Voor dat we begonnen, eerst even op de rollerbank. Resultaat was niet zo best. Na 6000 toeren (max. 150 pK) geen vermogen meer

Op de brug met dat beestje, spanner eraf en ja hoor, gevonden. De gasveer bleek stuk te zijn en ook de rubbers waarmee de gasveer is gemonteerd. Gelukkig hadden ze een verse op voorraad liggen. Volgende "probleem", de pulley van JCW. Deze moest eraf geslepen worden, een preciessie werkje want je wil de as van de compressor niet raken

Deze ging er gelukkig ook zonder problemen af. Nieuwe pulley en riem erop, gelijk een ITG filter voor wat meer lucht. Ook gelijk 12mm spacers met langere bouten gemonteerd. Klaar voor de 2e run!
Na de 2e run al een uitstekend resultaat, enkel de ontsteking liep niet geheel volgens verwachting. Na controle van de bougies, bleek dat er niet de juiste bougies in zaten. Deze werden te warm (6). Gelijk nieuwe bougies (7) erin en de 3e run liep zoals verwacht. Resultaat 211pK en 248Nm, ik zeg: prima!
Het verschil is enorm! Zeker omdat er nu vermogen is tot 7500 toeren....
Wat foto's:
1e run:

2e run:

Slijpen JCW pulley:

Resultaat voor én na:

Heel erg blij mee! Alsof je wordt afgeschoten in een kanon, heerlijk,
Uiteraard al weer bezig met de volgende upgrade: Powerflex bussen voor de wielophanging..