Ik zeg tegen mijn moeder "Ik wacht wel even tot je klaar bent en alles in ontvangst hebt genomen". Ik zette de auto uit (niet in versnelling, niet op de handrem). Zie ik links van me een oud vrouwtje in haar rode Citroen Saxo 1.1 stappen. Die pleurt planten achterin recht voor haar achterruit.
Ze start de auto en zet hem in achteruit. Liet de koppeling opkomen, o jee, handrem vergeten eraf te halen. Een beetje kleunelig rijdt ze achteruit, niet kijkend in spiegels of wat dan ook.
Volle vaart achteruit. Ik voelde hem al aankomen, want ik zag geen remlichten. Op mijn kritische grens dat ze in de buurt van mijn auto kwam stamp ik op de toeter.
BATSSSS! Er tegen aan.
Jawel 800 eurotjes schade!

Mevrouw stapt uit en zegt "O sorry, ik had u niet gezien..." Ik zeg:"Dat kan gebeuren mevrouw"
Heftig begint ze te poetsen op de beschadigde onderdelen van haar en mijn auto.
Ik stel voor om de schadeformulieren binnen in te vullen. Ze zegt "even kijken hoor wat er beschadigd is. Ik zie niks hoor op mijn auto." "Nee", zeg ik,"dat heeft u er net af staan poetsen".
Zegt ze vervolgens heel vrolijk dat de schade er al op zat en dat het zo zachtjes was dat ik dat niet eens had kunnen voelen.
Ik zeg vervolgens dat het mijn auto is. Dat ik er zo hard voor heb moeten sparen en dat ik echt wel weet welke schadetjes er op zaten en welke nog niet. De vrouw stemt ermee in en gaat mee naar binnen.
Een van de medewerkers van het schadebedrijf, een van de getuigen stelt voor de auto even binnen te zetten en neemt alle schade op. Het vrouwtje blijf doorpraten over dat sommige schade er al zat en dat ze rechtsbijstandverzekering heeft.
Na een heftig gesprek stemt ze ermee in dat de formulieren naar de verzekering gaan en dat zij het maar uit moeten vechten, wij kwamen er immers toch niet uit met z'n 2. Ze gaat ervandoor.
De man van het schadebedrijf laat een collega er ook nog naar kijken. Die merkt een oppervlakkige deuk op recht boven het stuk bumper wat beschadigt is. Alles wordt opgeschreven wat zichtbaar is op de hoek waar de vrouw erop reed.
We wisselen kaartjes uit. ik kreeg de kaartjes en namen van de 3 getuigen. Maak een afspraak voor 30 Mei en ga er vervolgens met gebroken hart weer weg.

De auto bolde achteruit toen ze me raakte en volgens een van de medewerkers van het schadebedrijf heeft dat er voor gezorgd dat de schade beperkt is gebleven. Ik zal vanmiddag als ik mijn auto weer terug heb (die staat op kantoor, moest wat met mijn ma haar auto ophalen hier) even wat fotootjes maken....