deze beste man graag even door de telefoon had willen trekken.
Vandaag maar weer eens bij de brievenbus gekeken en tot mijn grote verbazing lag daar een envelop van de RDW!
Helemaal blij de envelop mee naar binnen genomen en hem opengemaakt. Tot mijn grote verbazing zat er alleen maar een keuringsrapport in van de APK die ik tijdens de 2 in 1 invoersessie heb laten uitvoeren.
Op dit moment ben ik er echt helemaal klaar mee en mag ik maar blij zijn dat ik na 15 werkdagen ooit nog een kentekenbewijs krijg. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben gehad of heb ik weer eens een keer pech...

Groet,
MaVaEe
ps.
Overigens zegt de RDW site dat mijn kenteken wel op de 29e is uitgegeven....