Gewonde Mini Cooper S van CooperS-indiblue

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Gewonde Mini Cooper S van CooperS-indiblue

10 mei 2006, 11:16

Ik rij vanochtend met mijn moeder naar het autoschadebedrijf bij ons in de buurt. Haar auto stond daar, omdat er 3 weken daarvoor een NewBeetle linksvoor tegenaan was gereden met inparkeren.

Ik zeg tegen mijn moeder "Ik wacht wel even tot je klaar bent en alles in ontvangst hebt genomen". Ik zette de auto uit (niet in versnelling, niet op de handrem). Zie ik links van me een oud vrouwtje in haar rode Citroen Saxo 1.1 stappen. Die pleurt planten achterin recht voor haar achterruit.

Ze start de auto en zet hem in achteruit. Liet de koppeling opkomen, o jee, handrem vergeten eraf te halen. Een beetje kleunelig rijdt ze achteruit, niet kijkend in spiegels of wat dan ook.

Volle vaart achteruit. Ik voelde hem al aankomen, want ik zag geen remlichten. Op mijn kritische grens dat ze in de buurt van mijn auto kwam stamp ik op de toeter.

BATSSSS! Er tegen aan.

Jawel 800 eurotjes schade! :evil: Een gewonde MINI. Het gebeurde voor de ingang van het schadebedrijf!!! 3 getuigen.

Mevrouw stapt uit en zegt "O sorry, ik had u niet gezien..." Ik zeg:"Dat kan gebeuren mevrouw"
Heftig begint ze te poetsen op de beschadigde onderdelen van haar en mijn auto.

Ik stel voor om de schadeformulieren binnen in te vullen. Ze zegt "even kijken hoor wat er beschadigd is. Ik zie niks hoor op mijn auto." "Nee", zeg ik,"dat heeft u er net af staan poetsen".
Zegt ze vervolgens heel vrolijk dat de schade er al op zat en dat het zo zachtjes was dat ik dat niet eens had kunnen voelen.

Ik zeg vervolgens dat het mijn auto is. Dat ik er zo hard voor heb moeten sparen en dat ik echt wel weet welke schadetjes er op zaten en welke nog niet. De vrouw stemt ermee in en gaat mee naar binnen.

Een van de medewerkers van het schadebedrijf, een van de getuigen stelt voor de auto even binnen te zetten en neemt alle schade op. Het vrouwtje blijf doorpraten over dat sommige schade er al zat en dat ze rechtsbijstandverzekering heeft.

Na een heftig gesprek stemt ze ermee in dat de formulieren naar de verzekering gaan en dat zij het maar uit moeten vechten, wij kwamen er immers toch niet uit met z'n 2. Ze gaat ervandoor.

De man van het schadebedrijf laat een collega er ook nog naar kijken. Die merkt een oppervlakkige deuk op recht boven het stuk bumper wat beschadigt is. Alles wordt opgeschreven wat zichtbaar is op de hoek waar de vrouw erop reed.

We wisselen kaartjes uit. ik kreeg de kaartjes en namen van de 3 getuigen. Maak een afspraak voor 30 Mei en ga er vervolgens met gebroken hart weer weg. :cry:

De auto bolde achteruit toen ze me raakte en volgens een van de medewerkers van het schadebedrijf heeft dat er voor gezorgd dat de schade beperkt is gebleven. Ik zal vanmiddag als ik mijn auto weer terug heb (die staat op kantoor, moest wat met mijn ma haar auto ophalen hier) even wat fotootjes maken.... :cry:
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 11:36

Dat is weer "mooi" SHIT!

Ik kan zo pissig worden van die domme opmerkingen van mensen van "die schade zat er al op" etc etc. >) bla blaaa.... rechtsbijstandverzekering....

Ze maken je MINI weer als nieuw, maar het is toch vreselijk balen :(
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 12:18

Das mooi klote, maar gelukkig wel getuigen erbij...

Ik zou in staat zijn om dat mens af te tuigen als ze zo reageert!!! :evil:

Leuke woordspelling; getuigen & aftuigen :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mei 2006, 12:24

Welk klote :(

Gelukkig heb je 3 getuigen die gezien hebben dat ze er tegenaan is gereden. En als zei beweerd dat die schade er al op zat, kan ze dat bewijzen?, nee dus heeft ze pech. Jij kan bij twijfel van de verzekering een recente foto sturen waarop je kan zien dat die geen schade had. Dus dat kan ze echt wel vergeten.

Tijdje terug zelf ook een schade gehad omdat een of andere pipo zonodig van de rechterbaan zijn auto moest doordrukken terwijl ik daar al reed en achter mij plek was om in te voegen en voor mij dat nauwelijks was. Dit was op een plek waar de linkerbaan bij de rechterbaan moet komen en omdat dit na een stoplicht is ben je nog aan het optrekken.

Beweerd meneer doodleuk dat ik tegen hem ben aangereden en express mijn auto tegen die van hem heb aangereden.. :s

Gelukkig is de politie is er bij geweest en heeft die een processverbaal opgeschreven. Daarbij stond mijn auto nog op dezelfde plek als het ongeval, en stond ik zeker 20cm aan de rechterkant van de middenlijn...
maar toch volhouden dat ik tegen hem ben aangereden en ik over de middenlijn ben reden :s

De verzekering stelde mij in het gelijk (like duhhhh...) en meneer zijn verzekering mocht fijn geld overmaken naar mijn bankrekening.
Afbeelding
loijenga
Enthousiast
Enthousiast

10 mei 2006, 12:30

Dat is idd zwaarklote!! :evil:

Heb een paar maanden geleden ook een puber met z'n fiets tegen
m'n auto gehad, een kras van 500 euro, zegt z'n vriendinnetje dat de kras
er 's ochtends ook op zat toen ze langsreden, terwijl ik daar net 10 minuten stond :mad:
Gelukkig fietste er een getuige langs en is het allemaal goed gekomen, maar het blijft balen en je bent weer druk met al het administratieve gedoe.

MZZL, Sijbren.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

10 mei 2006, 12:34

Klote man, ook nog een Citroën, heb ik helemaal een hekel aan want daar rijdt alleen volk in die hun rijbewijs op een pak Cornflakes hebben gekregen.
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 13:08

Het voordeel is nu inderdaad wel dat ik ook meteen van die gebruikschadetjes af ben. Heb net gevraagd of ze meteen de 2 dutsjes eruit wilden halen op mijn kosten.
Maar die man zei al dat ze dat sowieso doen, omdat ze de auto afleveren zoals hij hoort. Zulke kleine gebruikschadetjes kost nauwelijks tijd en die onderdelen moeten toch opnieuw gespoten worden. Dat is natuurlijk zo.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 13:11

komt uiteindelijk allemaal goed, maar kost altijd weer tijd en energie die je graag ergens anders voor had gebruikt.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

10 mei 2006, 13:32

Nouja, wat een mafkees zeg!

Schade zat er al op :s En dan ook nog:"die van mij heeft niks" met andere woorden is het is niet erg, valt allemaal mee.

Vind dat je kalm ben gebleven, weet niet of ik dat wel blijf :roll:

Succes!
Afbeelding

NMC Legend
NMC Legend

10 mei 2006, 14:05

Balen zeg die schade, het is altijd vervelend als je Mini wat heeft. Zo'n oude taart met haar plantjes, vind idd dat je erg beleefd bent gebleven. Wij hadden onlangs die vogel die op de bumper vloog, schade jawel mensen € 577,85 :shock: . Gelukkig waren er getuigen en wordt het allemaal zo snel mogelijk geregeld. Beterschap met je Mini. :wink:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 14:51

Jesus, ik zou spontaan gaan janken (nouja, misschien iets overdreven), maar iig erg klote als er iets gebeurd met hetgene waar je hard voor heb moeten werken en waar je dan ook erg zuinig op bent. Ik stond laatst bij de kapper en liep naar mijn auto toe en zag een paar jonge blagen fietsen en ik zat te denken: "oow wat zal ik balen als een keer zo'n blaag tegen mijn auto valt" En ja hoor alsof ze mijn gedachten hoorden, valt er eentje zo tegen mijn deur aan. Gelukkig geen schade, maar ik schrok me echt kapot!

Succes met de reparatie en het innen van je verzekeringsgeld!
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 16:37

Dat is klote man. Je hebt je netjes gedragen. Ik zou al ruzie uit die auto stappen, maar vaak bereik je daar ook niks mee, maar dat zij zo dom is om te zeggen dat haar auto niks heeft. :s Misschien was ze de klap nog niet te boven. Succes met je trots
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 17:01

Zo net even wat foto's voor jullie gemaakt.

Toelichting bij de foto's:
-De gele pijlen duiden op een deuk.
-Tussen de rode pijlen zitten vegen, krassen en putjes.

Afbeelding
Ze heeft de koplamp net niet geraakt. Gelukje voor haar.

Afbeelding
Het totale oppervlak goed zichtbaar. Een behoorlijk oppervlak. Ze kwam dan ook vrij hard achteruit gereden.
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 17:05

Daar heb je geen bril voor nodig
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2006, 17:17

Echt heel erg klote man! Ik weet hoe je je voelt, want ook ik heb een ongelukje gehad op de snelweg zoals je op het forum kunt lezen. Hopelijk wordt het snel gemaakt en kun je weer lekker rondknorren 8)

Terug naar “Kletshoek”